Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Bara så du vet...på fredag ska Ken och jag ha Rom och Cola mys och på lördag sovmorgon så det är kört denna helgen med :tongue:

/Mike

Jaja.. hans förlust  :tongue: Fast det lät gott, själv jobbar jag  :yucky:

Jääävligt coola! B)

Försökte ringa dig nyss angående fix av ammo, ring mig när det passar så styr jag ihop nått :biggrin:

DOCK endast 38g US4 kvar, lite väl rock n' roll kanske för kråka, men lätt allround till annat :D

Torde väl vara en optimal gåsplugg..

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Blev det någon trut med WG idag Hippen?

Publicerat

Nope.. inte riggat för trut. Såg några men de trutar jag skjutit från den här platsen under åren går att räkna på ena handens fingrar. Det kommer, ska på dem med bulvaner en bit in i april..

Publicerat

Antagligen samma slutsats på dem som all annan plugg, det är skotthållen de hänger på, men det är gränsvärdena man vill åt :)

Publicerat

Får vara vad det vill,ska inte skjuta dom-bara titta på dom då och då....du vet :biggrin:

/Mike

Publicerat

Bara så du vet...på fredag ska Ken och jag ha Rom och Cola mys och på lördag sovmorgon så det är kört denna helgen med :tongue:

/Mike

Du glömde nybakt kaka med gojs och kladd i :yes:

Publicerat

Du glömde nybakt kaka med gojs och kladd i :yes:

Sant :yes: bara till mig!

/Mike

Publicerat

Det har jag ju redan föressten..tre askar Winchester blind Side :tongue:

/Mike

Publicerat

Måste fan in i ditt skåp igen :-))

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Snöblandat och en jäkla vind! Och kråkor överallt!? Förstår mig inte på dem?

S

Publicerat

Sitter här på mitt kontor och tittar på svarta fåglar och vita fåglar som drar runt precis vid mitt gömsle.. Sugen, nejdå inte alls  :wallbash:

Publicerat

tjena kom ihåg att någon visade hur man gjorde om en kråkbulvan till en korp. är det bara att dra över en svart strumpa och göra hål för näbben ? :smile:

Publicerat

Yes och knyta därbak, göm knuten 

Publicerat

Yes och knyta därbak, göm knuten 

tack :smile:  detta ska testas ! :thumbsup:

Publicerat

Nån som testat NRA-FUD bulvanerna? Köpte en frp (6st) idag, jävligt rätt pris förutsatt att de funkar :)

post-202-0-96633700-1396089956_thumb.jpg

Publicerat

Nope.. spännande!

Publicerat

Vet inte vad som e fel i år men jag har inte upplevt nå tryck i kråkatackerna öht.

Visst kommer de in o går ner men förr upplevde jag att de börja tokskrika åtm ett par hundra meter bort o hela vägen in.

Nu hojtar de lite lojt o sen skyggar de eller gör en slörunda.

Nån enstaka hojtar friskt men dyker inte för att skrämma bort uven.

Nu e de tagit en massa skog runt tippen o utsikten e låååång.

Kanske har med det att göra.

Hur som haver trilla det ett tjog idag men imorgon blir de truten som ja ska försöka mig på en sväng.

Jösses va trut de e inne nu

Publicerat

Upplever samma sak, några hysteriska anfall har jag haft i vår men totalt sett så har det gått påtagligt sämre! Märkligt..

Publicerat

+ på de om attackerna

S.

Publicerat

Jag vet inte riktigt hur kråkorna betett sig, men det låter som jag har gjort rätt i att sova på helgmornarna. 

På tisdag börjar Havsöringsfisket och jag byter hagelbössan mot flugspöet. EN kråkjakt denna säsong, med en borttappad kaja fälld. 

Var bättre förra året när man var arbetslös och hade mer tid  :smile:

Bara att börja vänta på gåsjakten i Agusti

Publicerat

Någon som vet om man får skjuta svartkråka? Är den fridlyst i Sverige eller räknas den som ej inhemsk art som tex mink, mårdhund?

Publicerat

Bra fråga! Jag vet f-n inte.. finns iaf ingen jakttid på dem. Under årens lopp så kan jag räkna på en hands fingrar antalet jag skjutit av misstag.. Här uppe i Roslagen tror jag man kan riskera att förväxla dem med en och annan råka som passerar under sträcken, de är betydligt vanligare.

Publicerat

Går de inte under jaktbenämning "kråka"?

Kan inte se att de står gråkråka i jakttabellen.

Publicerat

Ja den borde ju gå som kråka, annars Borde det stått specifikt "gråkråka" och kan inte hitta att den skulle vara fridlyst,