Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har toppfågeljakten kommit igång?

Featured Replies

Publicerat
Här kommer en bild från senaste Topp jakten måndag 9 januari..25 minus och fågel i träden ;) ;D

Mvh/Stefan

Fin bild Stefan... :D men försök minska storleken lite på bilderna så man ser helheten av den utan att behöva flytta bilden...Mvh Tore
  • Svar 165
  • Visningar 14,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Här kommer en bild från senaste Topp jakten måndag 9 januari..25 minus och fågel i träden ;) ;D

Mvh/Stefan

Ja djävlar..... :D

Du kan det där, grattis ännu en gång.

Själv blev min planerade toppjakt inställt pga en sjuhelvetes magsjuka >:(

Har nu legat ner i två dygn, men känner mig ändå bättre än igår då jag fått i mig lite ätbart :-

Fin bild Stefan... :D men försök minska storleken lite på bilderna så man ser helheten av den utan att behöva flytta bilden...Mvh Tore

Eller skaffa dig en större skärm Foxkiller, bilden passar min skärm (19 tum platt) perfekt  ;) ;)

Publicerat
  • Författare
Eller skaffa dig en större skärm Foxkiller, bilden passar min skärm (19 tum platt) perfekt 

I min med.  8)

Publicerat
Eller skaffa dig en större skärm Foxkiller, bilden passar min skärm (19 tum platt) perfekt  ;) ;)
Neeeeej !!! Det var det jag inte ville höra...  :( jag som varit sååååå nöjd med min 17 tums plattskärm...snälla lite minder tack... ;)
Publicerat

--

Publicerat

Mycket fin bild stefan...

bilden är lite för stor för min skärm med...fastän det är 19" ;)...åja jag har inget emot det

Mvh Fredde

Publicerat

Det kann handla om instälningarna på skärmen. Den kann ju va instäld för när synta. ;)  ;)

Publicerat

Kul att en del får skjuta tjäder i alla fall  :D

Publicerat

Pissdåligt med fågel. Kallt. Bössan sköt åt helvete. (Eller kanske jag..) Gick över ett lospår som jag inte ägnade större uppmärksamhet eftersom jag såg fågel, senare gick kompisen över det, spårade, konstaterade föryngring och blev därmed 5000 kr. rikare... 15 bom 5 träff. Nästan skönt att han som blev rik sköt ännu sämre..

Publicerat
  • Författare
konstaterade föryngring och blev därmed 5000 kr. rikare... 15 bom 5 träff. Nästan skönt att han som blev rik sköt ännu sämre..

Öööh, 5000kr. rikare. ???  Har jag missat nått...???

Publicerat

Toppfågeljakten har då kommit igångmen var är vintern och kylan som förknippas ihop med toppjakten. Jag var ute med hundarna i ca 2 1/2 tim idag. Haft bägge lösa. Jag har hållt mig efter skoterspår och en plogad gammal landsväg där hundarna har sprungit ikapp. Unghunden har jagat gammelhunden och fått en himla massa motion. Benen har gått som trumpinnar på henne mellan varven. En tjäderhöna var det enda Vi såg i fågelväg samt några fyrbenta renar som dom hade förstånd att låta bli. SKÖÖÖÖÖNT!

0:an, duggregn och blåst i Bondersbyn efter Kalixälven ca. 2 mil norr om Kalix.

Publicerat

var uppe och skjutsade morsan vild halv7 tiden imorse...regn o blåst, så jag gick o la mig igen..så det blev en provturmed skotern ist, och inte är det ju allt för dumt det heller ;D

Publicerat
  • Författare

Jag åker ut i morgonbitti igen, rapport kommer senare.

Publicerat

en aningen ledsen Fredde kan medela att han sköt bom på en Orrtupp idag :'( :'( :'( :'(

hade aldeles för dåligt stöd (läs armbågar).

men ska kanske iväg imorrn för en returmatch med tuppen...jag vet var han och hans polare håller till nu 8)

Mvh Fredde

Publicerat
en aningen ledsen Fredde kan medela att han sköt bom på en Orrtupp idag :'( :'( :'( :'(

hade aldeles för dåligt stöd (läs armbågar).

men ska kanske iväg imorrn för en returmatch med tuppen...jag vet var han och hans polare håller till nu 8)

Mvh Fredde

Man får väl säga skitjakt på Dig då!

:D ::)

Publicerat

Jag har lagt ner detta med toppjakten för detta jaktår  :o har skjutigt de fåglarna som jag anser mig kan ta utan att skjuta sönder stammen totalt i år.  >:( så mina orrar kan i lungnan ro sitta å gnacksa knopp de små j******a . men nästa höst är det utrotning som gäller,om det inte blir bättre med fågel :'( 

Publicerat

fin bild stefan..Hur många har det egentligen blivit i år???

Publicerat

ja vafan...var ut imorse igen...gissa vad som hände...bom igen :'(...det redan obefintliga själförtroendet sen gårdagens jakt decimerades om  möjligt ännu mer! men den här gången var läget så bra att man inte borde bomma, så när jag kom hem for jag direkt till skjutbanan. Bössan tog ca 15cm fel i sidled >:(...men det kändes ändå på nått vis skönt att se att den gick så pass fel, se att det för nån gångs skull inte var skiten bakom kolven som hade orsakat bommarna :-...

Nu är det bara att vänta till nästa helg.

Mvh Fredde

Publicerat
ja vafan...var ut imorse igen...gissa vad som hände...bom igen :'(...det redan obefintliga själförtroendet sen gårdagens jakt decimerades om  möjligt ännu mer! men den här gången var läget så bra att man inte borde bomma, så när jag kom hem for jag direkt till skjutbanan. Bössan tog ca 15cm fel i sidled >:(...men det kändes ändå på nått vis skönt att se att den gick så pass fel, se att det för nån gångs skull inte var skiten bakom kolven som hade orsakat bommarna :-...

Nu är det bara att vänta till nästa helg.

Mvh Fredde

Har Du varit i något hårt med siktet då så att Du har lyckats ändra dess inställningar el vart Du förba**ad igår när Du missade? ::)

Publicerat
  • Författare

Hemkommen efter en helt underbar dag. Vilket väder. 8)

Men...ingen fågel, men vad gör det. Som vanligt satt orrarna en bit in efter vägen och jag lekte fotograf istället för jägare som vanligt. Kort blev det men ingen fågel hem. :- Jag får nog lämna kameran hemma om jag ska skjuta.

Publicerat
Har Du varit i något hårt med siktet då så att Du har lyckats ändra dess inställningar el vart Du förba**ad igår när Du missade? ::)

en liten mix av båda ;)...njaa, men kan ju ha hänt nå med kikaren när bössan skumpar runt i baksätet...ska börja använda en sån här vapenkoffert.

Publicerat
en liten mix av båda ;)...njaa, men kan ju ha hänt nå med kikaren när bössan skumpar runt i baksätet...ska börja använda en sån här vapenkoffert.

Det låter förståndigt. :D Jag har tänkt att köpa en också, för jag har bara ett fodral just nu.

Publicerat
  • Författare

Nu nalkas de sista dagarna i toppjakten. :-[ :'( Jag har bokat in jakt på lördag eft.middag samt söndag, måndag och tisdag. Hur ska ni göra och vart ska ni vara?

Publicerat
Nu nalkas de sista dagarna i toppjakten. :-[ :'( Jag har bokat in jakt på lördag eft.middag samt söndag, måndag och tisdag. Hur ska ni göra och vart ska ni vara?

Fasen, vi skulle behöva spåra med Rangern.

Om jag kan någon dag i helgen, ryms jag att jaga med dig?

Eller har du lovat bort dig? :-

Publicerat
  • Författare
Fasen, vi skulle behöva spåra med Rangern.

Om jag kan någon dag i helgen, ryms jag att jaga med dig?

Eller har du lovat bort dig?

Jarmo har erbjudit mig plats hemma hos hans föräldrar, vi ska också lägga ut en massa saxar under isen då det blir mörkt. Kanske även sitta och vaka lite räv. Jarmo ska låna svågerns skoter.

Men det är ju stora hektar som kan jagas på. :) sedan kan vi ju träffas ute i skogen och fika eller käka.