Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjursjakten 2010

Featured Replies

Publicerat
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att ett bedömt friskt djur räknas av på tilldelningen?? :lol:

Jo!! Saataan Perkele!! Ja hade gärnat fortsatt med jakten, speciellt när jag fick höra idag om en massa spår på min mark!! :rolleyes:

• Svar 233
  • Visningar 30,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag kollade just med folket i Uppsala angående lon som var påskjuten, ej återfunnen, men avräknad. Det är nog ingen tvekan om att Länsstyrelsen i detta fall tog rätt beslut och vi ska nog bara vara glada att inte Lst gick till media och drog hela historien. Det är ju en känslig fråga i just det länet med just den tidningen och i just det området, Nåsten.

Publicerat

Någon som vet om det är sökt någon extra tilldelning i Gävleborg och hur många i så fall ?

Publicerat

12 extra är sökta, troligtvis svar innan helgen.

Publicerat

ok då är det bara att hålla tummarna då :blink:

Det är mycke lo hemma vid

Bor en bit utanför hudik

Publicerat

vet nån om det är några extra sökta i uppland?

isåfall hur många?

Publicerat

Inga extra är mig veterligen sökta. Till saken hör att jag tror att det aldrig beviljats extra tilldelning, varken på lo eller björn...

Publicerat

Hört nåt Linkis ?

Hoppet är ju det sista som överger en så än finns det hopp

Publicerat
vet nån om det är några extra sökta i uppland?

isåfall hur många?

20 extra sökta i tisdags men det kan vi bara drömma om...

Publicerat
Tackar.

Det blev en 21 kilos hane och en 18 kilos hona.

Nu är dom leverade till konservatorn för vidare preparering.

Det kommer utförligare berättelser i våra dagböcker, man är lite okoncentrerad just nu för att få till någon vettig story.

Men vi har i alla fall hållt på med dessa djur från i måndags då vi även fick se hanen men inte kom till skott.

Idag så fick vi ringa ett otal gånger innan vi hade en säker ring och då var vi på grannmarken, men efter ett antal telefonsamtal så fick vi folk att ställa upp så vi kunde lösa kort och fortsätta. Stort tack till dom.

Resultatet blev dom minst lika glada över som oss.

30541770.jpg

Grattis grattis...snyggt jobbat...fick nog bilden redan när vi var i Thailand ^_^

Publicerat

sköts en igår med dom jag skulle jaga med! är dock riktigt förkyld! skjuten i Västerbotten=) åt helgen ska man nog vara med!

Publicerat

så här ska det se ut

Grytjägarn ångar på bättre än någonsin och finns bilder och annant snask även på grytjakt om hans fram fart...Gammal är äldst??? :rolleyes:

Publicerat
så här ska det se ut

Grytjägarn ångar på bättre än någonsin och finns bilder och annant snask även på grytjakt om hans fram fart...Gammal är äldst??? ;)

Bra jobbat i Happis! Grattis på Er! :D

Publicerat

Bra jobbat ;)

Publicerat
så här ska det se ut

Grytjägarn ångar på bättre än någonsin och finns bilder och annant snask även på grytjakt om hans fram fart...Gammal är äldst??? :D

Härliga tider strålande tider! Det var väl riktigt skoj att ni äntligen fick en katt som ni har slitit, skitkul!! ;)

Publicerat
Härliga tider strålande tider! Det var väl riktigt skoj att ni äntligen fick en katt som ni har slitit, skitkul!! :D

jo fan kul när det lossnar,säkert lite mer intrsse då 4 marker redan hittat och ringa mig idag :blush:

men Ari som varit den som behövt stå ut med en pite bo och en snuskig lapp som mig...samt hålla i trådarna markerna och så..stort jobb bakom denna katt och nästa år hoppas man endast behöva spåra dom istället för ringa 30 samtal för reda ut marker och om man får jaga...

men bästa av allt är detta var bara början...Grytjägarn har juh hunnit vara den som stängt 2 licens områden och vi har mycket kvar innan man får känna sig nöjd ;)<_<

kul när man lyckas som litet kompis gäng

Publicerat

Snyggt! Var det grytjägarens stövare som var från Foxkillers förra kull?

Publicerat
Snyggt! Var det grytjägarens stövare som var från Foxkillers förra kull?

Nej ! Det är F_Cs Buster som är undan Ronja. Grytjägarns hund är från Malax och far till den hunden är Sebastian Stenmarks (oravais) Taluksen Paukku.

Publicerat
så här ska det se ut

Grytjägarn ångar på bättre än någonsin och finns bilder och annant snask även på grytjakt om hans fram fart...Gammal är äldst??? ;)

Grattis, väl värt efter allt slit :D

Publicerat
så här ska det se ut

Grattis grabbar.

Har ni haft någon Lo kontakt i Kukkola skogarna ?

Publicerat
Grattis grabbar.

Har ni haft någon Lo kontakt i Kukkola skogarna ?

nja lodjuren har gått rätt långt så vi har behövt förstärkt med många områden,men det ska finnas där med vi har juh åkt rätt mycket runt området och börjar snart ha egna namn för berg och platser ;)

Publicerat

Nu har vi skjutit södermanlandskatten som har härjat i hägnet. ;)

Publicerat
Nu har vi skjutit södermanlandskatten som har härjat i hägnet. :wub:

Som Fylking sa: Äntligen!!

Det var väl mitt tips i Pm:et som gjord susen ;)

Publicerat
Som Fylking sa: Äntligen!!

Det var väl mitt tips i Pm:et som gjord susen :lol:

Det var väl inte det tipset du försökte inbilla mig som bestod av en burk Whiskas framför passet. :angry: