Publicerat Juli 21, 200916 yr Författare Ska du skrämma ihjäl den? Ja man måste ju försöka med nåt så skrämseltaktiken är ett bra val att börja med.
Publicerat Juli 21, 200916 yr Ja man måste ju försöka med nåt så skrämseltaktiken är ett bra val att börja med. Jag brukar tråka ihjäl mina
Publicerat Juli 21, 200916 yr Författare Jag brukar tråka ihjäl mina Ja det försökte jag med hela förra säsongen men då var det bara jag som blev ihjältråkad..
Publicerat Juli 21, 200916 yr Tror jag får boka in en resa till Åland. Verkar finnas lite nya tekniker där Tråka ut dom låter intressant....
Publicerat Juli 21, 200916 yr Författare ja det går ut på att man går ut två jägare. man tar med sig en kortlek och ett bord.. sätter sig mitt på en åker o spelar patians tills djuren till slut börjar se grönt flimmer. Då plockar man fram schackbrädet..
Publicerat Juli 21, 200916 yr Låter som om det skulle funka på älgjakten... Patians och schack är ju riktigt intressant.
Publicerat Juli 31, 200916 yr Suget börjar komma värmde upp 308: på en säl sen får man försöka ta någon räv innan bocken ligger risigt till.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Bump! Sköt in jaktspetsarna igår! Lumenoks samt Rage 2blad & Slicktrick går exakt lika! Så jag kan ta det jag känner för då jag ska ut! Perfekt! Jag upplever det som att Rage spetsarna sprider en aning mera. någon halv cm. Men det kan vara psykologiskt. ___ Ultimatedräkten är rentvättad o impregnerad(stavas de så?) med scentkiller o inpaketerat i tät sopsäck fram till premiärmorgonen. ___ Jag samt hunden är konditionstränade med 8kms löprundor ett par ggr i veckan i några veckor nu, så vi orkar med eventuella e-sök. ___ Årets medaljbocks revir är lokaliserat. Det återstår bara att hitta hans aktivaste rundor.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Jag har stenkoll på min fina sextaggare men det är ju varmt jävlar så inte blir det någon premiär bock heller
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Jag har stenkoll på min fina sextaggare men det är ju varmt jävlar så inte blir det någon premiär bock heller Vad gör det att det är varmt då?
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Bump! Sköt in jaktspetsarna igår! Lumenoks samt Rage 2blad & Slicktrick går exakt lika! Så jag kan ta det jag känner för då jag ska ut! Perfekt! Jo det e grymt när olika spetsar flyger samma. Mina rage 2blad 100gr samt min muzzy mx4 100gr flyger i princip identiskt.. sen kör jag montec 80 gr med 20gr "stoppbricka" bakom som flyger lika till 20m sen börjar motståndet i brickan påverka. Dessa skjuter jag enbart bisam samt fågel med
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Jo det e grymt när olika spetsar flyger samma. Mina rage 2blad 100gr samt min muzzy mx4 100gr flyger i princip identiskt.. sen kör jag montec 80 gr med 20gr "stoppbricka" bakom som flyger lika till 20m sen börjar motståndet i brickan påverka. Dessa skjuter jag enbart bisam samt fågel med Intressant! Typ istället för fluflu då? Bild på en dylik? förresten är du aldrig på msn?
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Vad gör det att det är varmt då? Lite svårt med hängningen, skall kolla temperaturen i garaget, + en vilt säck borde visseligen funka. Sedan finns det ett till dilemma, grabbarna har röstat igenom att vi bara ska skjuta två rådjur i var denna sässong och dessa vill jag skjuta för hunden. De tycker tydligen att det finns för lite rådjur, beror nog på att de inte går i skogen så mycket, för jag ser då rådjur hela tiden och tycker att vi har en starkare stam än på länge..
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Tråkigt Aha så du/ni har ingen kyl ni kan hänga djuren i då?
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Nu ut på min troligen sista reckar-runda. Ska se om de vart nå aktivitet vid min saltsten jag satte upp igår.. (knappast redan va??) Lär behöva ta med en rulle skithuspapper också.. Vet inte men middagen måste ha vart lite lurig.. rötmånad.. Men gott va de! Oxfilé med Rotfruktsblandning o kantarell & champinionsås(myyyycket smör & grädde)! All homemade! Sista semesterdagen till ära. Man måste ju äta kaloririkt så man orkar jaga fan!
Publicerat Augusti 12, 200916 yr Författare Fick min ljuvliga bock på film igår. Skulle jag inte reta upp mig på min egen röst(ja jag pratar för mig själv i filmen) så skulle jag direkt youtuba den. Men jag kanske gör det efter att jag skjutit han. Ifall någon ur jaktlaget som sagt går in o kollar o känner igen stället o får han före mig. Skulle vara surt. Han har redan kostat mig ca 40 timmars rekognoseringsarbete. Tänk om man vore lika flitig på arbetet.
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Hur går de för er på Åland??? Mvh Har inte hört så mycket, men herr J Tanskanen har fällt en 4 taggare iaf.. Många har haft djur på håll, men det verkar som bockarna vart luriga i år. Har bara vart ut 3 ggr, men haft 4 djur inom 15 meter, scoutat en riktigt bra växel som nu får vila till 1 sep. Dock var de inte ngn bock, hade bla. ett smaldjur på 7 meter från mitt treestand. Den hade jag fin bredsida på o provade dra bågen o sikta, den rörde inte en fena. Sn svor jag en stund o släppte tillbaka strängen, inte en reaktion från den då heller.. Så lövacamon i combo med dead down wind o 6 meter uppe i en björk funkade bra..
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Hej på er Som Pud just skrev har det inte hänt så mycket under bockjakten, Kalle B i Geta fick skjuta en 5a vet jag och såklart Jouni T ( tur knutten från N Savolax!) Vi andra har inte skjutit, det har varit ett par spända bågar men inga släppta pilar. Magnus (en gäst ) bråkade med en bock i två dagar men fick se sig besegrad och överlistad, svåra vindförhållanden var nog mycket skälet till detta. Jag och flera med mig noterade även att brunsten klingat av tidigare i år, samt att försök med lock varit i det närmaste fruktlösa. Jag tror till nästa år att man ska ändra taktik för bockjakt med båge, mera spot n stalk och smygjakt är nog rätt medecin. Men som jag sagt förut, hade det varit september hade nog alla hos mig fått skjuta något, så detta blir nog bra om någon vecka eller så, nu får området ligga i träda fram tills dess då rådjuren blir försitigare när det är mycket folk i skogen, vi lämnar spår/vittring vilket de noterar även om de inte alltid ser oss. JS sköt dock, men det var min ladugårdsvägg, han menade att han skjöt på samma fluga som Jouni träffade på samma vägg i fjol! Så fort vi börjat jakten/fällandet i Sept kommer jag uppdatera ABA's jaktrapport sida med våra äventyr, vi får fint besök från bla Norge i ett par omgångar, samt det vanliga gänget förstås. Roger
Publicerat Augusti 24, 200916 yr JS sköt dock, men det var min ladugårdsvägg, han menade att han skjöt på samma fluga som Jouni träffadepå samma vägg i fjol! Roger Du ska hålla inne flugorna när du vet att Jouni och jag kommer på besök. Det var förresten ditt fel som ställt en lada där. Har du fått loss pilen än? Jag kommer över snart igen och då vill jag ha den. Även fast jag beställt ett dussin till av Trophy ridge.