Publicerat April 30, 201115 yr Författare Var ute nu på morgonen o panga lite med lill bettan o det är ett skytte som tilltalar mig mycket då både avstånd olika situationer kräver lite eftertanke o när allt är analyserat o det är ok för ett skott o man siktar in sig på fågeln o förbereder skottet andans lugnt släpper ut lite luft o håller sen kramar avtryckaren PANG o konstaterar att allt gick bra klockren känsla Sen hade jag med hagel bettan o skulle plocka ner lite mås o men det är bara o konstatera här har jag mycket kvar o träna o lära bomma hela tiden blev riktigt frustrerad gick ut över en kaja straffspark på 15m 36gr us5 den dog. Mvh.
Publicerat April 30, 201115 yr Du skjuter framför gubben Måste vara en trevlig miljö att jaga i då smällandet tydligen inte stör, fan va kul! Mvh!
Publicerat April 30, 201115 yr Författare Du skjuter framför gubben Måste vara en trevlig miljö att jaga i då smällandet tydligen inte stör, fan va kul! Mvh! Ja jag är ju inte så haj på hagel så jag har nog hållt lite långt fram Ja det är riktigt kul inga folk bara o panga Mvh.
Publicerat Maj 4, 201115 yr hoppas på svar av säljaren idag angående om jag kan hämta min 17hmr i helgen när det blir av till sthlm ( om det blir av vilket är osäkert! ) eller om man måste vänta tills på torsdag/fredag nästa vecka innan licensen har kommit sen vänta på att posten ska skicka ner paketet = ännu fler LÅNGSAMMA dagar
Publicerat Maj 5, 201115 yr tackar egentligen är jag så sugen på att skjuta så man skulle ta med sig en ask upp o testa lite iaf. någon som vet om skjutbana i sätra/kungens kurva trakten? fixa trycket är de enda som behövs då det inte är rört = ganska dåligt o jag är dålig på o skjuta med såna trycken men torsbo finns ju nära tillhands så de är snart avklarat! nästa vecka kommer de trilla fågel
Publicerat Maj 5, 201115 yr Hej. Var igår till den lokala handlaren för att beställa en Brno cz455 med 22lr. (Standard) och en 17Hmr pipa. Dessvärre verkade inte Hmr-pipan i varmintutförande vara prissatt än. Fans endast som vanlig pipa för 1900 pix. Skulle få pris om en vecka-10dar, så får vi se om det blir nån affär. Någon som har erfarenhet av 455:an med thumbhole-stock och varmint-pipa?
Publicerat Maj 8, 201115 yr össan o jag hem komna snabbt idag runt 6 snåret. ut o skjuta in lite som fortast. kvällen resulterade i 2 byten. o sålänge inte vinden ställer till det för den lilla kulan så är ju patronen ganska så trevlig o ha o göra med!! trevligt o se träffarna i kikarsiktet! det gillar vi skarpt! nu är de bara tyngre kolv på bössan så ligger den perfekt
Publicerat Maj 9, 201115 yr 3 fåglar till har fallit för bössan! 5st på 2 em är okej resultat! imorgon väntar mer jakt o då även filmkamera som vi hoppas kommer få jobba lite!
Publicerat Maj 10, 201115 yr 3 fåglar till har fallit för bössan! 5st på 2 em är okej resultat! imorgon väntar mer jakt o då även filmkamera som vi hoppas kommer få jobba lite! Spännande, väntar med andakt på ett par videoklipp....
Publicerat Maj 10, 201115 yr 3 fåglar till har trillat för bössan. samt 2 bom men de är för att de va LITE drygt håll dags o åka till grusgropen snart o testa den fr¨n 30m till 150 känner jag! så man har lite koll iaf film kommer senare när vi har fått ihop några skott på rullen
Publicerat Maj 11, 201115 yr 3 fåglar till har trillat för bössan. samt 2 bom men de är för att de va LITE drygt håll dags o åka till grusgropen snart o testa den fr¨n 30m till 150 känner jag! så man har lite koll iaf film kommer senare när vi har fått ihop några skott på rullen Jag vill passa på att tacka herr Marcus för att han med sitt eminenta skott mot stadsduvan stötte ytterligare en stadsduva framför min hagelbössa.
Publicerat Maj 12, 201115 yr inga filmande igår pga bösshelvetet strular! inte ens en vecka gick innan något skulle skita sig :/ först låg kolven mot pipan. det klarades av rätt fort. spred fortfarande extremt mkt mer än dagen innan! visst hårt trycke men 2 personer ska inte sprida så mkt när vi dagen innan sköt bra! gissar på rengöring? men så snabbt ska de väl inte skita sig innan den sprider så?
Publicerat Maj 13, 201115 yr Låter oerhört skumt men en plastbäddning anser jag som ett måste på åtm american kolven. Dess uppbyggnad bjuder på spänningar hur man än gör o dra pipan så det blev kolvkontakt var inget problem alls. Efter min plastning återstår inga av dessa problem!
Publicerat Maj 13, 201115 yr Om någon i närheten av Ljungby är interesserad av en sån bössa finns en på blocket nu (ej min) http://www.blocket.se/kronoberg/Bisley_2000_och_Marlin_17_hmr_33595338.htm?ca=11&w=1
Publicerat Maj 13, 201115 yr Författare Tycker oxå att det låter skumt då jag drog 300 kulor genom min pipa innan rengöring o den spred inte nämnvärt före o efter. På min Marlin har jag stockkontakt sitter en plastklack i fram o nu kanske jag har haft tur o fått en bössa som skjuter bra men prova med en rengöring o plastbäddning så har du i alléfall dom aspekterna ur världen. Mvh.
Publicerat Maj 13, 201115 yr tycker oxå det låter mkt konstigt Flex! har iaf beställt rengöringsgrejer till bössan. imorgon ska dom på torsbo få titta över trycket, nästa vecka om jag inte får den o funka med rengöring o bäddning av systemet så blir det till o svänga ner mot RCC Roger för att låta honom titta över bössan o se om han kan göra något åt saken. jag har inte haft kontakt med pipan o kolven förut. bara här om dagen jag upptäckte det o då hade jag testat så den var friliggande dagen före! ser att det går att montera ytterliggare en fästpunkt på pipan? varför detta? o på vilka bössor används den?
Publicerat Maj 13, 201115 yr Författare Har du kollat alla skruvar o kikare att dom är åtdragna ? Mvh.
Publicerat Maj 13, 201115 yr japp dom sitter som dom ska. ska även testa o byta sikte i veckan. känns konstigt men man vet ju aldrig! har ett kikarsikte klarat av fältskytte utan problem så ska de ju rimligen funka. upptäckte dock att när man försöker dra bultarna lite extra ( dom som håller systemet ) så slår sig slutstycket lite när man försöker öppna det helt. är materialet så jäkla klent?
Publicerat Maj 13, 201115 yr modell lera är införskaffat. vax finns och övriga saker förutom skruvarna. rengöringsgrejerna är påväg hem hoppas jag strax iaf. trycket ska fixas imorgon och en smed ska gå över systemet om inte något av det övriga funkar! funkar den inte då o allt ser ut som det ska så blir det en an*lplugg av hela skiten
Publicerat Maj 13, 201115 yr japp dom sitter som dom ska. ska även testa o byta sikte i veckan. känns konstigt men man vet ju aldrig! har ett kikarsikte klarat av fältskytte utan problem så ska de ju rimligen funka. upptäckte dock att när man försöker dra bultarna lite extra ( dom som håller systemet ) så slår sig slutstycket lite när man försöker öppna det helt. är materialet så jäkla klent? Typiskt läge för bäddning om det är så illa! Dom små systemen på rimfirepangarna är inte så värst styva någon av dom skulle jag tro men proportionerligt till centralantänt är dom nog minst lika styv och stark gentemot dom krafter som blir. Väldigt många rimfiresystem är ganska illa inpassade i stocken, men dom är ofta väldigt enkel att bädda.
Publicerat Maj 13, 201115 yr Typiskt läge för bäddning om det är så illa! Dom små systemen på rimfirepangarna är inte så värst styva någon av dom skulle jag tro men proportionerligt till centralantänt är dom nog minst lika styv och stark gentemot dom krafter som blir. Väldigt många rimfiresystem är ganska illa inpassade i stocken, men dom är ofta väldigt enkel att bädda. du har nog helt rätt. kolven är ett skämt och inpassningen likaså! pipan totalt frilaggd nu! bäddning i helgen blir det om de finns tid. bäddar främre delen bara. en tunn bult som går där bak men svårt o bädda då den sitter mellan trycket och magasin"hållaren" så de känns som ett knepigt ställe o få bäddmassan på rätt ställe hoppas på superresultat då även trycket fixas imorgon tack för all hjälp med bösshelvetet
Publicerat Maj 14, 201115 yr Jag skulle förespråka att du bäddar mer än bara där fram. Blir klent! Så här gjorde jag o de var inga som helst problem. Skruva bort allt på lådan, trycke o magasinbrunn, så har du rent att bädda. Överskott togs bort med drämmeln bara.
Publicerat Maj 14, 201115 yr du har nog helt rätt. kolven är ett skämt och inpassningen likaså! pipan totalt frilaggd nu! bäddning i helgen blir det om de finns tid. bäddar främre delen bara. en tunn bult som går där bak men svårt o bädda då den sitter mellan trycket och magasin"hållaren" så de känns som ett knepigt ställe o få bäddmassan på rätt ställe hoppas på superresultat då även trycket fixas imorgon tack för all hjälp med bösshelvetet Njet! Bädda hela systemet! Annars är det risk för ännu mer spänningar. Och som Jimbolo skriver, ta bort trycke, magasinbrunn osv .Skicka i modellera där du inte vill ha massa. Hålen i stocken tar du upp igen med borrmaskinen och överskott kring magasinbrunn, i pipkanalen osv snyggar du till med drummeln eller en fil. Överskottet på sidorna tar du med topz och aceton när det börjar bli lite segt. Sedan så behöver du inte dra åt stockskruvarna så idiothårt heller, du kommer bara att komprimera trät i stocken då.