Publicerat Oktober 13, 200916 yr bidrar med några bilder från älgjakten utanför lainio. Sambon fick skjuta sin första. en kalv, själv blev de bara en ko. Svärfar fick 2st en fioling och en kalv. så de blev ju ganska lyckat ändå Hade ganska gott om björn på markerna, färska spår efter hona med unge, samt en större hanne, + att 2 fälldes inte långt från byn.Får satsa lite mer på björnjakt nästa år!
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Författare 1 ko + kalv fick bita i gräset idag. 2 kalvar kvar på tilldelningen. Jag är bra sugen på att flytta norröver till lite större marker Jag vet om ett hus som kommer att säljas i vår. När du flyttar hit får du jaga på 7500 hektar. Man får ansöka om medlemskap i VVO det är inga problem att få börja jaga älg här.
Publicerat Oktober 13, 200916 yr idag blev det en älg. det blev jag som fick skjuta mitt första vilt! en kviga! farsan var nära att smälla på en smäll han med(yppsynsjagar) men han lät bli och efter andra skottet dök hon som en fura! på slakteriet så unde vi konstatera att första skottet var perfekt igenom lungan men man vill ju vara säker!
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Håller med Hippen här, ett enormt stort grattis, det är få som fäller älg som första vilt. /Christian
Publicerat Oktober 13, 200916 yr idag blev det en älg.det blev jag som fick skjuta mitt första vilt! en kviga! farsan var nära att smälla på en smäll han med(yppsynsjagar) men han lät bli och efter andra skottet dök hon som en fura! på slakteriet så unde vi konstatera att första skottet var perfekt igenom lungan men man vill ju vara säker! Grattis Kul som fan att du fick skjuta en älg /Erik
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Grattis! Alltid lite speciellt att få lägga ner en älg som första viltet!
Publicerat Oktober 13, 200916 yr 7 Älgar har vi fått. måndagen 1 tjur, 1 fjoling och 2 kalvar, och idag 1 ko och 2 tjurar. Har 9 i tilldelning kvar. 3800ha är marken
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Har jagat två dagar på hemmaplan men utan resultat för egen del. Hundföraren sköt en tjur i går som gick ut i mälaren och dog. Hunden simmade ut och satt på älgen och bet den i mulen. En av pass skyttarna fick strippa och simma ut och dra in den, hehehehehehehe Gott om älgobs, men inga lägen. Tilldelningen är 3vuxna (pinnar och små kor) och fri kalvskjutning. Erik
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Tjoo alla älg Hunters. =) Igår så va de ju premiär. Hmm.. blåsigt, regnit, Jobbigt. =) O ingen Älg. Idag, Klockan hinner inte slå mer än halv 7 så ramlar kvigan ner, Tjugo i 7 ramlar tjur`n.. Alltså på morgonen.. ```` Nu är det bara att vänta tills nästa år igen då.. =) Men innan dess ska grisarna få sej ett par omgångar.. =) Skitig jakt på er. Ps.. Grattis Erik till dein första Älg & vilt.. God fortsättning. =)
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Grattis! Alltid lite speciellt att få lägga ner en älg som första viltet! tackar allihopa! ja det känns lite spec. igår hade vi en 12taggare på 40m men han hade sly ivägen sen gick han i en STOR båge runt oss!
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Grattis alla som har fällt en älg i dagarna! I Tisdags va det min tur att få fälla min första älg på min andra älgjakt och det blev en 6 taggare, rätt nöjd med detta. Några av kompisarna i laget tyckte att jag hade satt ribban lite högt Annas har jakten fungerat bra, laget har skjutit 3 kvigor, 1 tjur och 2 kalvar så vi har 4 kalvar kvar.
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Revper m. fl. i farten med storoxen! Det ser kallt ut i älven! Brrr! http://www.jaktojagare.se/se/article.php?i...p;context=60321
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Älg j--arna behagade inte visa sig under varken morgon eller kvällspass i två dagar. Till råga på allt fick jag höra att tjurkvoten var fylld när jag skulle bege mig ut i går em. Det är alltid tjurarna som går först och det var 5 som skulle skjutas i ÄSO. Inte en kviga hade de fällt ännu och det är 9 kvar på kvoten.... Nu blir det rådjursjakt till helgen som är bra så mycket roligare!
Publicerat Oktober 16, 200916 yr En tjur o en kviga har det blivigt så nu har vi tre kalvar kvar... hade skott chans på en kalv på 50 m bredsida öppet och fint medan hunden höll på med ko i täting men fick inte skjuta eftersom vi än endast skjuter en kalv för två kalvs ko men hoppas att granlaget har skjutit klart sin tilldelning på hondjur så vi i morgon kan gå på enkel kalv... jaja härligt är det iallafall när man kan sitta o höra och se hunden jobba i skogen
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Imorgon börjar oktoberjakten för oss. 7 kalvar att skjuta, personligen tror jag det blir att fylla den kvoten, men det kan ju ha hänt endel under uppehållet. skitjakt på er!!
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Imorgon börjar oktoberjakten för oss. 7 kalvar att skjuta, personligen tror jag det blir att fylla den kvoten, men det kan ju ha hänt endel under uppehållet.skitjakt på er!! ..och för mig också! 3 tjurar och 8 kalvar kvar!
Publicerat Oktober 16, 200916 yr ..och för mig också! 3 tjurar och 8 kalvar kvar! kul med några vuxna kvar! lycka till!
Publicerat Oktober 16, 200916 yr kul med några vuxna kvar! lycka till! Ja, och dom sparade vi avsiktligt för att det skulle finnas något intresse kvar för fortsatt jakt. Det kan ju vara kyligt den här årstiden men nu verka det bli bra väder imorgon! http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/B...e_for_time.html
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Grattis alla som har fällt en älg i dagarna!I Tisdags va det min tur att få fälla min första älg på min andra älgjakt och det blev en 6 taggare, rätt nöjd med detta. Några av kompisarna i laget tyckte att jag hade satt ribban lite högt Annas har jakten fungerat bra, laget har skjutit 3 kvigor, 1 tjur och 2 kalvar så vi har 4 kalvar kvar. Grattis! Fin första älg, lycka till framöver!!
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Igår 10 tim i älgskogen. Jag återkommer mer om detta sedan idag efter dagens jakt.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Hade med mig tanten igår, och hon visade sig vara en riktig älgmagnet=) såg 5 älgar på förmiddas passet varav 1 kalv som jag sköt. Kul at det gick så bra första gången hon var med ut=)
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Sköt en kalv idag. http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry350151