Publicerat Augusti 31, 201015 yr Blev två rävar till en i lördags på lock och en igår kväll på åteln.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Jag var ute igår och lyckades få en av 4 synliga rävar med mig hem.. /Håkan H GRATTIS!! Jädrans vilken fin bössa du har ) //Pikehunter
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Blev två rävar till en i lördags på lock och en igår kväll på åteln. Ser ut som samma räv, haha!! Fast jag vet ju bättre ) GRATTIS!!!
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Ser ut som samma räv, haha!!Fast jag vet ju bättre ) GRATTIS!!! Haha ja du var ju med båda dagarna så jag hoppas att du vet bättre
Publicerat September 4, 201015 yr lyckades nyss plocka en rävvalp, som passerade mig 3 gånger ( eller ja... tredje gången stannade den för gott) under kvällen, satt bakom ett gömsle och tog den med hagelbössan på 17 meters håll, såg väldigt liten ut... mitt första vilt iaf...
Publicerat September 5, 201015 yr lyckades nyss plocka en rävvalp, som passerade mig 3 gånger ( eller ja... tredje gången stannade den för gott) under kvällen, satt bakom ett gömsle och tog den med hagelbössan på 17 meters håll, såg väldigt liten ut... mitt första vilt iaf... Grattis!! /Håkan H
Publicerat September 9, 201015 yr Jobbet tar sin tid o träningen sin tid o gumman tar sin tid så det blir inte så mycket jakt längre men nu fick jag en ledig stund o drog ut vid 19.00 tiden o det var några dagar gamla fält som va slagna o bonden höll på o slå det ena stora fältet o jag satte mig o vänta så det skulle bli rent på några strängar närmast skogen o bortre ändan av åkern var slagen så där hade man full koll om det skulle dyka upp non räv men helt plötsligt så la bonden av o tröska o ställde den för kvällen kanske för att det började o skymma en del klockan var väll runt 20.15 o ganska omgående så dök det upp en räv på bortre sidan av åkern spana i kikaren o han hade fullt upp med o äta så jag tänkte faan ska jag smyga den biten 200m cirka han kommer säkert o se mig men ja ja rygg jävel får väll protestera lite då så jag börja o traska mot räven o höll koll på den i handkikaren o när det var cirka 20m kvar till det ny tröskade delen så försvann räven nu svor jag en del o det hade blivit rejält mörkt spana i kikaren o där till höger om mig cirka 100m är räven o jag smyger sakta lite närmare o sätter mig ner o o kornar in räven men faan har glömt skjutkäppen så jag vinglar ju som faan men jag ser räven i siktet hela tiden samtidigt som jag piper med Knight&Hale mus pipen o räven kommer som på räls nu vinglar jag ännu mer faan så jag la mig ner stort misstag ser nästan ingenting i kikaren bara stubb faan sätter mig upp igen o siktar men nu är räven borta klämmer på mus pipen lite då o då o letar med siktet vart räven är o plötsligt ser jag i ögonvrån om vänster om mig not som rör sig svingar i kapp med bössan får in päls i kikaren o trycker av o räven blir liggande 5 räven för året ligger nu är det rejäl mörkt 20.50 cirka då jag laddar en 308w kula i sieera varminter till 1000m/s o räven var inne på 10-15m så är det inte non ide o lägga upp en sprängd räv på bild. Mvh.
Publicerat September 14, 201015 yr Hej ! Första räven för mig detta jaktår föll i söndags kväll kl 20 en liten hanvalp . ( bild kommer senare) Min kompis har skjutit 4st sedan 1:a augusti på samma åtel. Åtlen som jag sitter vid är igång året runt så jag hoppas det kan blir fler där . Vi sköt totalt 10st där förra året. //Andreas
Publicerat September 14, 201015 yr Har fått in 6 rävar i siktet än så länge. Sumpat två chanser ytligare Tror att det kan bli ett rekord år för rävjakten och alla rävjägare. Väntar med spänning på vakjakten i vinter.
Publicerat September 15, 201015 yr Har fått in 6 rävar i siktet än så länge.Sumpat två chanser ytligare Tror att det kan bli ett rekord år för rävjakten och alla rävjägare. Väntar med spänning på vakjakten i vinter. bara till att grattulera :-) själv har det blivit 5 stycken hitils och mer kommer det bli för det kryllar ju av räv
Publicerat September 15, 201015 yr bara till att grattulera :-)själv har det blivit 5 stycken hitils och mer kommer det bli för det kryllar ju av räv Tack, och välkommen hit får man väll säga.
Publicerat September 16, 201015 yr Tack, och välkommen hit får man väll säga. tack tack... blev ju medlem redan i januari men glömde bort mitt inloggningsnamn men kom på det nu härom dagen så kommer det bli en hel del här inne
Publicerat September 16, 201015 yr Får man va med här även om man inte skjuter rävarna ur bakhåll? Sköt säsongens första på ståndskall för ena laikan i natt. Fast det verkar va gott om räv så det finns nog risk för fler.
Publicerat September 17, 201015 yr var ute en sväng förra veckan och vakade på ett nyslaget fält....efter 2 timmar kommer en räv ut på 15m och jagar sork, jag vrider mig och räven hör det lilla knäppet och försvinner sur blev jag men men
Publicerat September 18, 201015 yr Det är bara o konstatera det fins dåligt med räv på mina marker Bonden slog en signal nu i kväll o sa att han skulle slå klövervallen o en ny slagen vall lockar ju alltid räv i stort set men inte då inte ett liv Vapen porr Mvh.
Publicerat September 22, 201015 yr Då fick man ÄNTLIGEN skjuta första räven på lock Efter att ha sett räven ute på en äng, smög jag fram och satte mig ca 70 m från ängen och började locka med muspip från munnen. Och 5 min senare dök den upp 20 m framför mig och försökte få ögonkontakt. Och sekunden senare svarade jag med en kraftig salva bly . Ibland är det bra att vara beväpnad med en hagelbössa Klockan var bara 18.00 och det var en hanräv på ca 7 kg.
Publicerat September 24, 201015 yr Givet vis så var jag ju tvungen o prova mina nya kängor o mitt nya skjutstöd så jag drog ut en sväng till gärdet som ligger i en glänta o satte mig drog två kombos av dom två olika fågellätena i Verminator Twisted Syco o räven kom efter 10min släppte in den på 80m Mvh.
Publicerat September 28, 201015 yr plockade nyss räv nummer 2 på åteln med hagelbössan, en stor och tung rackare...
Publicerat Oktober 8, 201015 yr hej, satte mig vid 18 -tiden för att locka i ena kortändan av ett stort, slaget fält. efter 5 min. kommer en älgtjur ut för att beta medans jag lockar vidare. ytterligare 10 min. senare kommer en räv på lockorpen av min Red River Bandit -pipa - givetvis inte någonstans i kanten på det stora fältet jag har framför mig utan snett bakom mig! på 5 m. avstånd får räven syn på mig där jag sitter i gräset och tvärvänder, jag drar bössan ur skjutstödet upp till axeln och släpper skottet när jag har röd päls i kikaren, dock med en präktig bom som resultat... j*vla skit!