Publicerat Juni 12, 200916 yr Det kan du vara själv! Du menade väl 295 fot/sekund?? He he he he! I Åland mäter vi i Klövar per meter, K/m
Publicerat Juni 12, 200916 yr I Åland mäter vi i Klövar per meter, K/m I Årsunda mäter vi whisky/näsa!
Publicerat Juni 12, 200916 yr I Årsunda mäter vi whisky/näsa! Trodde man på Årsunda mätte i tomflaskor per bord ? Tf/Pb
Publicerat Juni 12, 200916 yr Grattis! Du har nu världens snabbaste pilbåge!295 m/s är lika med 967.848 fot/sekund (Där fick du för att märka ord, PÅ Åland heter det)
Publicerat Juni 12, 200916 yr 64 dagar är alldeles för långt.......... jaktabstinensen är total!!!!!!!
Publicerat Juni 12, 200916 yr 64 dagar är alldeles för långt.......... jaktabstinensen är total!!!!!!! När bockjakten drar igång så har vi redan jagat i 14dar...
Publicerat Juni 12, 200916 yr När bockjakten drar igång så har vi redan jagat i 14dar... helt rätt muskött
Publicerat Juni 12, 200916 yr Författare När bockjakten drar igång så har vi redan jagat i 14dar... vad har ni jagat då?
Publicerat Juni 12, 200916 yr Författare Jaa.. men DÅ har VI PÅ ÅLAND redan jagat Räv sen 1a Juli... ^^
Publicerat Juni 12, 200916 yr Jaa.. men DÅ har VI PÅ ÅLAND redan jagat Räv sen 1a Juli... ^^ Framför allt har ni fått jaga med båge. Det är riktig jakt de!
Publicerat Juni 12, 200916 yr Författare Framför allt har ni fått jaga med båge. Det är riktig jakt de! Indeed...!
Publicerat Juni 13, 200916 yr Framför allt har ni fått jaga med båge. Det är riktig jakt de! Amen!...
Publicerat Juli 11, 200916 yr Författare Detdär får jag inte att stämma idag.. måste ha varit dimmigt igår..ööh. Men vafan låter det stå så slipper jag ändra i rubriken så ofta FAN VAD JAG VILL HA 15NDE AUGUSTI NU! Läget är betydligt förbättrat och en del torn har rustats till sen jag skrev första inlägget i denna tråd. Ett treestand 8 meter upp i en tall är det byggt. Samt ett torn till som jag har bilder på i min dagbok. Har hört mig för bland dom markägare som är "drabbade" och dom tycker det är ok så. Vi kör nog på o hoppas på det bästa. Kobran e påväg hem! Så det blir ett nytt fartmonster i önningebyskogarna! Bockarna lyser med sin frånvaro dock. Har inte rekkat så mycket ännu men ändå.. Bara getter med killingar som springer omkring tycker jag. O nån enstaka 6-taggare.. Men dom hinner börja komma fram ännu, inget snack om den saken. Ska bli väldigt intressant att se hur Rage 2-blad funkar med helical samt kobra-kombinationen.. Semester nu iallafall o tiden kanske börjar gå snabbare då. Lyckades smöra till mig en extra semestervecka så första veckan under bockjakten är jag också ledig. Sen blir det 1 vecka i Oktober också. Fan va man har det bra. Pojkar, har ni börjat ladda ännu?
Publicerat Juli 20, 200916 yr Författare Har nu sett ut mitt 15nde augusti-offer. En bock i högre gradens medaljklass. Hoppas hoppas hoppas att han trillar när man skjuter bara!