Publicerat April 14, 200917 yr Har inte hittat någon, därav mina planer på att bygga egen, lite mindre variant. God idé behöver du hjälp så ring.
Publicerat April 14, 200917 yr Kan stämma....................tyckte du såg lite rund ut på håll................. LITE?!?! Då var det nog riktigt långt håll
Publicerat April 15, 200917 yr Författare LITE?!?! Då var det nog riktigt långt håll Ska inte vara elak.............tyckte du såg ut att vara i bra form!!!!! Rund är ju åxå en form...............
Publicerat April 17, 200916 yr Författare Var och testköt musköten idag.........har på inrådan av en duktig äldre jaktstigsskytt haft den inskjuten med nerslag, pga att dom flesta målen går neråt. Sköt in den centrum då jag tror att jag har haft svårt att ställa om till nerslaget. Så nu får vi se............ Kompisen ville åka till Falköping imorgon så det är väl bara att hänga på............bara 15-17 mil enkel resa......... Kjells Vapen ligger taskigt till för ett besök. Söndag blir det Frövi och Vingåker. NU JÄÄÄÄVLAR BOHMAN!!!
Publicerat April 17, 200916 yr Var och testköt musköten idag.........har på inrådan av en duktig äldre jaktstigsskytt haft den inskjuten med nerslag, pga att dom flesta målen går neråt. Sköt in den centrum då jag tror att jag har haft svårt att ställa om till nerslaget.Så nu får vi se............ Kompisen ville åka till Falköping imorgon så det är väl bara att hänga på............bara 15-17 mil enkel resa......... Kjells Vapen ligger taskigt till för ett besök. Söndag blir det Frövi och Vingåker. NU JÄÄÄÄVLAR BOHMAN!!! Tror att du inte ska laborera för mycke du har ju skjutit bra!!! det där sätter sig bara på psyket o då kan det hända vad som helst...
Publicerat April 17, 200916 yr Författare Tror att du inte ska laborera för mycke du har ju skjutit bra!!! det där sätter sig bara på psyket o då kan det hända vad som helst... Visst ligger det mycket i det, men har alltid skjutit centrum förut, det är ju inga jätte justeringar jag gjort....
Publicerat April 17, 200916 yr Visst ligger det mycket i det, men har alltid skjutit centrum förut, det är ju inga jätte justeringar jag gjort.... skjut o ha kul...
Publicerat April 17, 200916 yr Blir inget skjuta i helgen så du kan va lugn Vingåker då??? nej just det Jennica slog ju dig där i fjol...
Publicerat April 17, 200916 yr Har inte hittat någon, därav mina planer på att bygga egen, lite mindre variant. Behöver du hjälp att bygga så kanske jag kan hjälpa till.
Publicerat April 17, 200916 yr Författare Vingåker då??? nej just det Jennica slog ju dig där i fjol... Chiiiiiiiiiiiiicken, jävlas bilen igen??..............eller viner piskan...??........swiooooosch..............
Publicerat April 17, 200916 yr Hur många är det som kommer och skjuter Fors-stigen här i Tierp då? Anmälning 8-13 på söndag 19/4 om jag inte missminner mig. Deltagare från forumet som jag vet om: Strömming MacWest Johka Hillebola Mickel Walle91
Publicerat April 18, 200916 yr Chiiiiiiiiiiiiicken, jävlas bilen igen??..............eller viner piskan...??........swiooooosch.............. han är så rolig den där upptag71...
Publicerat April 18, 200916 yr Författare Hemma från Falköping, första varvet 147, godkänt. Tappade 6 hagel på en inte altför svår råbock och 4 på två snabba gäss med rätt stora lappar..........Andra varvet började rödpunkten glappa, så emellan åt lyste inte fanskapet!!! Lyckades få ihop 118............mäkta irriterande och inte bra för koncentrationen.......... Nu har jag brytit å bändit på bläcken till batterit, får väl se om det håller imorgon.........mejseln följer med i fickan i fall jag får rycka bort fanskapet. Sen blir det till att köpa en Aimpoint, den jag har nu var billig.......400 spänn......... Nya tag!!!
Publicerat April 18, 200916 yr Ingetdera faktiskt Ärligt talat så har jag inte råd just nu att lägga 200 spänn på lite pang pang och fika
Publicerat April 18, 200916 yr Hemma från Falköping, första varvet 147, godkänt. Tappade 6 hagel på en inte altför svår råbock och 4 på två snabba gäss med rätt stora lappar..........Andra varvet började rödpunkten glappa, så emellan åt lyste inte fanskapet!!! Lyckades få ihop 118............mäkta irriterande och inte bra för koncentrationen..........Nu har jag brytit å bändit på bläcken till batterit, får väl se om det håller imorgon.........mejseln följer med i fickan i fall jag får rycka bort fanskapet. Sen blir det till att köpa en Aimpoint, den jag har nu var billig.......400 spänn......... Nya tag!!! Sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa
Publicerat April 18, 200916 yr Hur många är det som kommer och skjuter Fors-stigen här i Tierp då? Anmälning 8-13 på söndag 19/4 om jag inte missminner mig. Deltagare från forumet som jag vet om: Strömming MacWest Johka Hillebola Mickel Walle91 Då kan du lägga till mig. Tänkte mig en liten resa norröver i morgon. Sist jag var iväg var till Tveta så det ska bli skoj att få blåsa ur svältjärnet. Ska tydligen bli bra väder också. Lycka till allihopa! Mvh. Laz
Publicerat April 18, 200916 yr Författare Sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa sopa Puuust..........oohhh....(torkar svetten ur pannan), har varit lite orolig, Bohman har ju varit lite för trevlig senaste dagarna, nu är han tbx i gammal god form!!!!! Har månne kärringen stått över axeln på pöjken när han skrivit tidigare........?????
Publicerat April 19, 200916 yr Var och sköt i Vislanda idag resultatet blev 169 gick en runda till sen men den vill jag helst glömma. Ett resultat som jag är nöjd med då det var en 4-5 år sen jag sköt en stig senast. Är det någon annan här som var i vislanda?
Publicerat April 19, 200916 yr Författare Jag har gjort en Bohman!!!!!!! dvs. varit i Vingåker och fått stryk av ett fruntimmer!!!!!! Var först i Frövi ovh där havererade rödpunkten igen på stn 4, skruvade av fanskapet och sköt i ren ilska...........125,urrrrrk 137 i Vingåker, tappade 18 hagel på 2 skott............så bortsett från dom så är jag hyffsat nöjd i och med att jag sköt utan r-punkten. Men sen var det det där förbannade fruntimmret....................... Grattis Jennica............och Bubba........sköt bra som vanligt........... Men det var en fin och lätt stig..........
Publicerat April 19, 200916 yr Var och sköt i Vislanda idag resultatet blev 169 gick en runda till sen men den vill jag helst glömma. Ett resultat som jag är nöjd med då det var en 4-5 år sen jag sköt en stig senast. Är det någon annan här som var i vislanda? Jajemen, jag och Rikard var där. Jag fick ihop 154 och Rikard 166. Jag la massvis (24) med hagel på station 2 & station 8 annars gick det rätt skapligt. Bra skjutet! Jag förmodar att jag lyckades slå Roger T. då jag inte såg hans namn på tavlan? Även Älmhult sköt vi, jag fick 143/180 och Rikard 164.
Publicerat April 19, 200916 yr Jo farsan sa att Jennica skjutit rätt bra. Gubben fick ihop 132. Va fick Bubba ihop då? Har fan inte hört nåt om det från honom idag, men det är väl ingen kioskvältare om han inte tappat mer än 5. Jag siktar på 3 maj, vilar i form liksom
Publicerat April 19, 200916 yr Var som sagt iväg och sköt i Fors (Tierp) idag. Gick nästan lika bra som förra helgens stig. Idag lyckades jag skrapa ihop 145 av 160. Då tappade jag 14 (!) hagel på station 2 där 2 st grytlock roterade fram på varsin sida en granstam. Lite surt men grymt nöjd med skyttet dock och vem fan vill ha grytlock med sig hem från skogen Jag tog ju alla minkar, harar, rävar och pippifåglar Hur gick det för övriga? Browning GTI = Kärlek