Publicerat Mars 16, 201412 yr Då vet jag vart man kan handla beprövad ammunition;-) Slipper man leta:-D S
Publicerat Mars 16, 201412 yr 47 kråkor för mej och ..42 för Walleman plus polare, rätt ok. Hade varit grymt skoj att veta hur många plugg Walle plus polare brände Både Walle och jag fick bonuskaja när vi sköt kråka bortom kajorna. Fimpade en korp även som nr 2 i en dubblé. Kul men trasslig morgon!
Publicerat Mars 16, 201412 yr Lyllo er. Skitmorgon med total avsaknad av sträckfågel. Kallt o blåsigt, -5 grader. 16 kappor fick iaf möta backen +några kajjor o en eu kråka.
Publicerat Mars 16, 201412 yr 2kråkor för egen del..dock på kråkbulvan får se i veckan hur vädret blir så ska uven fasen upp
Publicerat Mars 18, 201412 yr Var kan jag hitta ljudfiler på en kråka som anfaller uven? Anledningen till att jag håller på med en pipa som är (tanken) ska låta något liknande. Pipan är en gammal som jag tagit kammaren från men bytt membran och munstycke på. Har en ljudfil men vill gärna ha fler för at jämföra mot. S.
Publicerat Mars 18, 201412 yr 47 kråkor för mej och ..42 för Walleman plus polare, rätt ok. Hade varit grymt skoj att veta hur många plugg Walle plus polare brände Både Walle och jag fick bonuskaja när vi sköt kråka bortom kajorna. Fimpade en korp även som nr 2 i en dubblé. Kul men trasslig morgon! Det verkar som att kråkjakten funkar rätt bra för dig/er. Du skulle inte kunna tänka dig att lägga upp lite bilder på gömsle, uv och annan utrustning samt lite andra bra tips för en kråkrookie. Jag har kommit igång lite denna säsong då jag har marker som tillåter det nu, så lite tips skulle sitta fint. //Christer
Publicerat Mars 18, 201412 yr Det verkar som att kråkjakten funkar rätt bra för dig/er. Du skulle inte kunna tänka dig att lägga upp lite bilder på gömsle, uv och annan utrustning samt lite andra bra tips för en kråkrookie. Jag har kommit igång lite denna säsong då jag har marker som tillåter det nu, så lite tips skulle sitta fint. //Christer Dom "fuskar" och jagar på soptipp
Publicerat Mars 18, 201412 yr Letade igenom datorn lite snabbt, har fan inga bilder. En hel del film dock men den orkar jag inte ladda upp.. Har bilder på den andra datorn, ska se om jag får igång den endera dagen..
Publicerat Mars 18, 201412 yr Dom "fuskar" och jagar på soptipp Mm fusk så tillvida att där finns mer kråka än utanför.. Men av någon anledning tycker jag kråkorna är mer sura på uven utanför tippen så att säga än när man jagar där. Oftast.. vissa dagar är de sura även på tippen, de dagarna i kombination med att man "får träff" på dem dvs lyckas sätta sig där de flyger.. då kan det bli mycket Dessvärre händer det inte så ofta, hade en morgon förra säsongen när jag sköt 96 men det var på hösten det.. mer fågel i anläggningen då.
Publicerat Mars 18, 201412 yr Nu är gömslet flyttat, fakeåteln i form av fogskum har stelnat och ska målas. Kanske lite fakeblod som färg från en leksaksaffär kan göra susen? Skickat från telefonen.
Publicerat Mars 18, 201412 yr Nu är gömslet flyttat, fakeåteln i form av fogskum har stelnat och ska målas. Kanske lite fakeblod som färg från en leksaksaffär kan göra susen? Skickat från telefonen. Hoppas på bild när det är klart.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Var är all fågel? Har sätt några sträckkråkor men inga mängder? Börjar fundera om sträcket p.g.a vindarna inte ligger riktigt där jag brukar jaga? Men bör ju ändå se dem? Är kanske otålig? S.
Publicerat Mars 19, 201412 yr De kanske de har? Men tycker de har varit för få? Inge mängd alls att tala om. S.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Här har lokalförmågornq börjat bygga bo. Trots minusgrader o snö. Men sträcket brukar vara som bäst i apr även om de sträcker lite i mars också.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Här har lokalförmågornq börjat bygga bo. Trots minusgrader o snö. Men sträcket brukar vara som bäst i apr även om de sträcker lite i mars också. ja skatorna här hemma har också börjat bygga nu .. är inte det lite tidigt ?
Publicerat Mars 19, 201412 yr Nej skatorna börjar så fort det blir en plusgrad typ.. sett det ett tag nu. Ska väl jaga hela helgen, får se om det sträcker något då..
Publicerat Mars 19, 201412 yr Såhär såg fakeåteln ut innan pimpning. Och detta blev resultatet efter lite målarfärg som jag hittade i en låda under sängen. Jag gjorde egen färg av sirap och karamellfärg men tänkte att den inte skulle fästa så bra.. En del av färgen är vattenlöslig så om det är dåligt väder faller väl färgen av men då är den iaf grundmålad rosa Hoppas denna drar lite fågel i helgen annars har jag iaf funnit konstnären i mig, måla är kul Skickat från telefonen.
Publicerat Mars 20, 201412 yr ImageUploadedByTapatalk1395266537.862937.jpg Såhär såg fakeåteln ut innan pimpning. ImageUploadedByTapatalk1395266638.456336.jpg ImageUploadedByTapatalk1395266651.430569.jpg Och detta blev resultatet efter lite målarfärg som jag hittade i en låda under sängen. Jag gjorde egen färg av sirap och karamellfärg men tänkte att den inte skulle fästa så bra.. En del av färgen är vattenlöslig så om det är dåligt väder faller väl färgen av men då är den iaf grundmålad rosa Hoppas denna drar lite fågel i helgen annars har jag iaf funnit konstnären i mig, måla är kul Skickat från telefonen. Det där var naturtroget
Publicerat Mars 20, 201412 yr ImageUploadedByTapatalk1395266537.862937.jpg Såhär såg fakeåteln ut innan pimpning. ImageUploadedByTapatalk1395266638.456336.jpg ImageUploadedByTapatalk1395266651.430569.jpg Och detta blev resultatet efter lite målarfärg som jag hittade i en låda under sängen. Jag gjorde egen färg av sirap och karamellfärg men tänkte att den inte skulle fästa så bra.. En del av färgen är vattenlöslig så om det är dåligt väder faller väl färgen av men då är den iaf grundmålad rosa Hoppas denna drar lite fågel i helgen annars har jag iaf funnit konstnären i mig, måla är kul Skickat från telefonen. Fungerade den bra? lägger du ut den när du går ut eller ska den vara där ett tag innan?
Publicerat Mars 20, 201412 yr Åteln är inte prövad än, den blev klar igår kväll. Tanken är att lägga ut den tidigt på morgonen innan det ljusnat. Sedan placerar jag bulvaner omkring den och lockar lite.. Ska testa den på lördag så återkommer med en liten utvärdering då. Skickat från telefonen.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Lite jaktrelaterat iaf.. tömde precis sista kappan ur frysen, strax över 200 kappor blev det.. Känns rätt bra, min lilla Benellifond växer
Publicerat Mars 20, 201412 yr Lite jaktrelaterat iaf.. tömde precis sista kappan ur frysen, strax över 200 kappor blev det.. Känns rätt bra, min lilla Benellifond växer Vad får du per fågel? 20 spänn?