Publicerat Juli 10, 200917 yr Lite fler bilder, har dock kommit längre än vad som visas på bilderna nedan. Takpappen är färdig på sydsidan och även påbörjad med ströläkt, nordsidan fick pressenning över sig då det började hällregna och sist men allra minst så är knutarna isolerade och bygget är försett med vindväv.
Publicerat Juli 10, 200917 yr Notera trähatten som jag lyckats lura upp bland takstolar å annat bös...
Publicerat Juli 10, 200917 yr de där va ingen dålig träffbild för 300meters skytte inte!!! sj är man lika glad om man lyckas med de där på 150-200 meter. jag ÄR västsveriges sämsta kameran så du behöver inte känna dig dålig på de heller
Publicerat Juli 10, 200917 yr de där va ingen dålig träffbild för 300meters skytte inte!!! sj är man lika glad om man lyckas med de där på 150-200 meter. jag ÄR västsveriges sämsta kameran så du behöver inte känna dig dålig på de heller Ha ha ja dom där jävla kamerorna har jag aldrig förstått mig på... Glömde för övrigt att tillägga min djupa tacksamhet för hjälpen jag fick av Rikard, gött med lite perverst skitsnack samtidigt som man jobbar.
Publicerat Juli 10, 200917 yr Vilken sjuk mängd bilder! Kameran ljuger - jag är mycket fetare i verkligheten
Publicerat Juli 10, 200917 yr Vilken sjuk mängd bilder! Kameran ljuger - jag är mycket fetare i verkligheten Njae, tycker du e rätt slank å fin....
Publicerat Juli 10, 200917 yr Ha ha ja dom där jävla kamerorna har jag aldrig förstått mig på... Glömde för övrigt att tillägga min djupa tacksamhet för hjälpen jag fick av Rikard, gött med lite perverst skitsnack samtidigt som man jobbar. dom är bra när dom funkar som man vill annars suger dom ser ut o kommit en bit nu. ska bli skoj de här sen när de är klart !! lycka till !
Publicerat Juli 10, 200917 yr Verkar flyta på bra med bygget roligt med lite bilder på "Knodd o Tott" också Hur stort blir det och skall det enbart användas som verkstad? BTW fin 300 serie men lååååångt off-center
Publicerat Juli 10, 200917 yr Verkar flyta på bra med bygget roligt med lite bilder på "Knodd o Tott" också Hur stort blir det och skall det enbart användas som verkstad? BTW fin 300 serie men lååååångt off-center Ohoj på dig Lasse-Kongo! Det blir 50 kvadrat på markplan och 36 kvadrat på ovanvåningen. Det blir enbart verkstad men med möjlighet att knö in en bil för däckbyte etc. Det var inte meningen att skjuta "så långt åt sidan".
Publicerat Juli 10, 200917 yr 155 SMK is tha shit i en 308 Win. Satans fin skjutet och angående mr Flexabit så noterar jag ett toppnotering i klassen bonnabränna, själv har jag en väsentligt mer blygsam. /Christian
Publicerat Juli 10, 200917 yr Schysst bygge för regnet hade det väl varit bättre att få på väggarna för det regnar alltid i sidled på västkusten trevlig träffbild ingen nysning i avfyrningen där inte
Publicerat Juli 10, 200917 yr Författare Det blev ett loft i alla fall. Perfekt att fylla med skrot som man aldrig använder sen
Publicerat Juli 11, 200917 yr 155 SMK is tha shit i en 308 Win.Satans fin skjutet och angående mr Flexabit så noterar jag ett toppnotering i klassen bonnabränna, själv har jag en väsentligt mer blygsam. /Christian Visst går dom kanon, precis som du sade fick dock labba med FF litegrann innan jag hittade hem. Bomkontakt gav 44mm på 300m, en halv mm gav bra mycket större medans 1mm FF levererade årets vinnarbild hos undertecknad. Ricky-Rocket aka Mr. Sunburn 2009 skall nog få åka på mer bränna om han vågar sig hit en solig dag.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Schysst bygge för regnet hade det väl varit bättre att få på väggarna för det regnar alltid i sidled på västkusten trevlig träffbild ingen nysning i avfyrningen där inte Väggarna täcktes i förrgår med vindväv, det håller tillräckligt tätt såvida det inte blir en Gudrun till. Hade min "vilodag" igår då kroppen sade ifrån så jag spikade "bara" upp glesen på utsidan, några meter kvarstår dock... Tack för komplimangen, visst blev det bra och jag är väldigt nöjd. Det enda som retar mig är att jag ibland inte kan hålla nerverna i schack varpå jag fipplar iväg en avfyrning, i vanlig ordning så sticker mina felavfyrningar ner till vänster. Det blev ett loft i alla fall. Perfekt att fylla med skrot som man aldrig använder sen Ha ha visst blev det, hela 2,10 färdigt innermått så det räcker till för utrymme för kolvarbeten samt en laddbod. Skall låta utrymmet mellan bakre gavelspetsen och den andra takstolen bli en terrass under tak och sen koplettera med två meter tryckt terass på utsidan. Trappan upp kommer då givetvis på baksida istället för insidan för att spara golvutrymme. /R
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Det luktar tamejfaan damm om den här tråden! Sitter på mitt hotellrum i Nordmaling, har precis tillfrisktnat något sånär från en vidrig förkyldning med hosta och feber som grädde på moset, längtar hem gör jag med men det verkar som jag blir kvar veckan ut om inte en bit in på nästa vecka med. Planerar lite arbete på verkstan å det är grundfärg till fasaden som står som frågetecken, kan inte ett skit om färg förutom det att jotuns och teknos produkter är skitbra men samtidigt väldigt dyra... Är det någon som har bra pejl på just grundfärger i allmänhet så är jag tacksam för tips. Från det ena till så är jag riktigt sugen på att få provskjuta 260 pipan också men det får komma i andra hand om verkstan skall bli klar utvändigt innan höstens rusk inleds. /Robban
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Har missat denna tråden tills idag. Verkar kunna bli bra det där bygget och alltid lika roligt med bilder.
Publicerat Augusti 27, 200916 yr Oljefärg mannen, oljefärg! Måste man inte skrapa som en jävla stolle då?
Publicerat Augusti 27, 200916 yr Författare Måste man inte skrapa som en jävla stolle då? Du menar vid ommålning? Tvärtom, lägger du på en plastfärg får du skrapa dig harmynt, oljefärgen lägger du på ny efter fasadtvätt. Däremot håller nog plastfärgen kulören längre tror jag. Finns säkert dom som kan det bättre än mig. Annars, frisk och på väg hem snart??
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Du menar vid ommålning? Tvärtom, lägger du på en plastfärg får du skrapa dig harmynt, oljefärgen lägger du på ny efter fasadtvätt. Däremot håller nog plastfärgen kulören längre tror jag. Finns säkert dom som kan det bättre än mig.Annars, frisk och på väg hem snart?? Jo för faan, blev av med den värsta skiten i förrgår eller nått sånt så nu är man på benen igen. SJälv då? Tror bestämt att det var du som smittade mig via msn:en eller nått. Eftersom jag är en lat jävel så tror jag det blir teknos grundfärg istället, mycket smidig att pensla ut samt att jag får bra pris hos frugans snåle småländska kusin som titulerar sig själv målarjävel. Nu blir det hemresa på tisdag morgon, blir väl hemma veckan ut och sen bär det väl av upp till hudiksvall alt. pite för ytterligare jobb. Beställde hem en lug alignment tool samt en utdragare så jag fått skruvat ihop skrället för provskjutning. Exabitstern ligger på ett trettital scenar 123:or så dom tänker jag bestämt sno för utvärdering av pipskrället. Vilket krut använder du samt har du nån vettig laddvikt? När befinner du dig i landet igen? /Rövmund Kuknäsa
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Författare Är hemma nu, kom igår! Norma 203-B ca 40 gr vill jag minnas, ska ligga på ca 900 m/s men måste kolla det.
Publicerat September 4, 200916 yr Är hemma nu, kom igår! Norma 203-B ca 40 gr vill jag minnas, ska ligga på ca 900 m/s men måste kolla det. Glömde å tacka för laddatan... Så tack sa'ru ha. FÖ så satte jag igång (efter mycket om och men) med att spika upp fasadplanket, tack till farsan som kom över å sparkade igång mig. Bilder kommer i vanlig ordning men först när jag fått ihop ett gäng så man ser att det händer lite. En glad nyhet för bygget är att undertecknad kommer att befinna sig på jobb i regionen så nu lär det väl hända lite, ja åtminstonde under en veckas period iaf...
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Författare Tycker det är fattigt med uppdateringar här vet om att det händer grejer men vart e bilderna???
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Tycker det är fattigt med uppdateringar här vet om att det händer grejer men vart e bilderna??? Ha ha jo det har väl inte blivigt prioriterat att uppdatera tråden iom att jag legat i rätt kraftigt där ute... Skall bättra mig och se till att det kommer upp bilder innan helgen är slut.
Publicerat November 2, 200916 yr Vilken helg skulle ta slut innan du lade upp bilderna, Julhelgen??? /Håkan H