Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Blåst är inte bra vid kråkjakt va? Ska blåsa 5m/s imorgon bitti, är de väl mycket eller? :(

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Sitter här på väg norr ut och konstaterar att man inte är normal i huvudet! Men skit samma är väll de när man har kul!

S.

Blev det kul då?

Publicerat

Blåst är inte bra vid kråkjakt va? Ska blåsa 5m/s imorgon bitti, är de väl mycket eller? :(

Under 10 räknas som vindstilla här nere..

Om du INTE går ut och sätter dig imorgon bitti så lär du ju inte skjuta något, så det är väl bara att prova. :-)

Publicerat

Blev det kul då?

Totalt värdelöst. Blåste satan fick en skata. Riktigt rappa plugg! Körde på Ken1 recept med pluggen;-)

S.

Publicerat

Rimmade dock bra, skatan blev mindre gla!

Publicerat

Nej det är klart hanterbart! Kör!

Publicerat

Tjo va de va livat i vinden idag.

10- 18m/s eller mer är fasiken inte hanterbart iaf.

Hade 3-4 anfall men lia många bom.

Blåste så de inte kunde hålla rak kurs ens.

Fick ner 5 fågel till slut men bara en kråka.

2-300m bort satt de 100 tal fågel o gona sig i sol, lä o mö mat, då jag gav upp.

Enstaka sträckisar dök förbi men än e de inte här.

Publicerat

Nej det är klart hanterbart! Kör!

Skönt att höra :)

Tack!

Publicerat

Hade väldigt mkt kråka hos bonden på marken idag..totalt ointresserade av bulvanerna. Får stiga upp i ottan och hissa uven känns det som och testa ;)

Publicerat

Bra riv i pluggen i alla fall! Trodde jag var bakom men satt perfekt på skatan. Vill prova lite mer men bra snärtig rekyl. Gillar dem:-)

Blir nog att handla fler.

Publicerat

Och hur gick det??

Publicerat

En kaja ner, men spårlöst försvunnen. Bommade en massa höga trutar, såg två kråkor. Sträcket måste komma igång snart så man får lite nya fåglar.

Publicerat

rastat blysmällan en sväng idag. Kajor vill bygga bo i skorstenen på familjens torp. Var lite ringrostig så två smällar blev en kaja. Snabb omladdning gav en till. Fick knata en bit innan den var apporterad. X-FULL är kul med bra plugg. Åkte sen förbi en polare och gjorde rent hus. Två smällar gav fem svartfåglar. Men där dyker nog snart upp nya olägenheter. 7 i backen är alltid något.

/M

Publicerat

Magsjuka hos lilla damen i familjen satte stopp för morgonens planerade kråkrace, fan hade ju t.o.m dammat av uven :P

Det får bli vid ett senare tillfälle då! :)

Publicerat

ja verkar som i alla fall en del av sträcken kommit igång nästan överallt :smile:

Publicerat

Jo ena sopsäcken står kvar

För mö o kånka på en gång!

Publicerat

De kändes att de inte var Gyttorp kan jag säga Skånepåg :thumbsup::tongue:

S

Publicerat

När kommer den rullen då?

S.