Publicerat December 22, 200916 yr Författare Fick denna han räv kl 03 i natt. Fick dra in han med muspip sista biten. Jäklar vilken fin räv Grattis!
Publicerat December 22, 200916 yr grattis till räven! ingen jakt för min del. slängde ut ca 15kg slaktavfall idag så hoppas det håller medans man är borta!
Publicerat December 26, 200916 yr Var och vakade igår. -24 ute kom till kojan kl 21 10 00 15 kom det en räv på åteln, den stod lite dåligt till så tog några minuter innan 243an fick göra rätt för sig Gick hem 02 00. Var en stor frisk tik. /frazze
Publicerat December 26, 200916 yr Grym jaktabstinens så igår var jag på plats i vakkojan strax före 21. Helt igenom puckat faktiskt, vinden låg rätt in i skogen mot en kraftledningsgata från vilken rävarna kommer 9 gånger av 10.. Men jag var sugen och ville även testa en fotogenkamin jag lånat.. Riktigt smutt måste jag säga! Satt till strax efter 01 utan att se någon räv, lurade på att skjuta en hare vid ett tillfälle men det kändes fel. Blåste som f-n och snöade så jag förmodar att min vittring spreds friskt i skogen.. Annat väder idag, ska se om jag hittar på ngt frammåt kvällen. Mvh!
Publicerat December 26, 200916 yr grattis till er som skjutit räv. möjligen rävvak för min del nu när man kommer hem. får se hur det blir. är väldigt trött så kanske sova sen sätta sig vid 1-2tiden. mkt kråkor har härjat på åteln iaf så det blir att plocka bort några såna imorgon oxå
Publicerat December 27, 200916 yr Hej , Det var ett tag sen jag var inne här. Det har blivit en räv till för mig (andra räven i år). Var ute den 23 dec och vid kl 23:30 så small det en hane blev kvar på plats. innan dessa hade jag en annan räv men fick inte stopp på den. Och igår sköt en kompis en hane på 11kg där och en annan kompis sköt en räv på en annan åtel så det har blivit 4st på 2 åtlar nu. Kanske ska ut en runda i kväll. Bifoga en bild på min räv
Publicerat December 27, 200916 yr Var ut natten till idag med, några få minusgrader och rätt vind denna gång. Fotogenkaminen värmde fint oavsett så jag satt gött i 4 timmar. Dock ingen räv.. Vi har +20 cm snö och det verkar som viltet öht inte rör sig. De enda rävspår jag såg var på vägarna, de går ogärna ut på öppen mark med djupsnö. Ni som har mer erfarenhet av vak, brukar åtlarna "dö" när det öst ned snö? När kommer rävarna tillbaka? Mvh!
Publicerat December 27, 200916 yr på tisdag bygger jag åtellarm så jag slipper sitta o nöta på den förbannade åteln. satt natten till idag ( igår blir det egentligen ) 4 timmar men inte ett skit. sköt en trut där idag dock. så de smäller iaf något skott ibland. ska sätta mig om 10 minuter igen o se om de kommer något. efter de väntar jag på de där jäkla larmet istället börjar bli många långa timmar nu utan en räv på åteln
Publicerat December 28, 200916 yr Var ut natten till idag med, några få minusgrader och rätt vind denna gång. Fotogenkaminen värmde fint oavsett så jag satt gött i 4 timmar. Dock ingen räv..Vi har +20 cm snö och det verkar som viltet öht inte rör sig. De enda rävspår jag såg var på vägarna, de går ogärna ut på öppen mark med djupsnö. Ni som har mer erfarenhet av vak, brukar åtlarna "dö" när det öst ned snö? När kommer rävarna tillbaka? Mvh! min erfarenhet är att de är mer försiktiga när det snöat mkt. Men de springer desto mer på åteln då snön sjunkit ihop och blivit skare.
Publicerat December 28, 200916 yr Var ned på mitt favvopass i förmiddags och grävde fram en rävfälla och iordningställde den. På hela sjöängen såg jag ett enda rävspår Utanför fällan så hade jägarn på stället lagt räntan efter ett rådjur! Fan va smutt, tror det kommer att bli skjutgaranti där nere inom en vecka. Dock plusgrader nu och snödjupet var runt 20 cm så förhoppningsvis sjunker det ihop tillräckligt så de börjar ränna där nere igen. Enda spännande jag såg var ett minkspår men det var svårt att avgöra hur färskt det var, hade varit kul om det varit nysnö.. Hipshot och 5 jyckar hade nog grävt fram minken rätt kvickt Mvh!
Publicerat December 28, 200916 yr Författare Hos mig har det varit dött nu ett tag pga av snön! Men nu finns det skoterspår till åteln så förhoppningsvis kommer rävarna tillbaka .. Ska sätta mig senare!
Publicerat December 29, 200916 yr Författare Inte en räv syndes till inatt! Jag tror det börjar bli sämre med räv hos mig .. Vet att det springer en hel del skabbrävar här! Och det är många såna som sprungit på åteln .. Tänkte ut nu strax och kolla efter lite spår runt om här. Äre nån mer än jag som har tvärdött med räv på sin åtel? Innan det damp ner alldeles för mkt snö var det en jäkla fart här .. Vet ju att dom kan vara fega att komma fram om det är mkt snö men det går ju skoterspår fram till åteln. Det lär väl ordna sig då snön sätter ihop sig och de blir skare =) det är väll kanske det man får vänta på =P
Publicerat December 30, 200916 yr Hej Fick denna hane den 28 dec vid Kl 21:30 ca 9 kg 3st rävar nu på 3 sittningar Skit jakt på er och gott nytt år.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Hej, Hur går det med vakjakten? Själv har det inte blivit någon jakt på ett tag för hela familjen har legat i vinterkräksjukan
Publicerat Januari 11, 201016 yr jäkligt sugen på lite vakjakt jag med..har inget bra ställe att sitta på bara. ..sköt en ifrån altan dörren i fjol, är lite för nära till grannarna bara..
Publicerat Januari 12, 201016 yr Det blir till att börja med vakjakt nästa år för jag hinner aldrig med att bygga kojjan Men åten är det bra drag på
Publicerat Januari 12, 201016 yr Hade lite tankar på att ge mej ut men så fick jag sms från chefen där, ägarnas ungar skulle ut.. De hade undrat om chefen hade ngn ficklampa att låta ut så de kunde se att skjuta Snacka om att det är riskfritt för räven där ikväll Mvh!
Publicerat Januari 12, 201016 yr Sköt denna lilla hanen på vak hos en släkting utanför Karlskrona i Blekinge förra veckan. Verkar som att dem redan börjat brunsta lite där, var ute och sprang mitt på dagarna och vi hörde en del skall/skrik.
Publicerat Januari 12, 201016 yr Sköt denna lilla hanen på vak hos en släkting utanför Karlskrona i Blekinge förra veckan. Verkar som att dem redan börjat brunsta lite där, var ute och sprang mitt på dagarna och vi hörde en del skall/skrik. Grattis till räven. Roligt att se att någon håller ställningarna Ja det verka som om tikarna börja löpa nu.