Publicerat Juli 6, 20178 yr Jag kände att de var överjävligt bra till råka med us6 åtminstone, där är många 40+ som tokdör!
Publicerat Juli 6, 20178 yr Detta är en populär post. Jag kan ta med en extra skytt i helgen om det är intressant.. Jakt på bondgård 30min från Göteborg.. Gott om kajor men även skator och kråkor.. eventuellt mås och trut.. Endast hagel. Vi bör vara på gården senast 0445.. Krav: hantera bössan på ett säkert sätt.. och följa mina regler... Skicka pm...
Publicerat Juli 6, 20178 yr Hade vart svinkul att åka neråt och panga fågel på fina marker/gårdar. Men denna månad är jag pank pga bulvanköp!
Publicerat Juli 8, 20178 yr Regnade idag så det var trögt.. sköt 2 kråkor.. 11 tamduvor.. 1 skata och 3 kajor.. Några fastna på bild..
Publicerat Juli 8, 20178 yr Detta är en populär post. Avd kråkjakt så kom det i morse en omgång kråkor dvs en kull och skulle över mej.. tre smällar senare tog tre av dem mark runt mej Lite dålig träff på nr två men den gav sig rätt snart iaf.
Publicerat Juli 12, 20178 yr Blev 4 kajor igår på eftermiddagen efter jobb. Testade en (för mig) ny patron. Fiocchi p3 #6 32g. Tror dom ligger på runt 400 m/s strax under kanske..
Publicerat Juli 12, 20178 yr 23 minutes ago Blötjärn sa: Blev 4 kajor igår på eftermiddagen efter jobb. Testade en (för mig) ny patron. Fiocchi p3 #6 32g. Tror dom ligger på runt 400 m/s strax under kanske.. Vad gav du för dem och vars bor du?
Publicerat Juli 12, 20178 yr Detta är en populär post. Blev 3 kråkor..3 kajor och en bonusräv i morse...
Publicerat Juli 12, 20178 yr Detta är en populär post. Var ute och luftade mc'n och fick se att det satt en flock kråkor på bondgården.. Åkte förbi affärn och fixade rostbröd.. åtlade på gården och då flög alla kråkor upp..säkert över 100st.. Blir till att gå upp tidigt imorgon igen...
Publicerat Juli 13, 20178 yr Gick inget vidare i morse. Satte mig i vakkojan klockan 0430.. Första kråkan landade i kranen framför mig klockan 0600.. och den såg när jag fick ut pipan så det blev en bom. Jag testade kråkorna på en annan gård istället.. ställde ut bulvaner och gömde mig i maskinhallen.. krax krax.. 2 kråkor landade i trädet utanför och jag fick båda.. Stack ner till åteln med dem för det verkade dött.. När jag kom tillbaka förbi gården så hade byns alla kajor landat på ladan.. Inte lätt att smyga på dem.. 1 fick jag innan de stack..
Publicerat Juli 13, 20178 yr På 2017-07-12 at 10:30 Skaunepaug sa: Vad gav du för dem och vars bor du? Tror jag gav 110 :- för 25 -ask. Får garanterat ner det vid större köp. Jag bor i dalarna!
Publicerat Juli 13, 20178 yr 5 hours ago Blötjärn sa: Tror jag gav 110 :- för 25 -ask. Får garanterat ner det vid större köp. Jag bor i dalarna! Måtte finnas billigare för dig att få tag på där i trakterna?
Publicerat Juli 13, 20178 yr 2 hours ago Skaunepaug sa: Måtte finnas billigare för dig att få tag på där i trakterna? Ja det bör väl gå. Funderar även på att dra ihop ett gäng och åka till torsbo och köpa några tusen skott var. Då blire lite förtjänst på det...
Publicerat Juli 13, 20178 yr Blev 3 duvor och 2 svart på två bössor på kvällen:( 32st med samma upplägg för en vecka sen:)jag fattar inget
Publicerat Juli 13, 20178 yr Det är lite lynnigt nu, enda dagen byst med fågel andra dagen soprent. Då har de hittat mat på annat ställe som är godare..
Publicerat Juli 15, 20178 yr På 2017-07-13 at 20:02 Blötjärn sa: Ja det bör väl gå. Funderar även på att dra ihop ett gäng och åka till torsbo och köpa några tusen skott var. Då blire lite förtjänst på det... Klok ide! Jag har 2,5h dit och försöker köpa ett par tusen skott när jag är där uppe. Har du ett kompisgäng som brukar mycket ammo så kan man säkert skicka en pall.
Publicerat Juli 17, 20178 yr På 2017-07-15 at 13:57 Skaunepaug sa: Klok ide! Jag har 2,5h dit och försöker köpa ett par tusen skott när jag är där uppe. Har du ett kompisgäng som brukar mycket ammo så kan man säkert skicka en pall. Japp, det blir nog en vända till våren 2018. Just nu har jag nästan allt jag behöver för både duvjakten dom börjar 1aug och gåsen 11:e!
Publicerat Juli 17, 20178 yr Detta är en populär post. 54 fågel imorse på två timmar. Inte helt åt fanders men ändå lite lustigt.. Sköt över 120 fåglar här för 11 dagar sen, varit enormt med fågel efter det. Då sköt jag 45 råkor. Idag sköt jag två! Förra vändan sköt jag om det var 9 kråkor, idag 18 riktiga kråkor. Skumt det där ibland.
Publicerat Juli 17, 20178 yr Det dog helt så packade ihop och körde hem och sov någon timme innan kvällspass på jobb.
Publicerat Juli 18, 20178 yr Detta är en populär post. Bild en del av ca 45st i söndags på två mest duvor igen
Publicerat Juli 19, 20178 yr Gjorde om mina duvskal till måsbulvaner nu ikväll.. Har märkt att det flyger ett stort antal måsar vid bondgårdarna fast på hög höjd när jag är där.. annars sitter de på ladugårdstaket minsann..
Publicerat Juli 23, 20178 yr Detta är en populär post. Satte mig vid bondgården 0430 i morse.. Fick ner 3 kråkor.. 10 kajor och 1 skata..