Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävhund

Featured Replies

Publicerat

Baloo / Jacko :

Holder man på 2-3 timer hver dag med dressur så må det være det nærmeste man kommer en sirkushund , ikke f*** trenger man trene så mye for å ha en velfungerende jakthund ^_^ Da har du i beste fall det jeg kaller en problemhund om det trengs så mye trening til :wub:

Jeg har ALDRI hatt problemer med å få inn hundene mine etter endt jakt , selv om jeg er temmelig slapp med dressuren på de 5-6 siste hundene jeg har hatt. Trener man 5-10min 3-4 ganger i uken får man en lydig og dressert hund !

Det aller aller meste går seg naturlig til under jakt / lufteturer , rett og slett kontakt med hunden fra den er valp.

Figaro :

Først sier du deg enig i at valpen skal jage fra den er 4-6 mnd ellers har den ingen revehunds emne i seg , så sier du at den skal få sjangsen til den er 2,5 år......hva blir det til ;)

• Svar 161
  • Visningar 36,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Baloo / Jacko :

Holder man på 2-3 timer hver dag med dressur så må det være det nærmeste man kommer en sirkushund , ikke f*** trenger man trene så mye for å ha en velfungerende jakthund ^_^ Da har du i beste fall det jeg kaller en problemhund om det trengs så mye trening til :wub:

Jeg har ALDRI hatt problemer med å få inn hundene mine etter endt jakt , selv om jeg er temmelig slapp med dressuren på de 5-6 siste hundene jeg har hatt. Trener man 5-10min 3-4 ganger i uken får man en lydig og dressert hund !

Det aller aller meste går seg naturlig til under jakt / lufteturer , rett og slett kontakt med hunden fra den er valp.

Figaro :

Først sier du deg enig i at valpen skal jage fra den er 4-6 mnd ellers har den ingen revehunds emne i seg , så sier du at den skal få sjangsen til den er 2,5 år......hva blir det til ;)

Jag mena att vid 4-6 månaders ålder ska du no si om du har na ämne på hunden,det är ju inte frågan om några långa drev vid fyra månaders ålder. Den som säger annat är ju fullkomligt ut o seglar. Vid 2,5 års ålder menar jag att hunden ska jaga från mörker till mörker eller tills räven är skjuten,under eller ovan jord!

Publicerat

Da er jeg totalt ute å seglar som du skriver :wub:

Edit : Hva gjør du når valpen ikke jager når den er 6 mnd da , skaffer du deg ny hund siden den ikke er " rett emne " som revehund ? For man skal vel ikke slite med en hund som ikke er rett emne eller hur ;)

Iallefall om man må trene 2-3 timer hver dag med dressuren , da sparer man seg jo mye arbeid om man starter med ny hund ^_^

Publicerat

Ja tyvärr e du no he om du säger att en stövarvalp vid 4 månaders ålder kan jaga timtals! ;)

Publicerat
jag är samma båt också med foxhound ut o seglar ;)
Publicerat

figaro du verkar vara ut o segla du nu också jag är inte hittat en punkt var foxhound skrivar att en hund vid 4mån ålder jagar flera timmar.

Publicerat
Ja tyvärr e du no he om du säger att en stövarvalp vid 4 månaders ålder kan jaga timtals! ;)

Hvor har jeg skrevet det ?

Det jeg har skrevet er omtrent det motsatte :wub:

Edit : Må desverre logge ut , skal ut og dressere......but i will be back ;)^_^

Sorry klarte ikke å la være -_-

Publicerat

Edit : Hva gjør du når valpen ikke jager når den er 6 mnd da , skaffer du deg ny hund siden den ikke er " rett emne " som revehund ? For man skal vel ikke slite med en hund som ikke er rett emne eller hur ;)

Iallefall om man må trene 2-3 timer hver dag med dressuren , da sparer man seg jo mye arbeid om man starter med ny hund ^_^

Jag själv tränar nästan aldrig lydnaden på mina hundar,men jag borde! tyvärr så e ja för lat -_-

Publicerat
figaro du verkar vara ut o segla du nu också jag är inte hittat en punkt var foxhound skrivar att en hund vid 4mån ålder jagar flera timmar.

Jag har skrivit "den" som säger det är ute o seglar! Man ska inte ta allt personligt.

Publicerat
Jag själv tränar nästan aldrig lydnaden på mina hundar,men jag borde! tyvärr så e ja för lat :P
jag har lite samma fel med lydnad trenas jag är för lat också :)
Publicerat

Som allttid så bär det iväg då det gäller hundar :P ...jag har INGET mer att tilllägga då det gäller rävhundar. Iaf inte i denna tråd. :)

Så nu tror jag vi övergår till att avgöra vem som har den bästa frun/fästmön !!!!!!!!!!!!! :P

Publicerat

Har ingen tro på at å diskutere fruer her inne fører til like stort engagement som hunder :P

Men Foxkiller , det er jo interessant å diskutere hunder , vi gjør jo alle ting forskellig derav forskellig grunnlag for diskusjonen. Men en ting kan vi vel være enig i......og det er at heldigvis så er hunder veldig tilpasningsdyktige så uansett hvordan vi gjør ting så tilpasser hundene seg :)

Publicerat
Baloo / Jacko :

Holder man på 2-3 timer hver dag med dressur så må det være det nærmeste man kommer en sirkushund , ikke f*** trenger man trene så mye for å ha en velfungerende jakthund :o Da har du i beste fall det jeg kaller en problemhund om det trengs så mye trening til ;)

Figaro :

dressyren är inte 2-3 timmar det mesta går till promenad, småprat o trevligt umgänge med hunden

Publicerat

Ja men da er vi inne på samme linje Baloo , det samme gjør jeg , iallefall med valper / unghunder , mye positiv omgang sammen med hundene så går ting seg til etterhvert. Kom akkurat inn fra en slik tur med valpen , koppeltrening , skuddtrening og litt sportrening. Men det er ikke det jeg kaller dressur , det var vel der vi misforsto hverandre.

Publicerat
jag har lite samma fel med lydnad trenas jag är för lat också :ph34r:

Ja, man kan inte lägga sig på soffan när man kommer hem från jobb, det är nog bara att ta sig i kragen och knalla iväg med hund. Men det blir en vana efter ett tag som man saknar den dag man måste göra ngt annat.

Publicerat
Ja, man kan inte lägga sig på soffan när man kommer hem från jobb, det är nog bara att ta sig i kragen och knalla iväg med hund. Men det blir en vana efter ett tag som man saknar den dag man måste göra ngt annat.
när jag kommer hem from jobbet så äter jag och far skogen med en av hundarna.jag är skogen cirka 3-5ggr i veckan.jag är för lat träna lydnad och har inte rätt intresse heller träna lydnad tyvär.många gånger är jag tänk när man måste ta fast stövaren att varför jag är inte tränad lydnag och det säger också kompisar men man glömmer so fort sådan sak :lol:
Publicerat
Men når det er sagt er det ikke sikkert Foxkiller synes vi har bra revehunder noen av oss ;):P

Det är bara att gå på rävprov och bevisa mig...jag tvivlar aldrig på att en hund med bra provresultat är en dålig rävhund. :lol:

Publicerat
Det är bara att gå på rävprov och bevisa mig...jag tvivlar aldrig på att en hund med bra provresultat är en dålig rävhund. :lol:

Grattis till championatet! :P

Publicerat

Får jeg stille mine Engelske Foxhounds på prov hos dere :P

Publicerat
Grattis till championatet! :)
Tack ! :D
Publicerat

Ronja var nog värt championat efter senaste provet, för en märkligare och jäkligare räv att jaga har då inte jag varken sett, eller kommer att se nån mer gång.

Publicerat
Ronja var nog värt championat efter senaste provet, för en märkligare och jäkligare räv att jaga har då inte jag varken sett, eller kommer att se nån mer gång.
var du domare till tore den sista prov?
Publicerat
var du domare till tore den sista prov?

Jo, jag och Lindberg var domare åt honom.

Publicerat

ok.

Publicerat
Jo, jag och Lindberg var domare åt honom.

B.Lindberg är ju överdommare och dömde sin 195 ; e olika hund på drevprov då han dömde Ronja nu sist....och han har aldrig sett någon liknande drevräv och han trodde heller att han kommer att se heller. :D