Publicerat Mars 1, 201016 yr Grattis till ännu en katt! Hoppas man får den turen att få följa med ut nu innan vår tilldelning tagit slut..
Publicerat Mars 1, 201016 yr Hej o grattis! Men varför är det maskade bilder på duktiga jägare som utnyttjat sin jakträtt??!! Har vi blivit så skiträdda för veganstollarna??!! Att vara så defensiv är INTE rätt väg att gå, vi har rätten på vår sida och inget att skämmas för.
Publicerat Mars 1, 201016 yr Tur med vädret vet jag inte för de har snöat till långt in på eftermiddagen och blåste så de drev snö som fan!! Men denna var inringad redan igår fast hade gått ur området som den vart ringad i tidigt imorse fast spåren hade drivit igen men i storskogen syntes spåren bättre så de var ju bara att ställa om snabbt och låta killarna gå med hund. När den var på fötter såå gjorde den en lov och skulle ta inspåren ut och de var det sista den gjorde Mmm riktigt fin i pälsen synd bara att den inte kommer att pryda mitt hem Jaa de har gått bra här i värmland!! Hälften kvar nu så de får bli en tur i morgon oxå Kan bli ännu bättre då för de har slutat snöa nu och de skulle bli fint imorgon så lite lättare att spåra då så Hur har de gått hos er i de andra länen??
Publicerat Mars 1, 201016 yr Hej o grattis!Men varför är det maskade bilder på duktiga jägare som utnyttjat sin jakträtt??!! Har vi blivit så skiträdda för veganstollarna??!! Att vara så defensiv är INTE rätt väg att gå, vi har rätten på vår sida och inget att skämmas för. Frågade aldrig killarna om de var ok att jag la bild med deras trynen på så tog de säkra före de osäkra!! Dessa killar står att för de och jag oxå men som sagt frågade dom aldrig!!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Lojakt idag Vi lyckades få en stor hane på 24 kg den största vi skjutit. Vi sköt en stor hane för några år sen men den vägde bara 23 Grattis på er! Snygg kisse!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Ah, lätt att bli lurad av en bild, men det gör ju inte er insats mindre beundransvärd . Börjar undra hur stor del av lojaktområdet som drabbats av detta snöoväder. Måste kännas bra att förberedelserna trots allt inte förstördes helt av vädret. Riktigt fin var den ju också som nämnts.
Publicerat Mars 1, 201016 yr Ah, lätt att bli lurad av en bild, men det gör ju inte er insats mindre beundransvärd . Börjar undra hur stor del av lojaktområdet som drabbats av detta snöoväder. Måste kännas bra att förberedelserna trots allt inte förstördes helt av vädret. Riktigt fin var den ju också som nämnts. Precis och unnar verkilgen skytten att han fick skjuta för han sliter ofta mer än hundarna Och de av de 5 åren som vi jagat organiserat i älgskötselområdet har de fallit ett varje år förutom ett år för då jagde vi inte pga snöbrist. Och vi sköt ett där för 4år sen bara 100m därifrån. Sen har vi skjutit 2 på mina Älg och harjaktmarker. Och de föll på 2 platser ca en km isär så vi har 2 riktigt heta områden
Publicerat Mars 1, 201016 yr Verkar onekligen vara två bra områden du jagar på . Fast antar att både spårarna och hundarna sköter sig väll, samt att ni kan era marker. Annars borde man väll inte kunna upprepa det flera år i rad?
Publicerat Mars 1, 201016 yr Vi lyckades också bra idag Men det lär Pärtan berätta mer om! Här är en bild på kissen och mina jyckar som slet på bra idag!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Verkar onekligen vara två bra områden du jagar på . Fast antar att både spårarna och hundarna sköter sig väll, samt att ni kan era marker. Annars borde man väll inte kunna upprepa det flera år i rad? Ja de är bra Jaa det är klart de slits en hel del av dom/oss som spårar och hundchaufförer.. Ja de gäller ju att veta hur de ser ut i skogen som man jagar i
Publicerat Mars 1, 201016 yr Vi lyckades också bra idag Men det lär Pärtan berätta mer om! Här är en bild på kissen och mina jyckar som slet på bra idag! Grattis och bra jobbat
Publicerat Mars 1, 201016 yr Är det bara i Uppland vi gillar att jaga katt? Nej men ni har lyckats bra, Grattis! Lojakt idag Vi lyckades få en stor hane på 24 kg den största vi skjutit. Vi sköt en stor hane för några år sen men den vägde bara 23 Bjässe, bra jobbat! Vi lyckades också bra idag Men det lär Pertan berätta mer om! Här är en bild på kissen och mina jyckar som slet på bra idag! Mycket svett, slit och mjölksyra på slutet, men det blev en till slut, även om det kryllade av spår ett tag!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Nej men ni har lyckats bra, Grattis!Bjässe, bra jobbat! Mycket svett, slit och mjölksyra på slutet, men det blev en till slut, även om det kryllade av spår ett tag! Bra jobbat ni oxå Nya tag i morgon eller?
Publicerat Mars 1, 201016 yr Bra jobbat ni oxå Nya tag i morgon eller? Kan du ge dig på ! ledig hela veckan!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Kan du ge dig på ! ledig hela veckan! Jag avvaktar till skaren, vill juh inte gärna forcera mer snö med magen! Snacka om att ha ett 6 pack till sommaren. Å sitta på pass och frysa är för veklingar
Publicerat Mars 1, 201016 yr Jag avvaktar till skaren, vill juh inte gärna forcera mer snö med magen! Snacka om att ha ett 6 pack till sommaren. Å sitta på pass och frysa är för veklingar Man eller mes! ska du inte kura ihop dig i en stor passboll av ylle och tjura ihop dig i snön!
Publicerat Mars 1, 201016 yr Man eller mes! ska du inte kura ihop dig i en stor passboll av ylle och tjura ihop dig i snön! Aldrig! Du vet att det skulle göra att jag fryser ihjäl och förmodligen får damp!
Publicerat Mars 1, 201016 yr hjälp är det nån som vet när man får börja jaga lon på mörgonen ?? tror själv att det är en timme FÖRE solen uppgång men är brutalt osäker just nu å jag hittar varken på NNV eller på LST eller jägarförbundet
Publicerat Mars 1, 201016 yr en timme före solens uppgång till en timma efter solens nedgång står det i en jaktabell från 2008 som jag hitta.. Så ut å Skjut å Kut..