Publicerat Maj 21, 201214 yr Funkar deras lite trängne chocker med stål typ full? S. Har för mig att de inte rekomenderar stål i trängre än halv, står på deras hemsida har jag för mig.
Publicerat Maj 22, 201214 yr Ska jag köpa Super extended eller bara extended? Vad är det för skillnad? Mer samlad svärm med de längre kanske.
Publicerat Maj 22, 201214 yr Köp Super extended ported när du ändå är igång! Mindre pipuppslag/rekyl.
Publicerat Maj 22, 201214 yr Jo det blir det, du får rök/gaslämningar på pipan längst ut men jag tycker inte det är ngt problem. Däremot känner jag mej osäker på om man som normaljägare/skytt har så mycket nytta av portningen men det är väl lite upp till var och en. Mvh!
Publicerat Maj 26, 201214 yr Jag får ett bra lager skit i framkant på min spång. Men ser inte set som nått problem. Är sjukt nöjd med mina choker. Visste den trängre av dem har jag bara skjutit 50skott med. Men min ic trivs riktigt bra med Black gold 28g och Thunder Gold 24g. /Nicke
Publicerat Maj 28, 201214 yr Tänkte höra med er som lagt beställning direkt från http://www.teagueprecisionchokesltd.co.uk/ beställde 2 choker 17 maj och dom har inte dykt upp än hur länge brukar det normalt ta innan dom kommer?? mvh
Publicerat Maj 28, 201214 yr Nån vecka, men saker kan ju krångla för Nigel med. Ring honom om du inte har fått dem på fredag.
Publicerat Maj 28, 201214 yr ok får nog avvakta den här veckan då kanske.. pratar han svenska annars får de vara
Publicerat Maj 28, 201214 yr Nope engelska men han fixade min svengelska när jag ringde så det torde vara lugnt
Publicerat Maj 28, 201214 yr Tänkte höra med er som lagt beställning direkt från http://www.teaguepre...hokesltd.co.uk/ beställde 2 choker 17 maj och dom har inte dykt upp än hur länge brukar det normalt ta innan dom kommer?? mvh Fick du bekräftelse via mail när du beställde?? Annars kanske det blivit fel?? Skicka ett mail och fråga annars.
Publicerat Juni 29, 201214 yr Dags för mig med att beställa lite choker till nybyssen, Benelli Montefeltro Beccaccia. All matjakt får jag med choker till, halv 1/4 o cylinder, men trut o plåtbingot behövs det extra choker till. Så nu e frågan. Hur mkt mer klämmer en extrafull ihop svärmen o hur många meter/effekt extra kan man räkna att få ut vid trutjakten. Är det ens märkbart? Jagar idag med full choke i turken o de duger mer än väl. Men på insatsskjutningar skulle man behöva en extrafull för att få in de där sista vinnande haglen. Med det facitet kanske man skulle köpa en ordinarie extrafull för insats o trut o en ordinarie 7/8 eller en 3/4 för jakt o plåtstigar. Eller ska man enbart ta en full o då köra en ported o köra rubbet med den? Har inte förstått de här med extralånga choker. Bössan är ju utvecklad med den längden på choker som man anser e bäst för vapnet eller e jag ute o cyklar?? Ville jag ha längre pipa hade jag valt ett annat vapen.
Publicerat Juni 29, 201214 yr Extended är ju kalas då du inte behöver nyckel för att byta, en enorm fördel. Är inte din auto jävligt lätt??? Kan säkert göra en del för uppslaget om du tar portade. Sluta snåla och ta super extended ported i Light full, och extra full till plåten i allfall!
Publicerat Juni 29, 201214 yr Normal heter väl Flush och är det samma som just orginal. Super Ext verkar då inte finnas så då vart det enkelt därvidlag. Undrar om du inte ska skjuta lite med bössan innan du bestämmer dej? Är du inte jävligt sams med den så blir Extra Full faktiskt ruskigt svårt när du får in truten på bra håll. Tror du klarar dej bra med normal fullchoke och jag tror att Upptag kan ha en point, din kommande bössa är jävligt lätt så det kan faktiskt vara idé med portade. Mvh!
Publicerat Juni 29, 201214 yr Är det inte samma chokar till Benellin som till Berettan???? Har varit det förut, men de kanske bytt system?? Till Beretta fanns det i allfall super extended ported när jag köpte.
Publicerat Juni 29, 201214 yr Japp, Crio is da shit. Är jag inte sams med bössan åker den ut o en comfort in. Dvs samma choker fortf men då kommer hela serien choker med, 1-5. I sådana fall skulle en extra full kompletera bra. Men byssen lär ju få komma hit först innan man kan börja rodda i det. Betald o klar men licenstanteran ska ju göra sitt me!! Dock skulle jag vilja beställa chokerna i god tid så de kommer hit. Får sova på saken.
Publicerat Juli 1, 201214 yr Hamnat i ett dilemma.. Ska köpa super extended till bocken tänkte jag. Först var jag inne på att köpa samma uppsättning som jag redan har i ext version men så insåg jag att det spelar mindre roll ärligt talat, har inget skäl att ifrågasätta kärvarna på vettiga håll så det går bort. Alltså kanske försöka vinna någon meter till på längden kanske? Sköt ngr trutar med Comforten och den super ext choken och upplevde att jag hade mer dö i luften då så alltså blir det super ext till Browningen. Men! Ska jag köra safe och köpa två fullchoke eller ska jag köra en full och en extra full? Lutar lite åt att testa en av varje faktiskt.. Någon med input?? Velig som fan.. Mvh!
Publicerat Juli 1, 201214 yr Super safea och köp 2 st full och 2 st extra full, såklart! Då har du så du klarar dig!
Publicerat Juli 2, 201214 yr Har en Franchi Falconet, vill minnas att det är samma choker som till Beretta? Låg en Choknyckel från Beretta i lådan när jag köpte den (ny). Lite orolig över träffbilden på bössan. Vet ej om jag laddar fel eller ett par Teauge choker skulle hjälpa till. Någon som vet vilka Choker som borde funka i en Falconet. Stod inte utalat på siten att det fanns choker till Franchi nämligen?