Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bowhunting, the season of 2009

Featured Replies

Publicerat
Du ska hålla inne flugorna när du vet att Jouni och jag kommer på besök. Det var förresten ditt fel som ställt en lada där. Har du fått loss pilen än? Jag kommer över snart igen och då vill jag ha den. Även fast jag beställt ett dussin till av Trophy ridge.

Du kan få den som byggsatts ! :huh:

• Svar 138
  • Visningar 13,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Tjusningen med bågjakten börjar mer o mer likna vårfågeljakten en "dålig" skjutmorgon.

Förrgår.. Liknande händelse som vanligt.. Jag satt på pass. O de var helt lugnt i skogen tyckte jag.. HÖRDE JU ALLA DJUR FÖR DE VA SÅ VINDSTILLA! tyckte jag.. så jag började sitta o pilla på min nya Thermacell för o kolla om den var igång o om det var gas kvar.. jojo.. satt o kolla på den i 19.5 sekunder ungefär.. Lägger ner den tyst o fint i gräset o sätter mig upp i min rakryggade position igen. Hinner inte hela vägen upp i min position förrän jag får se en brun fläck stå på 16 meter o glo på mig genom vassen.

Han har säkert stått där ett tag redan o funderat på va de e för gris som sitter i gräset. Så.. De va den bocken.. Irriterande. Skulle jag varit "med", skulle han aldrig ha anat att jag var där. Men nu satt jag o rörde mig lite o det går dom ju igång på direkt.

Svisch sa de. Men inte om pilen. ;)

Tur egentligen. en liten liiiiten fjoling med långa spetsar som bra får växa till sig till en större bock för min del.

Publicerat
  • Författare

Tjusningen med bågjakten börjar mer o mer likna vårfågeljakten en "dålig" skjutmorgon.

Förrgår.. Liknande händelse som vanligt.. Jag satt på pass. O de var helt lugnt i skogen tyckte jag.. HÖRDE JU ALLA DJUR FÖR DE VA SÅ VINDSTILLA! tyckte jag.. så jag började sitta o pilla på min nya Thermacell för o kolla om den var igång o om det var gas kvar.. jojo.. satt o kolla på den i 19.5 sekunder ungefär.. Lägger ner den tyst o fint i gräset o sätter mig upp i min rakryggade position igen. Hinner inte hela vägen upp i min position förrän jag får se en brun fläck stå på 16 meter o glo på mig genom vassen.

Han har säkert stått där ett tag redan o funderat på va de e för gris som sitter i gräset. Så.. De va den bocken.. Irriterande. Skulle jag varit "med", skulle han aldrig ha anat att jag var där. Men nu satt jag o rörde mig lite o det går dom ju igång på direkt.

Svisch sa de. Men inte om pilen. ;)

Tur egentligen. en liten liiiiten fjoling med långa spetsar som bra får växa till sig till en större bock för min del.

Publicerat

Var ju bra att pilen inte svischade iväg. Han kommer nog igen med mera hull på kroppen.

Har de bra minnen de där, att han minns dej på den platsen och du måste flytta på dej en bit? ;)

Publicerat

Svisch sa de. Men inte om pilen. :lol:

C-A,,, pilla får du göra hemma!! i skogen jagar vi <_<

Publicerat
Var ju bra att pilen inte svischade iväg. Han kommer nog igen med mera hull på kroppen.

Har de bra minnen de där, att han minns dej på den platsen och du måste flytta på dej en bit? <_<

Jupp de har de

Publicerat
  • Författare

De beror på vilket sinne dom lokaliserar en med. SER dom en så är man glömd inom en halvtimme. Men lukt eller hörsel tar det längre.

Publicerat
C-A,,, pilla får du göra hemma!! i skogen jagar vi :rolleyes:

;):DB)

Publicerat

Skall berätta och kanske varna lite om en misslyckad björnjakt. Det kommer senare.....

Publicerat
  • Författare

?

Publicerat
  • Författare

Ursäkta kvalitén... taget med min videokamera och av nån anledning var det "Night shot +" på ;)

Men det är jag, min Apa king cobra, ASAT Ultimate och 4bladiga slicktricks på denna bild.

Samt en bock med 5-taggar o 21 cms horn, samt 21.5kg passad kroppsvikt.

Denna föll igår. FRAMFÖR MIN BÅGE!!! :D:D:D:D:D :D JAAAAA!!!!

p.s den gick prick 10 meter efter träff.

post-1846-1251623565_thumb.jpg

Publicerat
Ursäkta kvalitén... taget med min videokamera och av nån anledning var det "Night shot +" på ;)

Men det är jag, min Apa king cobra, ASAT Ultimate och 4bladiga slicktricks på denna bild.

Grattis igen då !! det lönar sig att vara envis !

Hur långt håll va det ?

Publicerat

Grattis! :D

Publicerat

Bara att gratulera!!

Publicerat

Stort grattis! nu e man ju inte så lite taggad heller.. men ser fram emot 1 sep, då man har lite föer alternativ att släppa pilar på ;)

Publicerat

GRATTIS till bocken ;)

Publicerat
  • Författare

Tackar tackar!

Få se nu. Mitt internet är väldigt ostabilt så .. Kanske inte kan skriva så mkt innan de lägger ner.

Avstånd ca 27 meter.

Träff. Mitt i ena bogbenet, dvs en riktig skitträff. Pilens energi tog slut men den kom in till ena lungan iallafall. Alltså en jävla benknöl som är 3 cm stor träffade det i...... Nog kan man lyckas..

Mycket "fel" gjorde jag. Nybörjarfel hoppas jag. Lite ivrig osv att gå fram.. = me en gång..

Han kom travandes mot mig.. Rätt i min vind.. Tur att jag hade Termacellen igång så han kände inte min vittring.

Han travade förbi mig oberört.. Jag hade bågen dragen redan, visslade till ungefär 7 ggr innan han stannade. Då släppte jag pilen.

10 meter kom han, innan han trillade omkull o blev liggande.

edit: Blodspåret... ..... Behöver jag säga mera? ... Herre min skapare vad den hade blödit domdär tio metrarna.. ett 60 cm brett spår som var totalt nerkladdat med blod..

mvh C-A

Publicerat
  • Författare
Stort grattis! nu e man ju inte så lite taggad heller.. men ser fram emot 1 sep, då man har lite föer alternativ att släppa pilar på :D

jo håller med.. Bockjakten är fan tuff i år även med bössa.. Men på våra åkrar har dom börjat komma ut nu igen.. I förrgår började det bli aktivitet igen..

Men som sagt.. Längtar till getjakten :D:D

Publicerat

Gillar din nya profil bild :D

Publicerat
  • Författare
Gillar din nya profil bild :D

^^ Man ser inte så mycket egentligen. Men man VET vad det är på den.

Publicerat
visslade till ungefär 7 ggr innan han stannade. Då släppte jag pilen.

Jupp, kan mycket väl förklara att träffen blev så, ett varskt djur reagerar direkt

på "string jump" så att säga, om jag hade varit på de hållet had jag inte visslat.

det funkar bäst om de är mycket nära, på nästan 30 meter hinner de flytta sig 30-60 cm när de hör pilen komma.

men jätte roligt att du fick den C-A !! och att du fått uppleva känslan :D

Publicerat

^^ Man ser inte så mycket egentligen. Men man VET vad det är på den.

[/quote

:D Kul att någon lyckats.....

Spara nu lite tills jag kommer över i okt. :D

Publicerat
  • Författare
Jupp, kan mycket väl förklara att träffen blev så, ett varskt djur reagerar direkt

på "string jump" så att säga, om jag hade varit på de hållet had jag inte visslat.

det funkar bäst om de är mycket nära, på nästan 30 meter hinner de flytta sig 30-60 cm när de hör pilen komma.

men jätte roligt att du fick den C-A !! och att du fått uppleva känslan :D

Jo. Absolut. Man lär sig ju det också på kursen :D Men.. Jag tyckte fanimej det var dags nu :D :D . Skulle jag inte visslat.. Hur länge hade jag då fått vänta?

O ja det kan vara det att den gjorde stringjump. Men också på håll över 20 meter så blir jag alltid nästan att träffa lite till vänster om jag är ofokuserad.. o det kan man säga på nåt vis att jag var igår :D

Publicerat
  • Författare

Spara nu lite tills jag kommer över i okt. :D

Nåå nog kan jag väl spara nån pinnis.. ^^

Publicerat
Jo. Absolut. Man lär sig ju det också på kursen :D Men.. Jag tyckte fanimej det var dags nu :D :D . Skulle jag inte visslat.. Hur länge hade jag då fått vänta?

O ja det kan vara det att den gjorde stringjump. Men också på håll över 20 meter så blir jag alltid nästan att träffa lite till vänster om jag är ofokuserad.. o det kan man säga på nåt vis att jag var igår :D

Hur många djur tror du jag släppt under alla år ? :D

Man lär sig av misstagen, då jag i fjol fick en dålig träff pga string jump så var det omständigheter

och hundradelar ev en sekund som skapade det, men det är så vi lär oss antar jag.

men som regel, är det över 10 meter, vissla inte, släpp hellre eller vänta tills de är ovarska, du slipper

då fundera på't så mycket. Men jag förstår din situation i går och allt gick väl :D