Publicerat Mars 20, 201412 yr Var ute i eftermiddag och tittade till ett nytt område där det är jordbruk, satt ett par hundra vitfågel när jag kom och efter någon timme var med ett par trutbulvaner låg där 3 trut, 3 mås och en duva och detta efter bösskrångel, fick slipa ner culoten för att patronen hamnat under ejektorn.. Jävla klick..
Publicerat Mars 21, 201412 yr Yes! Walleman hoppade av morgonens äventyr.. undrar vad han har för ursäkt Jobbade för att rekrytera Victor men det sket sig.. Fuck! Var tvungen att ha en duktig och omdömesgill skytt vid hetaste stället för annars skulle varenda fågel landa där och då skulle jag hamna off-side. Ken1 var bokad av Mike.. så nu är Mike på Ken1:s sons shitlist Hade inte Mike behövt hjälp m torn så hade Ken1plus moms kunnat banka kråkor i morgon. Kom på att ena spanielföraren jag känner är en klippa, haft honom med förr och hans skytte övertygar. Han gör som man säger dessutom och ta mej fan, han var ledig i morgon. Lycka! Så nu blir det stortag i morgon! Tvivlar på att vi når 90 som sist, brukar aldrig fungera bra när man kör samma koncept två helger i rad men det ska förhoppningsvis ge ngr kappor iaf. I den bästa av alla världar så tilltalar vädret mer i morgon och de är mer benägna att bråka med uv än sist.. DÅ kan det bli riktigt jävla kul! Nehe väckning om ett tag, dags att käka.. skit jakt på samtliga som ska ut i morgon!
Publicerat Mars 21, 201412 yr Det blir ett frest med uven imorrn för min del. Jag har inga större förhoppningar men ett par kråkor & några kajor bör det bli iaf. Tar med rejält med skott iaf- man vill ju inte skjuta slut . Lyavale 28gr High Velocity 7,5or bly samt 28 gr 6or stål av samma fabrikant. Skitjakt!
Publicerat Mars 21, 201412 yr Det blir ett frest med uven imorrn för min del. Jag har inga större förhoppningar men ett par kråkor & några kajor bör det bli iaf. Tar med rejält med skott iaf- man vill ju inte skjuta slut . Lyavale 28gr High Velocity 7,5or bly samt 28 gr 6or stål av samma fabrikant. Skitjakt! Om du behöver backup nån annan gång så hänger jag gärna på. Jag är iallafall duktig på att hålla bly i luften...
Publicerat Mars 21, 201412 yr Den som tittar i senaste numret av Svensk Jakt så figurerar Hippen med diverse tips på kråkjakten, tom vovven har ett foto
Publicerat Mars 21, 201412 yr Ingen som har en plats för skytt på lite kråkjakt i Uppland med omnejd ? Vore trevligt hänga på.
Publicerat Mars 21, 201412 yr Har alla sett detta utom jag?? Sent from my iPhone using Tapatalk Nej! Är de imorgon de ska skrälla till. De lär visa sig. Varmt rätta vindar men de ligger nå vitt slask ivägen. Hoppas de försvinner under morgontimmarna! Optimist? Javisst!
Publicerat Mars 22, 201412 yr Har alla sett detta utom jag?? Sent from my iPhone using Tapatalk dom kanske är rädda för stämmning när du läser tidningen så du får ingen.....
Publicerat Mars 22, 201412 yr 1 kaja var allt imorse för i uven- bommade även på en skata. Inget drag alls- såg 3 kråkor på hela morgonen. Åkte till grisåtlen och fulsköt 2 majstjuvar istället.
Publicerat Mars 22, 201412 yr Blev 22 fågel i morse, klart och sol nästan ingen vind Bulvaner vid åtel, många riktigt fina inflyg och ett par som Skulle ner och slå på åteln, några långhålls skjutna, några dubble, Och några bom skott, trevlig morgon!
Publicerat Mars 22, 201412 yr Vad skrapade vi ihop.. 51 kråkor, ngr kajor och avslutade med 6-7 trut. Resultatet till trots så var det en rätt kass morgon..
Publicerat Mars 22, 201412 yr De var rätt mkt sträckfågel i luften men de ville inte riktigt ner. 22kappor ble de i frysen iaf. Årets första havstrut packade ihop för en Gyttorp thunder.
Publicerat Mars 22, 201412 yr All text försvann? Dagens händelser finns i dagboken. Orkar inte skriva om allt! Telefjån J....!S.
Publicerat Mars 22, 201412 yr 3 skator och 1 kråka för bulvanerna. Kråkan seglade på 15m ovanför bulvanerna när jag fick syn på den. En av skatorna flög in i busken jag satt vid, skrämde både mig och sig själv. Mycket vitfågel i luften och kul att dammarna dragit massa änder tagit hem uven och ska fixa den lite mer så ska den på en till chans nästa runda. Skickat från telefonen.
Publicerat Mars 22, 201412 yr Bilen lastad, camonät, pall, 5m teleskop spö och den semi-pimpade plastuven Roger! Imorrn kör jag lantgårdsrace
Publicerat Mars 23, 201412 yr Nädå...icke! Jourarbetsledaren ringde, sitter i traktorn och kör ut sand i detta nuet Är väl nån brat som trillat och brutit backslicket på någon isfläck i city
Publicerat Mars 23, 201412 yr Fan så surt Ja bittert! Trodde i min enfald att det skulle vara lugnt, men näe då! Ska checka läget hemma och kanske dra en tripp på eftermiddagen
Publicerat Mars 23, 201412 yr Tror hippens kråkor från igår var hos mig idag. De drog förbi snabbare än en avlöning. Inte en enda sträckare sänkte ner sig idag. Inte blir de fågelskådare av mig iaf. Vart bara förbannad av att se nå hundratal kråkor segla förbi i en jädrans fart på hög höjd. De kråkor som kom in på uven vart rent förskräckta o for iväg! På nå mysko vis fick ja ändå ner 13 st kappor o ett knippe kajjor
Publicerat Mars 23, 201412 yr Fan va bittert.. tvingas ge sig ut dagtid och stå i timmar och grubbla över hur bra det hade kunnat vara om man kört morgon