Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Hehe okej :)

Får man skjuta mås & trut nu? Kan man inte bli tagen i örat av länsman då?

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Skyddsjakt är det mesta lovligt! Kan du påvisa att de ställer till med skada så är det ok..tex flyger in i ladugårdar och skiter... äter i fodertråg och skiter.. boar i skorstenar..och bakom takbjälkar.. hackar hål i ensilagebalar.. ger sig på tamdjur.. odlingar... växande grödor.. Har man problem med fågel så är det oftast inget problem att visa det om det skulle behövas...

Publicerat

Okej, jag trodde det var särskillt tillstånd för dom fåglarna även vid tex en bondgård. Då kanske jag ska skjuta nåra måsar vid "min" bondgård då!

Publicerat

Här är det en avfallsanläggning där folk tydligen börjar få svårt att jobba pga fågelskit.. Så anläggningen har uttryckligen bett om hjälp.. 

Publicerat

Sista två veckorna har det blivit en bulvanmorgon och är väl sådär nöjd faktiskt. 37fågel nere däremot 15kråkor så det var väl positivt. Men eftermiddagarna med lockpipa har gett ca 140 fågel sista veckorna. Men om någon vecka borde jag nå kulmen när ungarna är ute och flyger självmant på bulvaner. 

Publicerat
1 minute ago Skaunepaug sa:

Sista två veckorna har det blivit en bulvanmorgon och är väl sådär nöjd faktiskt. 37fågel nere däremot 15kråkor så det var väl positivt. Men eftermiddagarna med lockpipa har gett ca 140 fågel sista veckorna. Men om någon vecka borde jag nå kulmen när ungarna är ute och flyger självmant på bulvaner. 

Spännande! 

Vilken tid ställer du ut bulvanerna så här års? 

Publicerat

04:00 ish! 

Publicerat

Kulmen.. tänker du på kråkor då? I Roslagen är kajorna ute redan och kråkorna börjar visa sig men är sena.. kajor och korp är ute på allvar enl rapport fr tipparna.. Skickat Walleman på ett gårdsrace, de behövde hjälp i vanlig ordning.. 

Publicerat

Var ut i morse börja jakten vid 07.00. Hade aktivitet på stället när vi kom så vi satte upp bulvaner å lockade lite kom 2 kråkor, sköt bom. Sen helt dött. Vi bytte ställe å sköt en rackare så hunden fick prova på live fågel. Har en kamrat som har en labbe 3 år, som inte fått chans till riktig jakt än... Någon annan som var ut?

Publicerat

Klockan är 3:55 och bulvanerna är ute... Gå srn om det blit någe!

Publicerat
15 hours ago Blötjärn sa:

Var ut i morse börja jakten vid 07.00. Hade aktivitet på stället när vi kom så vi satte upp bulvaner å lockade lite kom 2 kråkor, sköt bom. Sen helt dött. Vi bytte ställe å sköt en rackare så hunden fick prova på live fågel. Har en kamrat som har en labbe 3 år, som inte fått chans till riktig jakt än... Någon annan som var ut?

Börjat reka åker överallt typ...

Publicerat

Det var en jävla fin dubblé offire!

Publicerat
1 hour ago Blötjärn sa:

Det var en jävla fin dubblé offire!

Jag är rätt nöjd med alla tre;)

Publicerat

Körde ett pass på samma gård som igår.. fick ner 25 kajor.. De som gick att plocka kom med på bild..

20170704_085651.jpg

Publicerat

Kollade läget på en annan gård och lyckades skjuta 2 ungkråkor och 5 duvor.. Ena kråkan hamna i hästhagen och där går man inte in frivilligt..  En duva hamnade på silon och en annan störta in i silon..  Skulle haft en boll-kalle som klättra bra...

20170704_101036.jpg

Publicerat

Hur tyckte du Rio 28:orna höll på lite styvare håll på truten? Jag lurar lite på om man ska våga köra dem i trutskyddet i augusti..

Publicerat

De tryckte till bra! Pigeon extreme är bättre men stå och pula iväg 400 sådana en morgon går inte för kinden och axeln. Testade inte tillräckligt men det jag sköt på i trutväg åkte ner om jag höll i röret!

Publicerat

Roliga ord att höra! Hade varit skoj att haft dig vid sidan i gömslet denna morgon!

Skyttet stämde faktiskt bra igår, ärligt talat så hade jag 4 bommar totalt av mina 112 fåglar. 1 trut, 2 kajor och en råka. Sen bommade jag givetvis förstaskott och andra skott i dubbleförsök men inget mer än det.

Anledningen är veten, jag la ett dussin därute igår men om jag flyttat fram gömslet hade det varit otroligt många fler. Det är riktigt tight ställe. Ett alternativ är ut till vänster vid däcken men samma problematik där att mängden fåglar på tak och ute i veten skulle varit så hög. 

Det var stundtals rätt styva håll som det kanske hörs på vissa av klippen. En råka som jag skjuter när jag är ute ur gömslet är galet styvt, halvborrning och rio!  9 dubbléer hade jag. 

Tyvärr räknade jag inte mina tomhylsor igår men någonstans mellan 140-170 skott sköt jag då jag vet att jag hade max 200 i en låda. 

Publicerat

Skaffa hund :whistling: Eller iaf någon som du kan ringa dit, det skadar utsädet betydligt mindre.. Du skulle nog få med dej ytterligare lite fågel då. Skit samma, resultatet var inte helt kass trots placeringen :D

Kan säga direkt att jag INTE kunnat hålla ditt tempo med skyttet kan faktiskt säga att tom Ken1 hade fått bekymmer.. 

Rio är grymma, stundtals känns det som att di blåe egentligen är gröna förklädda till en mesigare variant! Jag ska testa de blå på trut enbart på skoj, tror det ska fungera.