Publicerat Mars 23, 20179 yr Detta är en populär post. Det är en gård ute på Väddö som stundtals utgör storkök åt alla Roslagens jävla kajor. Idag var det rätt lugnt som sagt men jag har tidigare haft med ngr kompisar och skjutit över 200 där så det var ingen jättebra morgon. Det är en sträcklokal av bättre format rör sig massor med fågel där ute under flytt. Prickar man rätt dag så kan man skjuta duktigt med fågel. Men visst, kul och mysig dag helt klart! Kommer att köra en sväng fram i april här och då har vi mås med.. då brukar man banka på rätt bra.
Publicerat Mars 23, 20179 yr Får bönderna välja så är det kajorna som de vill ha bort..och duvorna. Men ser man till viltvården så är det gött att bli av med kråka..skata.. korp och nötskrikor.. lika bra att gallra bland samtliga tycker jag..
Publicerat Mars 23, 20179 yr Detta är en populär post. Visst är det så. Den här gården har även ett ont öga gentemot måsarna.. jag känner mej lite splittrad där tycker de är rätt fina.. skrattmås inbillar jag mej att de har ett högre skydd än fiskmås men jag har inte läst på riktigt. Men en gång per år går jag hårt åt måsarna och det är på just den här gården. De är så fantastiskt sura på uven, brukar vara rätt kul faktiskt. Vi fyllde en större skopa med kajor och mås en dag.. tror vi var närmare tre hundra.
Publicerat Mars 24, 20179 yr hehehe satt å snoka på/via tantens fejja då en bild på en misstänkt "tofsklättrare" dök upp
Publicerat Mars 25, 20179 yr Jäkla bra drag ni haft, blev mest kajor idag men ett par kråkor också för Uven.
Publicerat Mars 25, 20179 yr var ute idag men bara 1 kråka, bommade en som kom och slog på uven när jag pissade. Men fixade ögonen på uven och ormvråkarna höll på att slakta den, fick springa ur gömslet och hoa för att bli av med dem... så uven verkar funka. verkar inte vara något drag på kråkorna här. Får vänta ett par helger och se, måste ju sova någon gång med! Bra kämpat ni andra!
Publicerat Mars 26, 20179 yr Packat o klart men hunden valde att skita ner hela hallen i natt så fick städa lite.....
Publicerat Mars 26, 20179 yr Bytte Uv idag till pimpad version så den äkta fick sovmorgon. Dock blandat resultat då kråkorna var irriterade men gick högt idag. Någon stöp och några kajor. Ganska dött i luften här idag. Men, men, nya tag nästa helg
Publicerat Mars 26, 20179 yr Det ble 5 kråker i dag før vinden og snøstormen kom og satte stopp før jakten... J.A.
Publicerat Mars 26, 20179 yr Detta är en populär post. Idag var det lite klenare med fågel och svårare att få ner på skjutbara avstånd. Hjälpte inte att de tidigt i ottan började sopa gårdsplanen ren på grus. 18 hamnade dock ändå i boxen.
Publicerat April 2, 20179 yr Detta är en populär post. nytt gömsle mkt bra fick släppa tre st som jag inte hann skjuta på.... 2 tooootal bom oxå annars nöjd! En knallapport blev det oxå tyvärr...
Publicerat April 2, 20179 yr Glömde fick inte upp uven i topp utan var lite i tallen verkade som om de blev nyfiknare då.... Tidigt sedan ignorera dem uven så skall få i en kråka o byta pinne till en längre för kom inte upp längre i trädet.....
Publicerat April 2, 20179 yr Detta är en populär post. 31 här Men bara 25 kråkor. Grundlurad av SMHI! Dimma, snö o regn gjorde min morgon ganska seg. Men lite ble de ju.
Publicerat April 2, 20179 yr 2 hours ago jimbolo sa: 31 här Men bara 25 kråkor. Grundlurad av SMHI! Dimma, snö o regn gjorde min morgon ganska seg. Men lite ble de ju. Tipp?
Publicerat April 2, 20179 yr Detta är en populär post. Grymma resultat ni har. Satt på tipp i dag och ett tiotal kråker samt ett gäng kajor + Några andra "svarta" . Tyckte det var ok men bedrövelsen var att jag skammade några med senare på morgonen i lite för dryga håll Men fin morgon och de som attackerade gjorde det som f.. gott kaffe o Browningen var ljummen ett tag men som sagt mest kajor.
Publicerat April 2, 20179 yr Detta är en populär post. Blev 10 fågel, nöjd med skyttet trots typ ligg gömsle. Men seg morgon. Synd att Vit fågeln inte var lovlig. Då hade skotten varit slit vid 0800 S
Publicerat April 3, 20179 yr 52 minutes ago vildmark sa: Försov mig... blev bara 3 kajor och en tamduva pga det.. Skönt o sova med
Publicerat April 3, 20179 yr Detta är en populär post. 28 minutes ago Takko sa: Skönt o sova med Eller hur!! Skeptisk till vädret i morse, tänkte jaga på torsdag.. så jag var upp i morse och fixade kaffe och käkade.. när jag skulle ta på tröjan och ge mej iväg så klädde jag av mej och gick och la mej i stället
Publicerat April 3, 20179 yr 2 hours ago Hipshot sa: Eller hur!! Skeptisk till vädret i morse, tänkte jaga på torsdag.. så jag var upp i morse och fixade kaffe och käkade.. när jag skulle ta på tröjan och ge mej iväg så klädde jag av mej och gick och la mej i stället Ett ålderstecken - eller är det någon som börjar bli jaktljum P.s Kolla Rogers klipp där han tutar trut /M