Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Jag kände att de var överjävligt bra till råka med us6 åtminstone, där är många 40+ som tokdör!

• Svar 4,6k
  • Visningar 511k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Hade vart svinkul att åka neråt och panga fågel på fina marker/gårdar. Men denna månad är jag pank pga bulvanköp! 

Publicerat

Hojta när du kan..

Publicerat

Regnade idag så det var trögt.. sköt 2 kråkor.. 11 tamduvor.. 1 skata och 3 kajor.. Några fastna på bild..

20170708_075217.jpg

20170708_071324.jpg

Publicerat

Blev 4 kajor igår på eftermiddagen efter jobb. Testade en (för mig) ny patron. Fiocchi p3 #6 32g. Tror dom ligger på runt 400 m/s strax under kanske..

Publicerat
23 minutes ago Blötjärn sa:

Blev 4 kajor igår på eftermiddagen efter jobb. Testade en (för mig) ny patron. Fiocchi p3 #6 32g. Tror dom ligger på runt 400 m/s strax under kanske..

Vad gav du för dem och vars bor du?

Publicerat

Gick inget vidare i morse. Satte mig i vakkojan klockan 0430.. Första kråkan landade i kranen framför mig klockan 0600.. och den såg när jag fick ut pipan så det blev en bom. Jag testade kråkorna på en annan gård istället.. ställde ut bulvaner och gömde mig i maskinhallen.. krax krax.. 2 kråkor landade i trädet utanför och jag fick båda.. Stack ner till åteln med dem för det verkade dött.. När jag kom tillbaka förbi gården så hade byns alla kajor landat på ladan.. Inte lätt att smyga på dem.. 1 fick jag innan de stack..

20170713_070139.jpg

Publicerat
På 2017-07-12 at 10:30 Skaunepaug sa:

Vad gav du för dem och vars bor du?

Tror jag gav 110 :- för 25 -ask. Får garanterat ner det vid större köp. Jag bor i dalarna! 

Publicerat
5 hours ago Blötjärn sa:

Tror jag gav 110 :- för 25 -ask. Får garanterat ner det vid större köp. Jag bor i dalarna! 

Måtte finnas billigare för dig att få tag på där i trakterna? 

Publicerat
2 hours ago Skaunepaug sa:

Måtte finnas billigare för dig att få tag på där i trakterna? 

Ja det bör väl gå. Funderar även på att dra ihop ett gäng och åka till torsbo och köpa några tusen skott var. Då blire lite förtjänst på det...

Publicerat

Blev 3 duvor och 2 svart på två bössor på kvällen:( 32st med samma upplägg för en vecka sen:)jag fattar inget      

Publicerat

Det är lite lynnigt nu, enda dagen byst med fågel andra dagen soprent. Då har de hittat mat på annat ställe som är godare..

Publicerat
På 2017-07-13 at 20:02 Blötjärn sa:

Ja det bör väl gå. Funderar även på att dra ihop ett gäng och åka till torsbo och köpa några tusen skott var. Då blire lite förtjänst på det...

Klok ide! Jag har 2,5h dit och försöker köpa ett par tusen skott när jag är där uppe. Har du ett kompisgäng som brukar mycket ammo så kan man säkert skicka en pall.

Publicerat
På 2017-07-15 at 13:57 Skaunepaug sa:

Klok ide! Jag har 2,5h dit och försöker köpa ett par tusen skott när jag är där uppe. Har du ett kompisgäng som brukar mycket ammo så kan man säkert skicka en pall.

Japp, det blir nog en vända till våren 2018. Just nu har jag nästan allt jag behöver för både duvjakten dom börjar 1aug och gåsen 11:e! 

Publicerat

Varför bara två timmar?

Publicerat

Det dog helt så packade ihop och körde hem och sov någon timme innan kvällspass på jobb.

Publicerat

Ok!

Publicerat

Gjorde om mina duvskal till måsbulvaner nu ikväll.. Har märkt att det flyger ett stort antal måsar vid bondgårdarna fast på hög höjd när jag är där.. annars sitter de på ladugårdstaket minsann..  

20170719_210339.jpg

20170719_210346.jpg