Publicerat Augusti 30, 200916 yr edit: Blodspåret... ..... Behöver jag säga mera? ... Herre min skapare vad den hade blödit domdär tio metrarna.. ett 60 cm brett spår som var totalt nerkladdat med blod.. mvh C-A / Grattis till en fin bock föresten.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Författare Skjutkåt? Nja. Snarare nybörjare inom bågjakten. Nervös osv
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Tror på det Herr Mattson skrev..... Nybörjare och lite nervös!! Kan hända vem som när adrenalinet rusar! Jag har varit där själv.....
Publicerat Augusti 30, 200916 yr GOTT!!!!,...... MEGA GRATTIS PÅ DEJ! fasiken va kul för dej!.. den är du mycket värd efter all tid du spenderat på att reka!.. de lönar sej att vara envis!!!!.. MVh Mamre!..
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Bara att lyfta på hatten och gratulera!! Ställer inte nya jobbet till det för mig så ses vi i oktober!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Bara att lyfta på hatten och gratulera!! Ställer inte nya jobbet till det för mig så ses vi i oktober! Låter bra det! Ska spara några getter åt dig
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Tackar tackar! Få se nu. Mitt internet är väldigt ostabilt så .. Kanske inte kan skriva så mkt innan de lägger ner. Avstånd ca 27 meter. Träff. Mitt i ena bogbenet, dvs en riktig skitträff. Pilens energi tog slut men den kom in till ena lungan iallafall. Alltså en jävla benknöl som är 3 cm stor träffade det i...... Nog kan man lyckas.. Mycket "fel" gjorde jag. Nybörjarfel hoppas jag. Lite ivrig osv att gå fram.. = me en gång.. Han kom travandes mot mig.. Rätt i min vind.. Tur att jag hade Termacellen igång så han kände inte min vittring. Han travade förbi mig oberört.. Jag hade bågen dragen redan, visslade till ungefär 7 ggr innan han stannade. Då släppte jag pilen. 10 meter kom han, innan han trillade omkull o blev liggande. edit: Blodspåret... ..... Behöver jag säga mera? ... Herre min skapare vad den hade blödit domdär tio metrarna.. ett 60 cm brett spår som var totalt nerkladdat med blod.. mvh C-A Grattis till bocken! Nu är du på god väg att bli en bågjägare!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Grattis till bocken! Nu är du på god väg att bli en bågjägare! Och när ÄR man en bågjägare? (straffspark)
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Grattis till bocken! Nu är du på god väg att bli en bågjägare! Tack! Förresten du har PM! Ifall du inte sett det! Och när ÄR man en bågjägare? (straffspark) Låter mitt sinne stillas med mögligt bröd samt härsken ost i väntan på svar från JS. FAN vad jag är hungrig men allt i skåpen är gammalt
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Gnäll inte över mögligt bröd, du har ju kött :-) jooo.. men det hänger ju 15 km hemifrån i en kyl..
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Fan .. Imorgon är det ju första september ju! smaldjur o killing med på "allowed"-listan då!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Fan .. Imorgon är det ju första september ju! smaldjur o killing med på "allowed"-listan då! jamen go morron tövellvant !!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Och när ÄR man en bågjägare? (straffspark) Om du inte vet när du är det så är du förmodligen inte det än! Man blir aldrig fullärd! Bågjakt är att lära sig hela tiden. Jag kan bara glädjas åt C-A och hans bock. han har det verkligen förspännt som redan kan jaga. medans vi här i Sverige väntar på sega myndigheter och allt annat elände. Som tur är har man inte så långt till Åland. det blir några resor till över dit i höst.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Om du inte vet när du är det så är du förmodligen inte det än! .. touchéMan blir aldrig fullärd! Bågjakt är att lära sig hela tiden. Jag kan bara glädjas åt C-A och hans bock. han har det verkligen förspännt som redan kan jaga. medans vi här i Sverige väntar på sega myndigheter och allt annat elände. Som tur är har man inte så långt till Åland. det blir några resor till över dit i höst. Hoppas jag får träffa dig nån av dom ggrna så vi kan kriga o slåss lite i verkligheten också.
Publicerat September 6, 200916 yr Slutet gott, nästan allting gott.Ringde efter troligen Ålands bästa eftersökshundar imorse. Kristian Norrdahls golden och wachtelhundar. Ett tips kan jag säga om ni är på Åland o behöver hundar. Lös-sökande hundar som river skadade djur med god erfarenhet. Lyckas VARJE gång. Idag blev det dock ett enkelt eftersök för hans Golden King! 2 meter ifrån där jag slutade spåra igår så låg smaldjuret.... Flyktsträcka ca 20 meter.... Nästan allting gott.. Mårdhundarna hade redan hittat djuret och ätit morgonmål. ;( Så jag lät djuret ligga kvar där det låg. Skönt att det var som jag trodde också. Att det var hyffsad träff! Träff vetefan faktiskt. Undersökte inte mera noggrant, men troligen typ leverträff samt nån lungträff.. därimellan.. Mvh C-A Detta finns i min dagbok också men då jag vet att vissa inte läser dagböcker men läser denna tråd, så sätter jag det här också. Bra att det löste sig!
Publicerat September 6, 200916 yr Författare Jo det var väldigt skönt. Synd bara att djuret sprang in i vassen. Det var ju liksom det som förstörde allt för mig. Allt annat var ju som det skulle.. Avståndet, skyttet, bredsida, lugnt djur, skott, flyktsträcka 20 meter.. .. Men in i en vass...
Publicerat September 6, 200916 yr Grattis till djuret bra att allt var lungt då så de inte fortsatt att left hela natten! synd bara att mårdhunden hadde hittat de först,
Publicerat September 6, 200916 yr Författare Grattis till djuret bra att allt var lungt då så de inte fortsatt att left hela natten! synd bara att mårdhunden hadde hittat de först, Jo dom är en förbannelse vi har på denna ö.. Lite väl snabba asätare.. framme direkt och roffar åt sig. Men vem skulle inte tacka ja till en sån servering? suger balle dock att jag inte fortsatte leta 2 jävla meter till igårkväll.. Då skulle det ju inte ha hänt. Men det kunde jag ju inte veta då. Och jag gjorde nog det bästa beslutet trots allt.