Publicerat Oktober 8, 201015 yr odramatiskt som få igår men årets 8:e räv är nu tagen Det här är den bästa tråden på hela sidan!!!!!!!!!!!!!!!!!! (och kanske viktigast ur viltvårds synpunkt) kaul att du fått en knippe rävar och till resten som skrivit in här också. Gått trögt här i vårgårda, 3 rävar bara men då får jag plussa på 8 grävlingar (alla på vak) har lyckats få igenom att vi skjuter räv på älgjakten med så någon mer borde det bli nästa vecka Lycka till JImmy
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Har sett en räv på fältet brevid här nu i några dagar som verkar vara skadad, haltar ordentligt på ena bakbenet och ser mager ut. Ringde och informerade markägaren och han tyckte att jag kunde skjuta den. Såg den idag ute på fältet när jag kom hem, snabbt in och hämtade bössan och iväg runt ladan in i skogen klättrandes över stenrösen och grenar. Hittade en fin bra sten jag la mig bakom att ha som skjutstöd och tänkte vänta in räven då jag redan sett att den var på väg rakt emot mig. Dock dyker den upp snett nedanför mig ner mot ladan på cirka 90m, vrider snabbt på mig, får in den i sikte OCH SKJUTER BOM kände redan när jag tryckte av att skottet skulle bli dåligt och att jag inte skulle ha skjutit . Räven lunkar dock vidare i sitt sakta mak som om ingenting har hänt, dock utom skotthåll för mig då ladan är mellan oss. Bara att packa ihop och gå in igen, när jag kommer in säger frun att hon såg allt, räven hade rundat ladan lugnt, satt en stund på grusplanen och tittade sig runt och gick sen in i ladan. Nu blir det andra metoder, funderar på köttfärs heller liknande vid hörnet på ladan och sen bara ta den med haglet när den rundar det.
Publicerat Oktober 15, 201015 yr En uppdatering på den den bommade räven. Såg den komma haltande ute på fältet nu vid 16 tiden på väg mot vårat hus. Gick in och hämtade bössan ifall att man kunde få tag på den. När jag kom ut hade den gått upp mot skogen bakom en stor lada precis bredvid oss, jaha, det var den chansen tänkte jag, men chansade och skulle gå runt hörnet och kolla. Där, med fin bredsida på 50m framför en gran stod den snällt och väntade, gjorde ingen ansatts till att gå undan utan stod snällt och väntade. Fick den med ett bra skott och den föll på stället. Den var avmagrad, luktade illa och hade ett varigt sår i ena ljumsken, känns skönt att jag fick tag på den så den slapp lida mer.
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Grattis de var verkligen bra, så den stackaren slipper lida någe mer Mvh Fredrik
Publicerat Oktober 21, 201015 yr från i dag.. Fick lämna sista räven till imorgon för fiska ut den..så 2 på bild men 3 döda Första riktiga räv drevet på räv med min stövare hund jakt är väl inte någon jakt om man inte kan göra upp en eld och höra drev??
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Ikväll blir det att lägga ut lite slaktrester 80m från en jaktstugan. Fick en bra idé från en granne som sa att jag skulle binda fast lite sytråd på resterna och dra in rullen i stugan och fästa på en spik. Då kan jag sitta och kolla på tv i rummet brevid och dricka kaffe! Ska testa det nu i helgen och se hur det går;P Bör ju vara riktigt ljust hela natten. 2 rävar skjutna iår iaf så det duger Mvh
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Ikväll blir det att lägga ut lite slaktrester 80m från en jaktstugan. Fick en bra idé från en granne som sa att jag skulle binda fast lite sytråd på resterna och dra in rullen i stugan och fästa på en spik. Då kan jag sitta och kolla på tv i rummet brevid och dricka kaffe! Ska testa det nu i helgen och se hur det går;P Bör ju vara riktigt ljust hela natten.2 rävar skjutna iår iaf så det duger Mvh kolla denna köp stövare om du ska jaga,men ska du kolla ut i fönster och stirra kolla denna då...
Publicerat November 11, 201015 yr kolla dennaköp stövare om du ska jaga,men ska du kolla ut i fönster och stirra kolla denna då... Ojojoj inte illa:D Tyvärr finns det inte tid att skaffa en hund eftersom jag fortfarande pluggar och dessutom jobbar med 2 jobb vid sidan av. Men det där verkade ju inte illa:D Mvh
Publicerat November 12, 201015 yr Har gått rätt bra för mig i år. har skjutit 3 rävar denna sesongen. 1 på lock 1 på åtel och en på nyslagen vall
Publicerat November 12, 201015 yr Uppe i 10 rävar nu, en bomskjuten.. gått tungt som fan på slutet men nu har vi snö så nu jävlar Dessvärre lite sociala plikter ivägen, hoppas ta mej ut någon kväll här snart iaf! Mvh!