Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Vi får väl se hur det här går men jag siktar på en tredagars nu.. går av natten nu snart sen jakt lö,sö samt må morgon. Ok men inte optimalt väder. Lite sugen! 

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Snøbyger og vanskelige forhold, men det ble 5 kråker under en "flight line" på morgenen i dag. I morgen skal jeg prøve med rørliga bulvaner og døde kråker. Bare været blir bra.....

Publicerat

En skaplig morgon men kanske för bra väder. Ett 15 tal svartfåglar blev det för uven, mest kajor men kråkorna som fanns slog bra. Kunde blitt fler men sköt bort några med. Dock bra för denna plats:mellow:

Publicerat

Är det nån som kör med flera uvar, funderar om kråkorna blir extra arga då? Bara en fundering:D

Publicerat
2 hours ago Hellhunter sa:

Är det nån som kör med flera uvar, funderar om kråkorna blir extra arga då? Bara en fundering:D

Jag har aldrig gjort det, kan ju bli för mycket av det goda med, kanske. Bara o testa om du är nyfiken:)

Publicerat
14 hours ago Hellhunter sa:

Tänkt tanken, snackade med Micke eller om det var Walleman om det. Vi funderar på att jaga kråka med en flock berguvar.. Ännu så länge bara tankar och kommer nog att stanna där.. orka lixom..

Tredagars skrev jag ovan såg jag. Kollade fel på schemat, jobbar måndag så det blev en två-dagars. 20-talet igår på stortippen och 8 i morse på lilltippen. Högt till tak och kall, sydvästlig vind.. kråkorna flög 200 m upp i medvinden på flytten norrut och det gick FORT! Tappade en i morse, lite irriterande.. Nu blir det jobb i tre dagar, rävjakt onsdag natt så nästa kråksväng blir på fredag och lördag.

Publicerat
17 hours ago Hellhunter sa:

Jag har provat med två en på vardera håll från åteln (sträcket) blev för mycket för dem. Kråkor funka de inge vidare på. Men Kajorna blev vilda. Så typ på en gård kanske de funkar?

S

Publicerat

Blir väl inte å testa, men var bara nyfiken om nån hade testat :lol:

Publicerat

Nu börjar jag bli för sugen på det här! Är det någon som har en begagnad limpa/bulvan dem vill bli av med?

Publicerat

Tog sovmorgon men gjorde ett försök ändå.. några kajor fick bly

20170319_111540.jpg

Publicerat

Gallrar skator med fälla hemma också..

20170316_145324.jpg

Publicerat

10 kajor blev det den här morgonen

tmp_361-20170319_084105775606413.thumb.jpg.4b06232c9d37eab0350a578a957b21ae.jpg

Publicerat

Det ble 11 kråker i dag. Ingen bulvaner bare i trekket inn mot en tipp. Har jaktet mye i området så kråkene flyger førbannet høgt. Snart 200 totalt.

Publicerat

Att få bort närmare 200 kråkor lär göra gott för småviltet! Är det i Norge eller här i Sverige du jagar? 

Publicerat
På 20.3.2017 at 08:40 vildmark sa:

Att få bort närmare 200 kråkor lär göra gott för småviltet! Är det i Norge eller här i Sverige du jagar? 

Ja, det er i Norra Norge (Troms) jeg jagar. Det er klart at aktiv predatorjakt er gott for småviltet. Begynner å se resultatet av mange års jakt på rev og kråke/korp med mere ryper og orre i området.:)

J.A.

Publicerat

Vet inte hur ni har det med nötskrikor men de är duktiga äggtjuvar också och  bra att gallra bort..

Publicerat
57 minutes ago vildmark sa:

Vet inte hur ni har det med nötskrikor men de är duktiga äggtjuvar också och  bra att gallra bort..

Nøtskrikor blir det mere og mere av men utgjør ikke et stort problem ennå. Skyter den av og til. Fine fjær til flugbindning.

J.A.

Publicerat

Högt flyg.. blåsigt.. bara 2 kajor...

20170322_090640.jpg

Publicerat

Har gått sådär för oss det sista men fick till en bra jakt förra helgen, sköt 19st, men de har lärt sig att det inte är bra när det smäller...  Måååånga hundra har dött av konstiga smällar det senaste året xD 

Nya tag i helgen och hoppas på en bra jakt så småviltet kan få lite andrum!

Publicerat

61 ?!?!

Jag misstänker brott mot Geneve konventionen, nervgas. Skämt åsido hur gör du?

En bra morgon runt gården jag jagar på tar jag bort 6-8 svartfåglar. Då har jag provat kråkbulvaner och finpimpad uv. Och säkert 5 olika lockpipor. Alltid på plats innan det ljusnar och ordentligt gömsle.