Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 09/10

Featured Replies

Publicerat

satt och vakade igår med norrjägaren från 19,30 -04,00 jag såg en räv 22,00 en stor på 100 m .nära det small 2 ggr men den stod aldrig riktigt stilla,,,sen fick mats ett läge på en liten räv 00,30 hur det gick får ni fråga honom,,är väldigt förkyld nu iaf

• Svar 321
  • Visningar 45,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
satt och vakade igår med norrjägaren från 19,30 -04,00 jag såg en räv 22,00 en stor på 100 m .nära det small 2 ggr men den stod aldrig riktigt stilla,,,sen fick mats ett läge på en liten räv 00,30 hur det gick får ni fråga honom,,är väldigt förkyld nu iaf

Och då kan jag svara att nu har jag gjort min första bom! =((

Publicerat

Blev lite rävvak på åteln efter jobbet i natt.

-20grader riktigt månljust

Kom ut vid 01.30 och satt fram till 03.00 då det vart alldeles för kallt, såg ingenting men hade varit räv där tidigare på kvällen/natten.

Nya tag inatt tror jag då det skulle bli lite lämpligare tempratur.

Publicerat

lyckad dag igår ^_^ sköt en liten tik strax före kl 5 på morgonen, sen vart det en stor hanräv strax före kl 00...efter ett kort eftersök :angry: jäkligt kul

Publicerat

Blev en liten tik för mig igår på vak!

Publicerat

Grattis till rävarna bägge två :lol:

Publicerat

Hoppas det blir bra fart nu på åtlarna, ser ju ut att kunna frysa på under veckan = skare = stackars rådjur :D .

Borde ju dock innebära bra förutsättningar för vakjakt. Bara man får möjlighet att ta sig hem också (sj) så ska det bli rävgluggande till helgen :D . Alltför länge sendet sist jag satt i kojan nu. Abstiens? -JA!

Grattis till rävarna föresten.

Mvh C.

Publicerat

de ser mörkt ut på rävjaktsfronten. kl 12 inatt slutar jakten o jag har inte haft rävspår på 2 nätter o inga kort med åtelkameran på något nattetid. inte änns ugglan som brukar vara framme varannan natt <_<

surt värre. ville ju verkligen ta en räv. har iof en hållhake på rävaran dock inte på min mark. fågeluppfödning men de är inte samma sak :P

fy o blä. ingen ide o sitta där uppe o frysa inatt så ja. vi får se om man orkar göra de ändå men känns inte som de nu iaf!

Publicerat

Låter ju ingen vidare det där alls, men om du ändå orkar ut tillönskas skitjakt.

Trots allt så borde du ju ha viss nytta av det du har åtalat denna säsong till nästa. Rävarna är ju läraktiga små rakare!

Publicerat

Vart ngr timmar i natt, såg tre och hörde en fjärde. Ingen skjuten.

Publicerat

2 rävar i helgen. en kl 02 lördag och en kl 22 söndag. båda stora tikar. satsar på en 3:e ikväll. väldigt gott om rävspår :huh:

Publicerat

ska de va såhär lätt? sköt en räv natten till lördagen efter 5 timmar i kojjan. igår vart de en räv efter 30 min i kojjan. kvällens räv kom in på åteln bara någon minut efter att jag kom dit. for hemmifrån 21:20 och nu ligger räven i vebon. tråkigt nog en skabbis men de känns ju bra å ha fått plockat bort en sådan å.

Publicerat
ska de va såhär lätt? sköt en räv natten till lördagen efter 5 timmar i kojjan. igår vart de en räv efter 30 min i kojjan. kvällens räv kom in på åteln bara någon minut efter att jag kom dit. for hemmifrån 21:20 och nu ligger räven i vebon. tråkigt nog en skabbis men de känns ju bra å ha fått plockat bort en sådan å.

Man får gratulera till rävarna ;)

Publicerat

He he.. snart går det åt skogen för dej ;)

När jag satte igång förra året vid denna tid så sköt jag 3 rävar på 4 sittningar och dessutom en bom. Nu är det inte lika lätt längre, påtagligt färre rävar och svåra att träffa är de med :lol:

Hoppas det håller i sig, kul som fan!!

mvh!

Publicerat

Kul att se att några av er lyckas med vakandet ivf.

Själv ska jag jobba hela veckan + helgen.

Och bara för det så har jag räv här nu och månskenet går inte att klaga på heller.

Ska försöka få en komp dag i veckan.

(min åtel)

post-1561-1267541423_thumb.jpg

Publicerat

Fick en fin hanräv i natt, såg en till men på för långt håll.

post-1561-1267708788_thumb.jpg

Publicerat
Fick en fin hanräv i natt, såg en till men på för långt håll.

Grattis grattis, har ungefär en 60cmsnö på min åtel och helt tom på spår. Avundsjuk blir man

Publicerat

Hej , är 17 år nu iår -_-

tänkte jag skulle sitta lite i köket igår och kolla om jag såg någon räv. Började med att lägga ut mycket fisk och hund pellets. Satte mig klockan 23.20 och klockan 23.40 kom det en liten hare och sprang förbi och bara tio minuter efter det , alltså klockan 23.50 kom det en stor hanräv. Var där och rota lite för att sedan dra vidare... Riktigt roligt faktiskt, har tänkt att sitta lite inatt också ^_^

Ha de gött !

Publicerat

Va spännande!! Du sitter och längtar efter vapenlicens nu då antar jag -_-

Publicerat

Blir ett pass ikväll, har haft räv på åteln 3 nätter i sträck nu så har man bara lite tålamod så torde det bli fint. Hoppas på att det inte blir alltför många minusgrader bara..

Publicerat

haha, ja det klart !! ska snart ta jägarexamen också -_-

fast där vi bor är det inte så bra att skjuta efterssom det är några hus runt om ... fast vi brukar vaka räv i riktig vakkojja på jaktmark , där har vi skjutit 9st iår ^_^

Publicerat
haha, ja det klart !! ska snart ta jägarexamen också ;)

fast där vi bor är det inte så bra att skjuta efterssom det är några hus runt om ... fast vi brukar vaka räv i riktig vakkojja på jaktmark , där har vi skjutit 9st iår B)

Skjut med Kamera till du har fått licensen då får du kanske några fina minnen att spara på samtidigt :huh:

Publicerat

Placerade ut en surströmmingsburk för några dagar sedan, för att locka kråkorna.

Blev inga kråkor den gången. Men igår när jag var och kollade runt där så var det skit mycket rävspår där, och jag tror att det även fanns nått harspår där ochså.

Känns lite mysko att rävarna kommer för en surströmmingsburk i lössnö!!!

Publicerat

Jag har hört rykten om att Lindberg ska sälja laikan och börja med rävvak på heltid! ^_^

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sista chansen dagarna framåt med vakandet iaf. Fullmåne på tisdag dag .. Har funkat väldigt dålig denna säsong vid vakgluggen, få timmar vid gluggen och väldigt dåliga förhållanden, trögt som det verkar varit för det flesta man pratat med denna säsong

:D man får satsa mer på nästa höst och vinter med el dragit till vakkojjan och en svag belysning som ger lagom belysning över åteln så man kan sitta och vaka vilken natt som helst utan att behöva anpassa sig efter månljuset. Men ihelgen då man kommer hem får man sitta sina sista ggr för den här säsongen vid gluggen för räv finns det. Jakten slutar 15 april här ;) Önskar alla andra en bra avslutning med vakandet:excl: MVH JS