Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktstig

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Arboga: 137, med 3st dåliga skott...........1 helbom å 2 halvmessyrer, resten fullt..........snöade utav bara helvete....får skylla på det!

• Svar 545
  • Visningar 85,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Klipp dig och skaffa dig ett jobb...

Du är ju kass på riktigt :rolleyes:

Publicerat

Du är ju kass på riktigt :rolleyes:

Naeee, var snäll mot honom nu. Det är ju inte långt kvar till JSO och vi vill ju inte att han får dåligt självförtroende så att han får Den Schtooora Schmisken auf Fitzenstrahl.

Eller vänta förresten, det vill vi visst. Mobba på för tusan :rolleyes:^_^;)

För övrigt satt jag precis och funderade på om du lever. Du har inte skrivit nåt i dagboken på en månad såg jag nyss. Nåt måste ju ha hänt på 30 dar eller?

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

Du är ju kass på riktigt ;)

Håller med!!

Men vad jag vet har jag aldrig tagit stryk av herr Bohman............. ;)B)

Publicerat

Du är ju kass på riktigt

:D;);):D

Publicerat
  • Författare

Du är ju kass på riktigt

;):wub::huh:;)

Snyyyyft!!!! Faaan va all är taskiga!!!!

Men d e klart.............Bubba har ju i allafall spöat mig...........

Publicerat
Snyyyyft!!!! Faaan va all är taskiga!!!!

Men d e klart.............Bubba har ju i allafall spöat mig...........

Äh, vi måste ju se till att trashtalket ligger på en fin nivå när det är dags för årets batalj. Eftersom jag troligen kommer bilda eftertrupp i resultatlistan måste jag fila på psykandet istället...köra lite Dr Evil typ.

Missar stigen i Tveta i helgen så det dröjer ett tag till innan jag gör premiär för i år. Inte bra. Inte bra alls.

/Fitzo

Publicerat
  • Författare
Äh, vi måste ju se till att trashtalket ligger på en fin nivå när det är dags för årets batalj. Eftersom jag troligen kommer bilda eftertrupp i resultatlistan måste jag fila på psykandet istället...köra lite Dr Evil typ.

Missar stigen i Tveta i helgen så det dröjer ett tag till innan jag gör premiär för i år. Inte bra. Inte bra alls.

/Fitzo

Synd att du missar Tveta stigen, Fitzo. DU!! Kolla under säljes annonserna här, min Beretta sporting bock är till salu, det vore ju nåt för dig!!! Späshell prajjs för joo , majj freünd.......

Publicerat
Synd att du missar Tveta stigen, Fitzo. DU!! Kolla under säljes annonserna här, min Beretta sporting bock är till salu, det vore ju nåt för dig!!! Späshell prajjs för joo , majj freünd.......

JAAAAAA, jag vet att du ska sälja din Sporting och jag har redan funderat på saken ska du veta men jag har fan inte råd just nu :rolleyes:^_^:D

Skulle gärna köpa den av dig men jag har bestämt att det blir en ny kikare först eftersom jag känner att jag har lite större behov av det än en ny hagelkanon. Sorry.

Jag har börjat exprimentera lite med min egen Beretta och som det ser ut kan det skönjas lite småförbättringar i skyttet så jag kör nog vidare med 687an i år och utvärderar resultaten litegrann. Jag har en liten affärsgrej på gång med en kompis och om det går som planerat kommer jag nog kunna finansiera en ny bössa till nästa år.

Jag har förstått att du ska bli med Perazzi. Hoppas att den blir så bra som det låter. Hinner du få loss den till forumtävlingen får du gärna ta med den så kanske man kan få klämma och känna lite?

Åker du upp till Tveta? Lycka till i så fall så ses vi vad det lider.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

Japp, åker med största sannolikhet till Tveta, om det inte blir Börje (Uppsala) där det är 2 stigar.

Klart Perazzin åker med för allmän beskådning, bara jag hinner få den, sen är det visst kolvjobb som ska göras åxå.

Är det spikat med Näshulta stigen?

Publicerat
Japp, åker med största sannolikhet till Tveta, om det inte blir Börje (Uppsala) där det är 2 stigar.

Klart Perazzin åker med för allmän beskådning, bara jag hinner få den, sen är det visst kolvjobb som ska göras åxå.

Är det spikat med Näshulta stigen?

Har för mig att det var Näshulta vi kom överens om. Var väl flera stycken som planerade att dyka upp om jag inte missminner mig.

Vad är det med kolven du ska fixa till?

Mvh. Fitz

Publicerat
  • Författare
Har för mig att det var Näshulta vi kom överens om. Var väl flera stycken som planerade att dyka upp om jag inte missminner mig.

Vad är det med kolven du ska fixa till?

Mvh. Fitz

Kolvkammen ska rundas av lite, tas ner en liiiiiiten aning, inget större jobb, kanske ev. gör det själv till å med.

Publicerat

Säsongspremiären i Häradsbäck avklarad. Det gick väll inte direkt lysande men 152/180 fick jag in. Detta med en helbom samt 1 hagel på ett enkelmål :blush: . Förra året hade jag 145 här så för att se det possitiv var det ju stårlande ;) .

Publicerat

Ny starttid för Jaktsidan Open 2010!!!

12.00 går vi ut på stigen. Se mer under den andra tråden

Publicerat
  • Författare
Ny starttid för Jaktsidan Open 2010!!!

12.00 går vi ut på stigen. Se mer under den andra tråden

Bra Bohman!!

Sköt Tvetastigen idag, pga snön hade dom kortat ner dvs man sköt 2 varv på 4 stn, lyckades med konsstycket att klara en helbom på en av dom lättaste mål man kan tänka sig.........ca 20m en hare med stor lapp på grisbanan.......ridå! tappade ytterligare 7 hagel på varv 1, varv 2 blev fullt. Hade jag mitt jävla härke skärpt till mig å fyllt harfan hade jag slutat 2:a. Dåliga resultat idag, bästa skytt 155, ingen sköt fullt,vilket var märkligt. Slutade 8:a och fick en termos med 2 st stora termosmuggar med lock från Härkila, satt en prislapp på 595:-! bra för en 143p och en 8:e plats! Kul för kompisens 16 årige son som sköt 150 och vann juniorklassen, han fick en ComMaster radio,155:a.

Publicerat
Bra Bohman!!

Sköt Tvetastigen idag, pga snön hade dom kortat ner dvs man sköt 2 varv på 4 stn, lyckades med konsstycket att klara en helbom på en av dom lättaste mål man kan tänka sig.........ca 20m en hare med stor lapp på grisbanan.......ridå! tappade ytterligare 7 hagel på varv 1, varv 2 blev fullt. Hade jag mitt jävla härke skärpt till mig å fyllt harfan hade jag slutat 2:a. Dåliga resultat idag, bästa skytt 155, ingen sköt fullt,vilket var märkligt. Slutade 8:a och fick en termos med 2 st stora termosmuggar med lock från Härkila, satt en prislapp på 595:-! bra för en 143p och en 8:e plats! Kul för kompisens 16 årige son som sköt 150 och vann juniorklassen, han fick en ComMaster radio,155:a.

Synd på harpalten! En åttondeplats skäms inte för sig dock.

Fitzos jaktstigspremiär blir på påskdagen. Ska bli skitkul!

/Le Fitzeun

Publicerat
Fitzos jaktstigspremiär blir på påskdagen. Ska bli skitkul!

/Le Fitzeun

Härad?

Jag ska nog dit.

Publicerat
Härad?

Jag ska nog dit.

Stämmer bra det. Teama upp kanske?

På måndagen blir det jägarduvan i Trosa. Bra avslutning på äggätandet!

//Fitzo

Publicerat
  • Författare
Härad?

Jag ska nog dit.

Dito! Ska hatten med?

Publicerat

Känns som om det är ett litet JSO i miniatyr på gång i Härad.

Fina möjligheter att snacka ner, psyka och på alla sätt håna och bespotta de blivande kombatanterna i den officiella JSO... Härliga tider strålande tider! :lol:

//Fitzo

Publicerat
  • Författare

Den stora frågan är- Enköping + Fjärdhundra på Annandan, eller Svegeråsen (Grästorp) med både jaktstig och jägarduvan??? Nåe mer som ska till nåt av ställena?

Publicerat

Ska försöka pallra mig iväg till Strängnäs imorrn och Trosa (jägarduvan) på måndag.

//Fitzo

Publicerat
  • Författare
Ska försöka pallra mig iväg till Strängnäs imorrn och Trosa (jägarduvan) på måndag.

//Fitzo

Då får vi hoppas att vi ses i Härad! Är nog där ca 10.30.

Publicerat
Då får vi hoppas att vi ses i Härad! Är nog där ca 10.30.

Appselut.

Är nog där runt 09.30 eller så. Springer väl 2 varv och lite insats om det finns.

Synes.

/Fitzo

Publicerat

Jahapp... bra start på säsongen :o

Började med att skruva ihop en bekants bössa, de hade meckat isär den men fick inte ihop allt.

Sen iväg till första stationen... Farsan sköt och figuren rörde sig knappt i smällen. Nähä, inte laddat om :blush: Nåja, nytt försök, jag ställde mig lite smart på sidan så jag laddade om automaten manuellt åt honom efter första skottet. Sen vare det min tur. Sköt ett skott, såg att det inte laddade om så jag repeterade själv och sköt sen andra skottet, Figuren rörde sig knappt :huh: Gubben hade glömt skruva i choken så det var ju ridå direkt. Men till station två var choken inte i byxfickan utan i pipan där den skulle. En burk WD40 stod på bordet så jag gav slutstycket en sup innan det var våran tur. Jag tappade en del där med, men träffade iaf så figurerna gungade ^_^

3'an var ett dubbelmål, sköt övre figuren först, tvärtemot alla andra. Fullt fullt. Farsan hade ett klick och fick skjuta om.

4'an sköt jag kalasträff i första figuren, sen KLICK :wacko: Jaja, skjuta om då. Sköt bort ryggbiffen på den katten så det vart bara ett i lappen. Fullt i andrafiguren.

5'an hade jag ruttnat på allt strul så nu sköt jag från fel axel, dvs som vänsterskytt. 10 01, nåja jag träffade iaf.

6'an likadant, fast mindre glugg. Så jag bommade första och sen pilla jag i fem i andrafiguren.

Gjorde ett litet överslag på resultatet, hmmm... Kommer inte upp i hundra om jag fortsätter så här. Så till 7'an sköt jag som vanligt igen, 10 09.

På sista minksnurran krävdes 9 hagel för att klarar hundragränsen. Sköt fullt fullt så jag grejade iaf 111 med en bom, två ettor och en tvåa.

Inte första gången vi har strul med ammon i Härad :) Fet bakläxa på det!

Jag spöade snusfitzo iaf :P