Publicerat Juli 29, 20178 yr Någon som testat att köra med bara helsvarta bulvaner? Några av de äldre, mer erfarna herrarna på skjutbanan menar att kråkbulvaner kan få råkor och kaja till att tveka och slå. Omvänt så ska då kråka inte tveka att slå bland råkor och kajor. Brukar vara gott om råka på områdena jag jagar och visst, det är sällan jag ser att kråkor och råkor blandat upp sig.
Publicerat Juli 30, 20178 yr Korp vet jag drar bra som f-n.. Men det måste vara bra bulvaner, helst äkta..
Publicerat Juli 31, 20178 yr Trögt idag.. nästan inga fåglar mellan 0530 och 0730 då jag satt. 2kråkor 1 kaja och 1duva bara..
Publicerat Juli 31, 20178 yr Jag såg för en tid sedan fina handgjorda uvbulvaner till salu på blocket. Jag hittar dem inte längre. Nån som vet om det finns fler till salu? Nån som har en till salu? Jag har inte tid och tålamod att göra en egen. Det är ingen jättebrådska, uvbulvan använder man väl mest på våren? Och nu drar all annan, enligt mig, mer intressant jakt igång snart så våren är målet oavsett. Jag är intresserad av att panga skrotfågel framöver då de förpestar hela bygden, inte bara bonderierna.
Publicerat Augusti 4, 20178 yr Detta är en populär post. Dagens skörd.. 3 kråkor.. 1 skata.. 1 kaja..1 fiskmås*.. 1 korp* och 7 tamduvor.. Tre gårdar.. bild från första.. *skyddsjakt JF bilaga 4
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. På väg ut! Hoppas på bra väder och mycket fågel !
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. 31 fågel blev det idag, bra tryck i början, sen blev de lite slöare när det blev varmt
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Detta är en populär post. Menlös bild.. men resultatet från fredagsmorgonen..
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Detta är en populär post. Lite jakt på fm.. 1 kråka.. 2 skator.. 4 kajor.. 2 tamduvor och 1 ringduva.. blev det.. Ringduvan smakade fint med kantareller och stekt potatis .
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Vad duvorna sålde sig på flappern skyttet sådär men choke 7/8 på 15-20m är svårare
Publicerat Augusti 26, 20178 yr Duva https://youtu.be/vmTVB4zeGuk Två Råkor https://youtu.be/aPSD-uXVW-k
Publicerat Augusti 26, 20178 yr På 2017-08-24 at 17:52 offire sa: Vad duvorna sålde sig på flappern skyttet sådär men choke 7/8 på 15-20m är svårare Kul funkar bra med flappern vill beställa en snurra men duger kanske med flapper?
Publicerat Augusti 26, 20178 yr Detta är en populär post. Jobb hela helgen så igår gillrades kråkfällorna upp.. och på morgonen var det resultat! 6 skator..
Publicerat Augusti 26, 20178 yr 4 hours ago andershermansson7 sa: Kul funkar bra med flappern vill beställa en snurra men duger kanske med flapper? Det ena behöver ju inte utesluta det andra
Publicerat Augusti 28, 20178 yr Jagat på två bondgårdar på fm.. 2 kråkor..5 kajor och 11 tamduvor blev det.. Här är några pippi från första stället
Publicerat September 2, 20178 yr Detta är en populär post. Hastigt påkommet men jag kan erbjuda kråkjakt till en extra skytt imorgon bitti.. tidigt! Kl 0500 bör vi vara på plats.. ca 30 -35 min från Göteborg.. Du bör vara en duktig skytt och hantera bössan säkert.. Mejl /pm före 2000 ikväll helst..
Publicerat September 2, 20178 yr Kul initiativ ovan! Lite långt att köra för mej..planerar dessutom att skaffa rödvinsyrsel.. 43 kappor i morse, såå jävla nice!!
Publicerat September 3, 20178 yr Vi fick ner nästan allt men det var på tok för mycket skott på var fågel
Publicerat September 4, 20178 yr Varit dåligt på kråkfronten för oss hittills iår, mest gåsjakt på schemat, var ute förra veckan, sköt 62, skönt att man lyckas när det inte blir så ofta
Publicerat September 4, 20178 yr 5 hours ago Simon. sa: Varit dåligt på kråkfronten för oss hittills iår, mest gåsjakt på schemat, var ute förra veckan, sköt 62, skönt att man lyckas när det inte blir så ofta 62 kråkor?