Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjursjakten 2010

Featured Replies

Publicerat
Här kommer en bild på lodjuret en hane på 19 kg. Som ni ser på bilden hade lodjuret ingen tass på vänster bakben. Benet var av, en gammal skada.

Jag kunde tyvär inte delta under jakten. Då jag inte kom loss från jobbet. Det hade annnars säkerligen varit en stor jakt upplevelse.

grattis till alla som lyckats.

post-4851-1267636380_thumb.jpg

Hullet ser ju ändå mycket bra ut på denna trebenta katt..

Annars vill jag bara säga grattis till er alla! Undviker tråden, då jag är lite avis...  <_<:P

• Svar 233
  • Visningar 30,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Än en gång har Nordströms hundar visat hur det ska gå till och nu är kvoten för östra sidan fylld!

Jasså! <_<:D Duktiga killar iaf! Ytterst nära skjuta för egen hund idag, men det hade varit för bra förstås. :P

Publicerat

Hittade även Katterna som blev skjutna i samma ring som jag stod i Gimo i Måndags -_-

2.30 in i filmen

Publicerat
Än en gång har Nordströms hundar visat hur det ska gå till och nu är kvoten för östra sidan fylld! Denna fina hane sköts för någon timme sedan under fullt drev av Finnen och Plotten.

Något surt att ej kunna vara med pga en jävulsk hosta men jag och familjen for ut och fotade katten med lycklig skytt iaf. -_-

Vet du hur det gick med jakten vid östanås idag?

Hörde att dom var ute, men missade det tyvär.

Publicerat

Vet ej, det jag vet är att en lokatt är påskjuten på västra sidan men ej vart.

Publicerat
Lojakt idag -_- Vi lyckades få en stor hane på 24 kg ;) den största vi skjutit. Vi sköt en stor hane för några år sen men den vägde bara 23 ;)

post-4432-1267461765_thumb.jpg

post-4432-1267461807_thumb.jpg

Grattis!

Känner igen den vita bilen, det var inte första

syns ev. till hösten på björnjakten?!

/Jimmy

Publicerat
Hittade även Katterna som blev skjutna i samma ring som jag stod i Gimo i Måndags -_-

2.30 in i filmen

så fint ;)

Publicerat
  • Författare

Efter att ha haft ringar på katter i 3 dagar och dom kommit undan så lyckades vi i dag att skjuta en liten hona på 15kg. Var ytterstnära att det blev en till men den får vi försöka på igen i morgon. All hund användning har vi nästan lakt ner då det aldrig blir något tryck på katterna. Stort grattis till skytten.

Publicerat
Tackar.

Det blev en 21 kilos hane och en 18 kilos hona.

Nu är dom leverade till konservatorn för vidare preparering.

Det kommer utförligare berättelser i våra dagböcker, man är lite okoncentrerad just nu för att få till någon vettig story.

Men vi har i alla fall hållt på med dessa djur från i måndags då vi även fick se hanen men inte kom till skott.

Idag så fick vi ringa ett otal gånger innan vi hade en säker ring och då var vi på grannmarken, men efter ett antal telefonsamtal så fick vi folk att ställa upp så vi kunde lösa kort och fortsätta. Stort tack till dom.

Resultatet blev dom minst lika glada över som oss.

30541770.jpg

tillykke med den morgan :D den ser sgu fin ud <_<

du siger bare til hvis der er flere misse katte der skal skydes så kommer jeg lige en tur fra dk og besøger dig :P og jeg tager morgan med <_<

hilsen Heinz

Publicerat
Super !! ...väldigt fint <_<

Jag har bara stulit länken från Youtube :P men håller med om att den är kanon <_<

Publicerat

Tja stefan.

Vi hade jakt på ett ensamt djur, men tyvärr så var vi för några passkyttar, så den smet ur ringen. Sen när vi skulle ställa om och försöka på den igen, så var det tyvärr färdigskjutet på västra sidan oxå. <_<

Vimlar av katter på vårat nu! <_<:P Hade 3 djur på benen igår oxå.

MVH. Markus

Publicerat
Tja stefan.

Vi hade jakt på ett ensamt djur, men tyvärr så var vi för några passkyttar, så den smet ur ringen. Sen när vi skulle ställa om och försöka på den igen, så var det tyvärr färdigskjutet på västra sidan oxå. -_-

Vimlar av katter på vårat nu! ^_^;) Hade 3 djur på benen igår oxå.

MVH. Markus

okej ja det var synd, tänkte jag skulle åka dit men ni hade redan släppt hundarna, så jag ville inte störa.

Jo det finns en hel del av dom.

Var med på den jakten då det vart skjutet igår, Åkte sedan och jobbade igen, trodde det var klart då, Men såg senare när jag åkte till tierp att det stod folk ute efter gamla E4 an

/Stefan

Publicerat
Har jagat lo i dagarna fyra och haft drev på katt varje dag... och till slut vart det framgång och en katt fäld för Pers Sally. står nog mer om detta i jakt o jägare så småning om ^_^

Otrolig hund! har drivit katt i 20 timmar under dessa fyra dagar utan att varit fel en enda gång. Hon har rest katterna på gamla slag med färska rävspår som korsat. Så all heder åt Sally!! Och All heder åt jaktlaget som ringat det har varit hundra procent rätt i fyra dagar.

...fick en filmsnutt på lokatten som stupade hemmavid slutligen, Det var åttonde gången på fyra dagar som en katt kom i pass och till sist stod en yngling med flink swing där ;) . Stövaren Sally har blivit en legend i hemmabygden -_-

http://www.youtube.com/watch?v=uvDCDCPPJ3M

Publicerat
Vet ej, det jag vet är att en lokatt är påskjuten på västra sidan men ej vart.

Var med till kl 11, sen hem för lite jobb, vet att gänget jag jagade med sköt mot en katt som de letade efter, tyst sedan dess så jag hoppas de hittade på den, alternativt konstaterat bomskott, vet tyvärr inget mera just nu!

Hade 5 olika katter på gång ett tag, två ensamma som det stått nån rad om i UNT och en familjegrupp om tre djur, det var familjegruppen som gick i pass, så var det med sanningen om att 2 av 4 individer var skjutna på Nåsten.

Publicerat
Var med till kl 11, sen hem för lite jobb, vet att gänget jag jagade med sköt mot en katt som de letade efter, tyst sedan dess så jag hoppas de hittade på den, alternativt konstaterat bomskott, vet tyvärr inget mera just nu!

Hade 5 olika katter på gång ett tag, två ensamma som det stått nån rad om i UNT och en familjegrupp om tre djur, det var familjegruppen som gick i pass, så var det med sanningen om att 2 av 4 individer var skjutna på Nåsten.

Den är ju tydligen avräknad så det skulle vara intressant hur LST spårare bedömde katten efter skott och hur länge dom spårade. Försök att snoka reda på lite fakta Pertan hur det gick till. :huh:

Publicerat

Här uppe verkar det då inte bli någon kattjakt än på ett tag. :huh: Enbart kallsnö på 70-80 cm. Man sjunker rakt ner bara fast man har breda skidor. ;) Nu är det bara att vänta tills det blir någon dag el. två med blidväder så att snön får sjunka ihop. 1 är skjutet i hela Norrbotten ännu. B)

Publicerat
Den är ju tydligen avräknad så det skulle vara intressant hur LST spårare bedömde katten efter skott och hur länge dom spårade. Försök att snoka reda på lite fakta Pertan hur det gick till. :D

Spåras just nu av lst folk, man har väl sett lite blod !

Här uppe verkar det då inte bli någon kattjakt än på ett tag. :) Enbart kallsnö på 70-80 cm. Man sjunker rakt ner bara fast man har breda skidor. :( Nu är det bara att vänta tills det blir någon dag el. två med blidväder så att snön får sjunka ihop. 1 är skjutet i hela Norrbotten ännu. :(

Valla skidorna och åka upp i April med ett gäng.

Publicerat
Spåras just nu av lst folk, man har väl sett lite blod !

Vad har dom för hundar på katten?

Publicerat
Vad har dom för hundar på katten?

Ingen aning! erbjöd mig att åka dit imorse om de behövde hundar och hjälp, men nallen har varit tyst.

Publicerat
Ingen aning! erbjöd mig att åka dit imorse om de behövde hundar och hjälp, men nallen har varit tyst.

Detta blir bara mer och mer intressant. Dom kanske försöker få stopp på katten med skidor? :rolleyes:

Nej men skämt åsido så lär dom väl ha hundar på plats när dom tom har blod efter den.

Publicerat
Hittade även Katterna som blev skjutna i samma ring som jag stod i Gimo i Måndags :rolleyes:

2.30 in i filmen

Grattis! Kul för er med en lyckad jakt! Vi hade en bra dag i fredags och lyckades fälla en katt på mitt lags mark.

Synd att Mickel låg hemma sjuk! :wacko:

Publicerat
Detta blir bara mer och mer intressant. Dom kanske försöker få stopp på katten med skidor? :rolleyes:

Nej men skämt åsido så lär dom väl ha hundar på plats när dom tom har blod efter den.

Vet inte om jag vågar fråga ens! lst har ju lite lattjo övningar för sig och deras inventering var det ju hög klass på!

Publicerat
Grattis! Kul för er med en lyckad jakt! Vi hade en bra dag i fredags och lyckades fälla en katt på mitt lags mark.

Synd att Mickel låg hemma sjuk! :wacko:

Ja det är lite synd att pojken är av lite klent virke :rolleyes: