Publicerat Oktober 18, 200916 yr Författare Var tyvär tvungen att ställa in helgens älgjakt var sjuk Ont i halsen och i huvudet. Sov hela helgen.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Ingen älg på hela helgen.. Utan dem har sprungit in till grannlagets marker och blivit skjutna.. Dvs en 16-taggare och en 29-taggare.. Den största älg jag sett iaf..
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Efter bra start på lördagsmorgonen och kanonväder så föll en fin 12-taggare hos oss. Den sköts av en av gamlingarna i laget som börjar närma sig 80 bast.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Författare Jaktlaget har skjuttit tre tjurar i helgen som var varav en riktigt fin Tjur på 18 taggar. Så nu är det bara att vänta till helgen då det är dags för jakt igen. Denna helg skall jag vara frisk.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Första veckan av klarad. Gick lite tögt i början. Själv har jag bara sett älg på pass men inte haft bra skottläge. Måndag: En udda 8 taggare. Tisdag: En Kviga Onsdag: En 6 taggare och en 8 Taggare en kalv. Torsdag: En udda 8 taggare, en Kviga, en kalv och en pinntjur med fibrom angrepp. Fredag: Två kor och tre kalvar. Lördag. En ko två Kvigor och två kalvar. Kan ha glömt någon. På ett igen till helg både lördag och söndag. Här är en bild på fibromälgen. Lycklig Karelare på 5 månader som får tugga på testikel paket. Lycklig Wachtel.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Jag har bara sett en pinnatjur och de är fredade. Vi har fällt en udda sex, kviga och två kalvar Min kära fru sköt en av dom medans jag lekte med Hipshot i Tåkern Får se om det blir någon älgjakt i helgen, gris blir det på Söndag.. /Lasse
Publicerat Oktober 20, 200916 yr La ner älgjakten förra tisdagen efter två dagars jakt och begav mig ut på vildsvinsvak i fredags kväll. Tror ni inte att det först stövlar in en 4-taggare och börjar tugga på betorna som ligger ca 75 bort på ett hygge. Efter ca 20 minuter får 4-taggaren sällskap av en pinnatjur som också den börjar sätta i sig av betorna. En timme senare beger sig tjurarna bort och fram kommer en kviga som tar vid. Vi har skjutförbud på 0-6 taggar men kvigan vars fri att skjuta men avstod då jag inte tyckte det kändes riktigt bra att skjuta älg på åtel. När mörkret började falla vände jag blicken mot vildsvinsåteln men den fick se sig obesökt denna kväll. Trots allt vilken toppenkväll!
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Två ensama homdjur var dagens resultat. På ett imorgon igen har två vuxna kvar på detta ställe.
Publicerat Oktober 25, 200916 yr En udda 10 taggare och ett ensamt hon djur själv fick jag skjuta en kalv Nu är dom stora färdig skjutna blev totalt 15 st vuxna djur så nu blir det att ängna sig åt kalv jakt. Planen är att skjuta 6-8 kalvar till. Lasse
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Grattis alla som har fällt en älg i dagarna!I Tisdags va det min tur att få fälla min första älg på min andra älgjakt och det blev en 6 taggare, rätt nöjd med detta. Några av kompisarna i laget tyckte att jag hade satt ribban lite högt Annas har jakten fungerat bra, laget har skjutit 3 kvigor, 1 tjur och 2 kalvar så vi har 4 kalvar kvar. Grattis! Inte illa som första älg i Sydsverige - även om det verkar som att stammen blivit betydligt bättre de senaste åren. Skitjakt på dig, och fortsätt bekämpa tallmarodörerna! (så kanske man inte får kalla älgarna på detta forum utan bara på Skogsforum.se) MVH Alias
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Häpp (Kanada, New Foundland) /s Stort grattis och vilken fin älg! Det bästa är att den fälldes med pilbåge!
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Häpp (Kanada, New Foundland) /s Grattis -måste va en frän känsla att ta ett såpass stort djur med båge!
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Verkar som det snurrar på bra runt om i landet -har inte hört någon än som klagat på att dom har lite älg direkt! De jaktlag som jag jagar i har till dags datum lyckas fällt 16-stora & 22-kalvar, så de har gått bra. Själv har jag hitills fanimej bara fått skymtat dom
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Verkar som det snurrar på bra runt om i landet -har inte hört någon än som klagat på att dom har lite älg direkt! De jaktlag som jag jagar i har till dags datum lyckas fällt 16-stora & 22-kalvar, så de har gått bra. Själv har jag hitills fanimej bara fått skymtat dom Okej nu får du höra det! Vi har lite älg på våra marker, gillar inte att klaga så har inte sagt det tidigare. Sen har vi himlans massa varg på markerna också, de såg tre st senast i söndags. Någon dag innan jakten fyllde vi en hel kasse med vargskit för att se om det skulle komma mer. Var lite halvtråkigt att släppa hundarna. Men allt har gått bra hittils. Men 5 st lyckades vi fälla. /MÅ
Publicerat December 1, 200916 yr Jaa äntelligen släppte det har set sex älgar tidigare på älg jakten på hemma marken men inte lyckas fåt något bra läge Men nu så fick jag in ko med två kalvar på mitt special pass och lyckas få i kull bägge kalvarna gött // Jörgen
Publicerat Augusti 20, 201015 yr Ingen älg på hela helgen.. Utan dem har sprungit in till grannlagets marker och blivit skjutna.. Dvs en 16-taggare och en 29-taggare.. Den största älg jag sett iaf.. Finns en text om dessa i nyaste JJ..