Publicerat Februari 10, 201016 yr w-jägare. Har du hört någon motivering att Trögd blev utan jakt? Chansen att lodjuren sprider sig söderut från oss är ju tämligen obefintlig.
Publicerat Februari 10, 201016 yr w-jägare.Har du hört någon motivering att Trögd blev utan jakt? Chansen att lodjuren sprider sig söderut från oss är ju tämligen obefintlig. Nej läste bara på Hemsidan. Men de är som du säger inte en chans att dom sprider sig härifrån.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Här är vi laddade iallfall Jag . kommer nog finnas i Tierps trakterna första dagarna sen får man se hur de går om kvoten fylls direkt som vanligt så får man väl höra med Pertan annars då är ledig hela de vekan ( spårt lov) så är rätt rörligt faktist innom rimliga gränser
Publicerat Februari 11, 201016 yr Även här ska övertiden tas ut i ledighet de första dagarna. Vet av flera hundekipage som kommer att vara med men det är väl lika bra att du är i startläge Kolja.
Publicerat Februari 11, 201016 yr Kan någon förklara för mig varför hundantalet är begränsat till två? Att vid björnjakt använda en hel hop med hundar förstår jag varför regeln finns, men vid lo jakt.........Hmmmmmm
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Även här ska övertiden tas ut i ledighet de första dagarna. Vet av flera hundekipage som kommer att vara med men det är väl lika bra att du är i startläge Kolja. Kommer att vara nere i era trakter dom första dagarna, så det är bara att ringa du har ju nummret .
Publicerat Februari 18, 201016 yr Dags att snöra på sig bästa "pulsarkängorna" och börja spåra!!! Tilldelningen var över förväntan tycker jag, ett steg i rätt riktning. Hoppas att det inte kommer fullt så mycket snö som de lovar till helgen, trots att man är skapt som ett tallbarr så börjar det bli drygt att gå i skogen nu
Publicerat Februari 18, 201016 yr Dags att snöra på sig bästa "pulsarkängorna" och börja spåra!!! Tilldelningen var över förväntan tycker jag, ett steg i rätt riktning. Hoppas att det inte kommer fullt så mycket snö som de lovar till helgen, trots att man är skapt som ett tallbarr så börjar det bli drygt att gå i skogen nu Var ute på skidor idag och spårade!! Tog på den late och den feta kan jag lova Men såg spår iaf
Publicerat Februari 19, 201016 yr Dags att snöra på sig bästa "pulsarkängorna" och börja spåra!!! Tilldelningen var över förväntan tycker jag, ett steg i rätt riktning. Hoppas att det inte kommer fullt så mycket snö som de lovar till helgen, trots att man är skapt som ett tallbarr så börjar det bli drygt att gå i skogen nu Får se hur det går på måndagen på vårat, annars får du vara beredd att ta emot några passkyttar på tisdagen! / Risto Perkele
Publicerat Februari 19, 201016 yr Är det någon som behöver en snabbskytt i sina bästa år så har jag komptid att plocka ut för ändamålet Svar till: "Långa skogspromenader"
Publicerat Februari 19, 201016 yr Vi har nog 15-20000 ha i första upplägget, det finns nog plats. På andra sidan ån kör vi nog mer småskaligt på 2-3000 ha.
Publicerat Februari 19, 201016 yr Kommer att vara nere i era trakter dom första dagarna, så det är bara att ringa du har ju nummret . Är det du som skall assistera på Harg vid behov?
Publicerat Februari 19, 201016 yr Hörru mickelpickelsnöplog! Har myglat mig loss även tisdag som det ser ut
Publicerat Februari 20, 201016 yr läste det blire kanon läge med ny snö åt er stackare i söder,tur man ska ännu längre ner kanske om inte blida,skare som inte stoppar hunden men spåren kanske annars äre likavärt värt jaga här hemma i snön som längre söder ut,50 eller 80cm är inte någon skillnad..
Publicerat Februari 20, 201016 yr Hörru mickelpickelsnöplog!Har myglat mig loss även tisdag som det ser ut Det låter som ett bra upplägg Snohrman bohman Har ju mark i 2 älgskötselområden och förutom de 15 tusen hektar vi ska jaga på måndagen finns det ca 10000 på andra sidan till tisdagen som det ser ut. Allt hänger på Freddys spårning!
Publicerat Februari 20, 201016 yr Är det någon som behöver en snabbskytt i sina bästa år så har jag komptid att plocka ut för ändamålet Svar till: "Långa skogspromenader" Kan finnas chans eller risk, hur du ser det att jag kan ta in dig på tisdagen. Beror lite på hur många det blir men jag tvivlar på att det blir större uppslutning. Var beredd på att få åka tisdag morgon.
Publicerat Februari 20, 201016 yr Inte ett spår än, ska ut några dagar i veckan och spåra igen och se om det ändrat sig!
Publicerat Februari 20, 201016 yr Författare Är det du som skall assistera på Harg vid behov? Vet ej vad dom heter men, det är runt Månkarbo mm tror jag.
Publicerat Februari 20, 201016 yr Vet ej vad dom heter men, det är runt Månkarbo mm tror jag. Nja, då är det nog inte Harg, hörde bara att det var fölk från dalarna.
Publicerat Februari 20, 201016 yr Författare Nja, då är det nog inte Harg, hörde bara att det var fölk från dalarna. Ja det är en hel del personer från dalarna som åker ner till Uppsala län. Jag vet om 5st andra hundekipage som börjar där nere.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Det låter som ett bra upplägg Snohrman bohman Har ju mark i 2 älgskötselområden och förutom de 15 tusen hektar vi ska jaga på måndagen finns det ca 10000 på andra sidan till tisdagen som det ser ut. Allt hänger på Freddys spårning! Med mina SuperTränade indianögon så kommer det nog gå som vanligt
Publicerat Februari 25, 201016 yr Annars får du skicka ut mickel, han är bra på blindskrift med sina 12 fingrar
Publicerat Februari 27, 201016 yr jaktojagare nu börjar avundsjukan och snacket gå från jägare Ena stunden är det synd om dom för det kommit snö,sen ska det kastas på dom som lever 4 gånger så länge med snön och absolut inte har förutsättningarna för kunna bedriva vettig lojakt,eller någon annan jakt som kräver så pass mycket spårning denna årstid.... helt oinsatta hur markerna ser ut på många ställen här uppe,och att vi som har skoterleder och inte skriker halsen av oss i andra stunden när någon åker skoter LST skoter förstör vägarna det är fördjävligt, Det är stor skillnad på storleken av våra loar´s hemområden,så utan veta hur dom åker skidor eller om dom ens äger ett par törs jag säga jägarna i sala kommer vara färdiga med sin jakt innan oss,eller skjutit sina 8djur innan vi kommit till 8st... samt vi får jaga mest tack vare renskötsel störs så pass... Men typiskt Svenskt och vara bitter över grannen precis som detta inlägg just blev...