Publicerat Juni 27, 200916 yr Här kommer Robban lägga ut bilder och berätta lite om hans bygge som ska bli vapensmedja
Publicerat Juni 27, 200916 yr Wow- jag håller andan tills det ligger bilder uppe på JS på smedjan. /Christian
Publicerat Juni 27, 200916 yr Författare Ja tycker dom framtida kunderna borde ju få se vart deras älsklingar ska hamna
Publicerat Juni 27, 200916 yr Ha ha ha! Jävla Mats!!!! Absolut, skall bidra med lite bilder från bygget i morgon, nu är det avkoppling som gäller då jag satt alla reglar som skall bli ovanvåningens golvbjälklag. /Robban
Publicerat Juni 28, 200916 yr Författare Kul med en smed till här i länet inom avstånd! Menar du i LANDET eller
Publicerat Juni 28, 200916 yr Äntligen! Robban som min personliga smed trained and coached by eskimå Blir du klar snart så jag kan skicka ner en lastbil med jobb /Mike
Publicerat Juni 28, 200916 yr Fasen Robbyn...ehh jag menar Robban..det här ska bli spännande.. Ha ha Janne, ditt mögel! Äntligen!Robban som min personliga smed trained and coached by eskimå Blir du klar snart så jag kan skicka ner en lastbil med jobb /Mike Skicka på bara... Skämt å sido, har vart i kontakt med polisen och jag fick väldigt positivt förhandsbesked om tillstånd att ta emot vapen, skall nu bara skicka in min ansökan tillsammans med ett brev. En annan liten detalj som saknas är ett grade 3 skåp alt en kasun, fick dock tag på en snubbe som har ett skåp på 1,4 ton ståendes. Problemet är att han i sin tur skall ha tag i en kasun då han växt ur grade 3 skåpet så jag får helt enkelt vänta och se om jag får köpa skåpet... /Robban
Publicerat Juni 28, 200916 yr Robban, jag har en kontakt som är konkursbouppköpare, skall skicka ut en feeler till honom, no strings osv. Skönt att se att du bygger och står i. /Christian
Publicerat Juni 28, 200916 yr Robban,jag har en kontakt som är konkursbouppköpare, skall skicka ut en feeler till honom, no strings osv. Skönt att se att du bygger och står i. /Christian Tjenare Christian! Ett pm kommer.... /Robban
Publicerat Juni 28, 200916 yr Ahh!.. Utlovade bilder idag men det blev för kort om tid, har dock laddat upp en mapp med godtyckliga byggnationsbilder så jag skall nog få lagt upp lite bevis imorgon iaf. Go natt! /Robban
Publicerat Juni 29, 200916 yr Ja ja, skall slänga upp nån bild eller två. Murning, skift ett av två En mycket arg och otrevlig ungdom... Första skiftet, nästan färdigt. Skift två av två. Å igen Förman (förhund) Adolf lackar ur för att jag betar av hans viloplats Äntligen färdigt med murningen. Virket har kommit och jag började lägga syllen. Kan tillägga att jag började kl 16.00 på fredagen Hörnstolparna på plats, en styck hustru har gottat ner sig med en pilsner. Undertecknad avnjuter en välförtjänt kall. Klockan ett på natten å ölen smakar fint. Kvalitétskontroll av Adolf med assistent Herman Här har jag tvångsvervat en dräng vid namn Peter. Att sätta reglar går fort när man är två. Peter jobbar inte bättre med pilsner i handen. Av att dölja på hans lilla mage så gillar han öl. Nu jävlar, snart klart för hammarband. Japp, färdigt för hammarbandet som givetvvis blir dubbelt. Varv ett Sen dyker det upp två bonnläppar samt Peters hustru. Hermans tax-kompis Hector följde med. Äckliga människor som gillar gratis mat och öl... Fulla kompisar. Nånstans efter kl 02.00 å jag bara måste hamra lite till... Lyckades lura upp frugan. Söndag morgon, typ 09.00 eller nått... Snajsigt värre. Herman är inte rädd för höjder Läckerbiten själv. Hunnkräken skall vara med å busa medans husse snickrar. Å dom är överallt... Här på långsidan skall svarven och fräsen stå. Frugan poserar som om hon gjort allt.. Adolf hjälper gärna husse Don efter person... Hell yeah! Detta är vad vi snackar om. Måste jobba jävlit dåligt mtp blicken jag får av förman Adolf. Här får Herman en avlusning, puckad liten hund går till attack mot Schäfer-Dobermann blandning Liten men tuff
Publicerat Juni 29, 200916 yr På onsdag kommer takstolarna från onsalavillans byggvaror, mer bilder kommer givetvis. Go natt gott folk!
Publicerat Juni 29, 200916 yr WOW Tror du vinner mest bilder i ett inlägg Stiligt bygge du håller på med, känns tryggt att veta hur grunden är lagd när mina vapen hamnar där inne. Kanske kan ha dig till lite lättare snickararbeten här hemma, har lite som jag inte orkar med typ byta panel på kåken bla /Lasse
Publicerat Juni 29, 200916 yr Gillar Herman Han kanske vill åka på kollo hos mig? Snabba på lite nu så det blir klart någon gång istället för att sitta och kröka med polarna /Mike
Publicerat Juni 29, 200916 yr Stiligt jobbat! Du verkar vara en rätt duktig kille trots allt har du något bestämt runt vad det blir för maskiner också? PS: märks att du bor i den sämre delen av landet mörkt denna årstid......
Publicerat Juni 30, 200916 yr Snabba på lite nu så det blir klart någon gång istället för att sitta och kröka med polarna /Mike Ja precis, snacka om att kasta bort tiden på ovesäntligheter.. Nä, allvarligt, jag är impad av hur mycket du/ni hann på kort tid, det där hade tagit mig hela sommaren att få till, jag har hållt på med en ingång på baksidan av stallet i 2 år nu...hålen till plintarna är grävd i alla fall..
Publicerat Juli 1, 200916 yr WOW Tror du vinner mest bilder i ett inlägg Stiligt bygge du håller på med, känns tryggt att veta hur grunden är lagd när mina vapen hamnar där inne. Kanske kan ha dig till lite lättare snickararbeten här hemma, har lite som jag inte orkar med typ byta panel på kåken bla /Lasse Ha ha inga problem , skall bara klona mig lite.
Publicerat Juli 1, 200916 yr Gillar Herman :wub: Han kanske vill åka på kollo hos mig? Snabba på lite nu så det blir klart någon gång istället för att sitta och kröka med polarna /Mike Ligger på för fullt, skall dock fylla upp svärfar idag då han hjälper mig med takstolarna... /Robban som klistrar frimärken på Herman och lägger han på lådan.
Publicerat Juli 1, 200916 yr Ja precis, snacka om att kasta bort tiden på ovesäntligheter.. Nä, allvarligt, jag är impad av hur mycket du/ni hann på kort tid, det där hade tagit mig hela sommaren att få till, jag har hållt på med en ingång på baksidan av stallet i 2 år nu...hålen till plintarna är grävd i alla fall.. Ja, en fet grillning samt en låda bärs och jag är där Janne.
Publicerat Juli 1, 200916 yr Stiligt jobbat!Du verkar vara en rätt duktig kille trots allt har du något bestämt runt vad det blir för maskiner också? PS: märks att du bor i den sämre delen av landet mörkt denna årstid...... Tackar har dock fått en del tips av kompisar, vad gäller maskinerna så lutar det starkt åt en Storebro-svarv modell 185 eller 195 då den har 51mm i spindelborrning samt att dom är för jävla trevliga att köra. Vad gäller fräs så fastnade jag starkt för Abene VHF3 då jag såg en sådan i Spuhrs verkstad när vi var på besök. Nån pelarborr samt bandslip blir det väl mer plus en AC/DC TIG så klart. Ha ha jag mörkt är det på senkvällen/natten, är det såpass stor skillnad uppe i norr?
Publicerat Juli 1, 200916 yr Ja, en fet grillning samt en låda bärs och jag är där Janne. Du har att göra ändå kompis, jag löser det nog på nått sätt, just nu är det åt helsike för varmt att göra nått vettigt ändå. Ha ha jag mörkt är det på senkvällen/natten, är det såpass stor skillnad uppe i norr? Kan säga så här...jag skulle kunna vaka räv hela natten med öppna riktmedel nu..