Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Robbans smedjebygge

Featured Replies

Publicerat

Du ser Lars vilken tid det tar för han att skriva på det sättet :blink::wub:

/Just love traching

• 3 months later...
  • Svar 555
  • Visningar 76,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jaha???? :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

Jo...

Publicerat

It´s alive..

/Christian

Publicerat
It´s alive..

/Christian

Ha ha ha! :lol:

Jo visst är jag men det har blivigt så vääldigt lite tid till övers för forum och annat. -_- Är hemma ett kort stopp under helgen bara å sen bär det av till Kalmar för tre veckors jobb där. :lol:

Nåväl... I höstas så jobbade jag ända tills november innan jag fick ledigt typ. Hann inte ens provskjuta 260:in förrens i november vilket var riktigt drygt men den visade sig att skjuta riktigt jävla bra bara man hittade rätt friflykt och rätt krutsort. :D

Det skulle bli gött att få fortsätta med verkstadsbygget men så kom ju sånt här:

post-1829-1276334977_thumb.jpg

Sen kom det ju ännu mer och det blev hela 90cm hos oss men det hittar jag inga bilder på...

post-1829-1276334984_thumb.jpg

Istället så blev det en del sånt här.

post-1829-1276334991_thumb.jpg

Och en del sånt här med...

post-1829-1276334999_thumb.jpg

Sen blev det även sånt här vilket var rätt kul.

post-1829-1276335007_thumb.jpg

När snön smält bort blev det helt plötsligt en massa sånt här skit

post-1829-1276335016_thumb.jpg

Medans somliga andra roade sig

post-1829-1276335024_thumb.jpg

Men då tröttnade undertecknad och visade vart skåpet skulle stå...

post-1829-1276335033_thumb.jpg

Vilket resulterade i sånt här.

post-1829-1276335039_thumb.jpg

Och då passade vissa andra på att roa sig med husses gott-gott.

post-1829-1276335046_thumb.jpg

Och så här ser det i princip ut idag...

post-1829-1276335053_thumb.jpg

Det jag gjort sen i höstas är att dra all elen och så snart jag får lite semester så skall insidan täckas med råspont och gips, elen skall kopplas in i centralen och golvet skall fixas till och sen återstår bara lite finlir i form av målning och klinkers.

Jag har troligtvis fått tag i ett rejält skåp på ca 2 ton och då återstår det bara att införskaffa en bra svarv, en fräs samt en planslip. :lol: Men verkstan skall vara helt färdig först annars blir det bara skit å pannkaka. ;)

Ha det så bra så länge kära vänner!

Mvh. Robban

Publicerat

Kalmar är inte långt borta.

Du borde köra förbi här i trakterna på väg dit eller tillbaka.

Slå en pling om du blir kaffe sugen på vägen.

/Lasse

Publicerat

Mycket riktigt Lasse men jag har en kollega med mig också och det är väl stark hemlängtan som gäller för oss båda så det ser ganska mörkt ut faktiskt... Dock tar jag gärna en sväng förbi under semestern istället om jag får nån. :wacko:

• 2 weeks later...
Publicerat

Dags för en liten uppdatering...

Slagport, fönster, råspont, gipsskivor till både väggar och tak samt tegelpannor är beställda och leverans sker i kommande vecka när jag (givetvis) inte är hemma så nu blir det snart lite att pilla med. :lol:

Verkstan blir färdig nu under sommare såvida jobbet inte rycker mig från bygget och sen blir det till å jobba ihop kulor till en svarv då den står först på listan tätt följt av fräs, planslip, pelarborrmaskin med koordinatbord samt en TIG-svets. ;)

/R

Publicerat
Dags för en liten uppdatering...

Slagport, fönster, råspont, gipsskivor till både väggar och tak samt tegelpannor är beställda och leverans sker i kommande vecka när jag (givetvis) inte är hemma så nu blir det snart lite att pilla med. :P

Verkstan blir färdig nu under sommare såvida jobbet inte rycker mig från bygget och sen blir det till å jobba ihop kulor till en svarv då den står först på listan tätt följt av fräs, planslip, pelarborrmaskin med koordinatbord samt en TIG-svets. ;)

/R

Låter dyrt detta...

Självklart är det bara att svänga förbi under sem tider, förutsatt att jag är hemma ;)

Annars får jag väl lägga ut en nyckel till dig :lol:

//

Publicerat
Låter dyrt detta...

Självklart är det bara att svänga förbi under sem tider, förutsatt att jag är hemma ;)

Annars får jag väl lägga ut en nyckel till dig :lol:

//

Jaa... Hrm... ;) Det landade på en sisådär 30 loppor så det var väl inte gratis direkt men än så länge har jag inte tagit en krona i lån på bygget och det är ju kalasbra. :D

Det hade vart skitkul å komma förbi serru, skall bara finnas tid då verkstan måste prioriteras först men jag vill minnas nått om en tur till småland å då är det ju inte så långt kvar till dig. :P

Du får allt va hemma när/om jag dyker upp så nyckeln kan du parkera där solen inte lyser. :P

Publicerat
Jaa... Hrm... :wub: Det landade på en sisådär 30 loppor så det var väl inte gratis direkt men än så länge har jag inte tagit en krona i lån på bygget och det är ju kalasbra. :D

Det hade vart skitkul å komma förbi serru, skall bara finnas tid då verkstan måste prioriteras först men jag vill minnas nått om en tur till småland å då är det ju inte så långt kvar till dig. ;)

Du får allt va hemma när/om jag dyker upp så nyckeln kan du parkera där solen inte lyser. :P

Det tog emot lite men nu är den på plats :D

//

Publicerat
Det tog emot lite men nu är den på plats ^_^

//

Ha ha ha! B) Fan va go du e! :lol:

Publicerat
Ha ha ha! B) Fan va go du e! ^_^

Bara ett problem........Glömde mig, så nu är snart nyckel på reningsverket B)

Undrar om jag måste byta lås men det blir ju samma återigen :lol:

//

Publicerat
Bara ett problem........Glömde mig, så nu är snart nyckel på reningsverket :P

Undrar om jag måste byta lås men det blir ju samma återigen ;)

//

Ha ha ha, ditt jävla stolpskott! :lol:

Publicerat
Ha ha ha, ditt jävla stolpskott! ;)

Ich weiß, oh, ich bin stolz :P

//

Publicerat

Enligt (aktuell) rapport från frugan så står det två fönster samt en rejäl slagport i verkstan. I morgon kommer pannor, gips och råspont till väggarna. :(

Fan vilken hemlängtan jag har nu! :wub:

Publicerat

Längtar du till söta frun eller gipsskivorna?

:wub:

Publicerat
  • Författare

Hon borde ju hinna med att knacka sponten och lägga pannorna innan du kommer hem :wub:

Publicerat

Nötter! :(

Nja, bygget är ju skitkul så visst längtar man till det men det skall allt bli gött å få bli ompysslad av lilla gumman under helgen. :(

Kul å få komma hem till pojkarna med, sicket jävla liv det kommer bli när man stiger ur bilen! :wub:

Publicerat
Nötter! :(

Nja, bygget är ju skitkul så visst längtar man till det men det skall allt bli gött å få bli ompysslad av lilla gumman under helgen. :P

Kul å få komma hem till pojkarna med, sicket jävla liv det kommer bli när man stiger ur bilen! :wub:

Här brukar det vara ett djävla liv tills jag stänger dörren, då blir det tyst :(

//

Publicerat

Jaha mina vänner!...

Fick som sagt hem en massa prylar att spika fast lite här och där, förra helgen satte jag upp slagporten samt fönstrena och det blev en rejäl skillnad.

Suget efter att få fortsätta tills det blir färdigt blev för starkt så jag bestämde mig för att ta 2-3 veckors semester vilket gick bra då vi har lite lugnt för stunden på jobbet.

Nu jävlar sitter jag med en kopp kaffe i mitt pojkrum och preppar inför lite ärenden på stan, en spikpickadölver skall lånas så råsponten trillar på plats så snabbt som bara möjligt, lite kompletteringsvirke skall inhandlas osv. osv.

Eftersom det sista kommer gå så jävla fort att smäcka upp så tänkte jag också passa på att åka å skjuta så mycket jag bara kan så om nu bara gubben uppe i Kungälv är hemma så skall jag åka förbi och hämta ett 500-pack med Norma 130grs GT för att ladda till 260:in. :)

Nu har jag även bestyckat verkstan med en liten CD-spelare så jag kan köra riktig musik (heavy metal) istället för bögmusiken på radion. ;) Det kommer att gå undan nu... :lol:

Bilder kommer så snart jag får lust. :wacko:

/Knugen

Publicerat
  • Författare

Fan på tiden det händer nåt där nere. Var på ner ett tag för att styra upp bygget men nu verkar det ju hända nåt :huh:

Publicerat

Hejsan go vänner!

Dags för lite bilder så ni ser att jag verkligen gör nått och inte sitter på arslet... :D

Först upp är två fönster och en slagport som monterades på en lördags eftermiddag.

post-1829-1278495949_thumb.jpg

post-1829-1278495957_thumb.jpg

post-1829-1278495964_thumb.jpg

post-1829-1278495971_thumb.jpg

post-1829-1278495979_thumb.jpg

post-1829-1278495989_thumb.jpg

post-1829-1278495995_thumb.jpg

post-1829-1278496000_thumb.jpg

post-1829-1278496078_thumb.jpg

post-1829-1278496017_thumb.jpg

post-1829-1278496023_thumb.jpg

Och så lite kärlek utav en uppklädd Herman...

post-1829-1278496029_thumb.jpg

Mäster själv, nöjd men fokuserad på nästa mål.

post-1829-1278496071_thumb.jpg

Och så lite fuktspärr på väggen.

post-1829-1278496085_thumb.jpg

Sen drar vi igång med råsponten...

post-1829-1278496093_thumb.jpg

post-1829-1278496101_thumb.jpg

Men så skulle ju fönstrena kläs. ;)

post-1829-1278496108_thumb.jpg

post-1829-1278496114_thumb.jpg

post-1829-1278496120_thumb.jpg

post-1829-1278496126_thumb.jpg

Tebax till råspont.

post-1829-1278496132_thumb.jpg

post-1829-1278496139_thumb.jpg

post-1829-1278496159_thumb.jpg

post-1829-1278496166_thumb.jpg

Här har frugan kladdat på lite färg.

post-1829-1278496210_thumb.jpg

Sen blev det riktigt vackert på kvällen.

post-1829-1278496217_thumb.jpg

Å Bosse var ute å kikade med...

post-1829-1278497054_thumb.jpg

Råspont dag två och tre...

post-1829-1278496224_thumb.jpg

post-1829-1278496238_thumb.jpg

post-1829-1278496244_thumb.jpg

post-1829-1278496250_thumb.jpg

Nu har jag softat på förmiddagen med lite kaffe, musik och handladdning men det känns som om jag måste hoppa i snickarbyxorna igen så gipsen kommer upp. :D

Fortsättning följer när jag får tid, ork och lust.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Mvh. Robban

Publicerat
  • Författare
Nu har jag softat på förmiddagen med lite kaffe, musik och handladdning men det känns som om jag måste hoppa i snickarbyxorna igen så gipsen kommer upp. ;)

Ser bra ut. Men öka nu, har grejer som behöver blåneras :D

• 4 weeks later...
Publicerat
Ser bra ut. Men öka nu, har grejer som behöver blåneras :rolleyes:

Du...

Jag håller på att jobba för fullt på ett... Håll i dig nu... FOSFATERINGSBAD! :blink:

Skall bara samla ihop komponenterna till manganfosfatering och sen är det bar å åk. Försten i plurret blir min Tikka 658 som först skall blästras matt med aluminiumoxid. :blink:

Skall försöka orka med en uppdatering på bygget så ni ser hur jävla färdigt det är. :rolleyes: