Publicerat Mars 25, 201412 yr Bara så du vet...på fredag ska Ken och jag ha Rom och Cola mys och på lördag sovmorgon så det är kört denna helgen med /Mike Jaja.. hans förlust Fast det lät gott, själv jobbar jag Jääävligt coola! Försökte ringa dig nyss angående fix av ammo, ring mig när det passar så styr jag ihop nått DOCK endast 38g US4 kvar, lite väl rock n' roll kanske för kråka, men lätt allround till annat Torde väl vara en optimal gåsplugg..
Publicerat Mars 25, 201412 yr Nope.. inte riggat för trut. Såg några men de trutar jag skjutit från den här platsen under åren går att räkna på ena handens fingrar. Det kommer, ska på dem med bulvaner en bit in i april..
Publicerat Mars 25, 201412 yr Antagligen samma slutsats på dem som all annan plugg, det är skotthållen de hänger på, men det är gränsvärdena man vill åt
Publicerat Mars 25, 201412 yr Torde väl vara en optimal gåsplugg.. Får vara vad det vill,ska inte skjuta dom-bara titta på dom då och då....du vet /Mike
Publicerat Mars 25, 201412 yr Bara så du vet...på fredag ska Ken och jag ha Rom och Cola mys och på lördag sovmorgon så det är kört denna helgen med /Mike Du glömde nybakt kaka med gojs och kladd i
Publicerat Mars 25, 201412 yr Torde väl vara en optimal gåsplugg.. Det har jag ju redan föressten..tre askar Winchester blind Side /Mike
Publicerat Mars 26, 201412 yr Snöblandat och en jäkla vind! Och kråkor överallt!? Förstår mig inte på dem? S
Publicerat Mars 26, 201412 yr Sitter här på mitt kontor och tittar på svarta fåglar och vita fåglar som drar runt precis vid mitt gömsle.. Sugen, nejdå inte alls
Publicerat Mars 26, 201412 yr tjena kom ihåg att någon visade hur man gjorde om en kråkbulvan till en korp. är det bara att dra över en svart strumpa och göra hål för näbben ?
Publicerat Mars 27, 201412 yr Detta är en populär post. -8 klarblå himmel o avsaknad av vind. . Enstak kappor in. De kom i en skum vinkel o kasta så att ja hade flertalet oförklarliga bom. Men ett knippe i frysen ble de. Dagens behållning var räven som stod bakom gömslet, 2-3 m bort, o käka nå skit. Fick skräma bort den tillslut. Får hoppas den förstår att den inte e välkommen igen för nästa gång.......
Publicerat Mars 29, 201412 yr Nån som testat NRA-FUD bulvanerna? Köpte en frp (6st) idag, jävligt rätt pris förutsatt att de funkar
Publicerat Mars 29, 201412 yr Vet inte vad som e fel i år men jag har inte upplevt nå tryck i kråkatackerna öht. Visst kommer de in o går ner men förr upplevde jag att de börja tokskrika åtm ett par hundra meter bort o hela vägen in. Nu hojtar de lite lojt o sen skyggar de eller gör en slörunda. Nån enstaka hojtar friskt men dyker inte för att skrämma bort uven. Nu e de tagit en massa skog runt tippen o utsikten e låååång. Kanske har med det att göra. Hur som haver trilla det ett tjog idag men imorgon blir de truten som ja ska försöka mig på en sväng. Jösses va trut de e inne nu
Publicerat Mars 29, 201412 yr Upplever samma sak, några hysteriska anfall har jag haft i vår men totalt sett så har det gått påtagligt sämre! Märkligt..
Publicerat Mars 29, 201412 yr Jag vet inte riktigt hur kråkorna betett sig, men det låter som jag har gjort rätt i att sova på helgmornarna. På tisdag börjar Havsöringsfisket och jag byter hagelbössan mot flugspöet. EN kråkjakt denna säsong, med en borttappad kaja fälld. Var bättre förra året när man var arbetslös och hade mer tid Bara att börja vänta på gåsjakten i Agusti
Publicerat Mars 29, 201412 yr Någon som vet om man får skjuta svartkråka? Är den fridlyst i Sverige eller räknas den som ej inhemsk art som tex mink, mårdhund?
Publicerat Mars 29, 201412 yr Bra fråga! Jag vet f-n inte.. finns iaf ingen jakttid på dem. Under årens lopp så kan jag räkna på en hands fingrar antalet jag skjutit av misstag.. Här uppe i Roslagen tror jag man kan riskera att förväxla dem med en och annan råka som passerar under sträcken, de är betydligt vanligare.
Publicerat Mars 30, 201412 yr Går de inte under jaktbenämning "kråka"? Kan inte se att de står gråkråka i jakttabellen.
Publicerat Mars 30, 201412 yr Ja den borde ju gå som kråka, annars Borde det stått specifikt "gråkråka" och kan inte hitta att den skulle vara fridlyst,