Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Swedish Game Fair

Featured Replies

Publicerat

Nu är det bara lite mat som ska i magen sen startar Ådin sin färd mot TULLGARN :D

Vädret ser ut att bli skapligt i dag, vi får hoppas på det bästa.

/Lasse

• Svar 158
  • Visningar 20,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare

Någon som var på mässan idag och hitta ett måste ses stånd?

Publicerat

I morgon är det dags! I morgon är det dags! I morgon är det dags! Längtar massor!

Någon som vet om det finns tillgång till vatten på mässan så att hunden kan få något att dricka under dagen? Alternativet att släpa runt en 1,5 litersflaska med vatten känns lite småtrist även om jag helt klart kommer att göra det om det behövs. Daimlers välbefinnande går först.

Publicerat
Någon som var på mässan idag och hitta ett måste ses stånd?

Myntar härmed uttrycket "galtrap" efter att ha köpt ett vildsvinspitabröd för 75:-... ett tips är också att det idag inte fanns någon portabel bankomat på plats, åtminstone inte på förmiddagen.

Publicerat

Skall dit imorgon. Skall bli kul, både att si vad mässan har att erbjud samt att få träffa människorna bakom diverse "nicks".

Har en liten lista på saker som ska köpas. Men mest blir det att tryna.

Publicerat
I morgon är det dags! I morgon är det dags! I morgon är det dags! Längtar massor!

Någon som vet om det finns tillgång till vatten på mässan så att hunden kan få något att dricka under dagen? Alternativet att släpa runt en 1,5 litersflaska med vatten känns lite småtrist även om jag helt klart kommer att göra det om det behövs. Daimlers välbefinnande går först.

En 5 liters vattendunk på ryggen med en slank ner till hundens mun. -_-:rolleyes:

Publicerat

Hemma igen efter en dag på Tullgarn..

Skit trevlig mässa rakt av, första gången jag var där.

Lite rörig i uppbyggnaden men det löste sig ganska snart.

Fyndet idag var ett par skinnbyxor från Timmervik, ordinarie pris 1850 nu 500 :P

Bäst att påpeka att det inte var några benfickor på de större storlekarna under 50 verkar det sitta.

Svågern tyckte att de var billiga nog att använda som sämskskinn om de inte passade ;)

För sent kom vi på att vi skulle köpt upp alla i normal storlek. Vore inte svårt att sälja dom efteråt.....

Gick runt o letade bästa priset kompis på Eka swingblade.

Ekberg var billigast med 495, bara svarta dock.

Jaktia påstod att de inte var äkta med spärr men jag kollade på dom o det var med spärr och Sandvik stål.

Hur som när vi kom till Jaktia såg vi att de hade en Gerber liknande Swingbladen för 800.

Eftersom Swingbladen numera är Svensson kniv så prutade vi till 700 o köpte det senaste i roliga knivar B)

Ett dubbelt vapenfodral för 395 var häller inte fel, plats för stor kikare var det i den med.

Det var väl inköpen i helhet. En Vildsvins kebab för 100 me dricka var god men 100spänn sved i smålänningen ;)

Vi var borta o kikade på skyttet som trist nog var lite tamare en på Elmia.

795 spänn för att skjuta BIG FIVE :o Aldrig i livet även om jag gärna skjutit utan att betala.

Körde en 10 skotts serie på sporting o sopade banan med svågern vilket var det viktigaste. 8 av 10 o svågern nöp bara 5 :D

Vilka träffade jag då

Hipshot men det var beräknat, fick en dojja i magen som kommer tillbaka någon gång när skäggmurveln sover :rolleyes:

Jensa fick jag hälsa på med, trevlig glad prick med en mycket trevlig Kola i koppel.

Fröken Fridell var där o bjöd på god polkagris -_- (glömde köpa tre fyra stänger bara så när du läser detta kan du höra av dig så får du skicka ner dom. Barnen kommer att älska dom )

Carl Corro är jag ganska säker på att jag såg och hörde men karln var så upptagen med att snacka om duvor i Argentina att jag inte ville störa :P

Vet inte om jag såg någon mera....Har jag missat någon så ber jag om ursäkt.

Vädret var kanon, inte för varmt o inte för kallt o regnigt. Helt perfekt mäss väder.

Tjötade med grabbarna inne på Gyttorp och nästa års lockjakt så vore det fan om de inte kan vara med.

Klämde lite på en Drilling för 395000 vilket var ett så bra pris att jag tog en till mig och en till frun..........NOT

Big Jim ringde när jag var hemma o snackade lite, jag missade visst Merkels nya rak repiterera som kan vara intressant

fan med.

Nåväl vi ses nästa år på Elmia.

/Lasse

Publicerat

Det finns ju vatten runt omkring och i div små fåror på hela området, även om inte det är det renaste så tror jag att Daimler dricker gott.

/Lasse

Publicerat

Jag är lite missnöjd med mässan. Det var en tillknäppt och stel stämning i många montrar och att påstå att man har "mässpriser" på allt i montrarna är ju bara löjligt... få roliga nyheter och nyheter är väl lite av en grej man ska ha med på mässor. För lite (eller okunnig) personal i många av montrarna som inte verkade ha tid att prata eller visa eventuella funktioner och nyheter.

En av få montrar som gladde mig var Björkviks Säteri och/eller Mamima Jakt där jag pratade med Mikael Schepler en god stund då det är markerna jag mer eller mindre tog mina första steg i livet på...

Jag hoppas verkligen att alla ni som ska dit i helgen får en bra mycket bättre upplevelse än undertecknad.

Publicerat

Nyss hemkommen . Blöt och trött i benen.

Träffade Hippen och Fitz, köpte rengörning spray till mc-hjälmen och patronhållare till studsaren. Knallade omkring med min fina jaktsnack t-shirt, men det var ingen som kom fram hälsade. fast det är klart jag ser ju lite farlig ut :)

Ha det gott

Publicerat

Ja jus det jag sköt lite båge också, fyfan vad kul det var.

Publicerat

Också varit på mässan och har lite blandade känslor.

Alltid kul att klämma och känna på lite bössor, men det blir sällan något konkret av det.

kompisen sköt 404 Jeffrey och laddar nu för ett custombygge så förtjust blev han...

Själv sköt jag lite hagelautomat för första gången och det gav ett visst habegär.

Det kommer dock att få det att passa ihop med min snåla vapenbudget, men vem vet det kanske löser sig.

Träffade Hipshot och Karelaren vilket var kort men mycket trevligt. Alltid kul att se männsikor man "träffat" online i verkliga livet!!

Var också och tittade lite på retrivrarnas tävling, har en kompis som var med men det gick lite illa för honom så han var inte helt nöjd. Ska dock lura med mig hela det ekipaget på lite duvjakt till hösten!

Publicerat

Nu har jag kommit hem från Tullgarn och är lite trött i kroppen. Förutom regnet så var det riktigt trevligt. Träffade Hipshot, Michaela och Vicks. Jag hade inte tänkt köpa något annat än en jägarstång av Michaela men det blev både det, en tröja och en kokbok. Dessutom fick jag lite gratisprylar. Det är visst lönsamt att vara tjej med hund på jaktmässa :)

Knallade omkring med min fina jaktsnack t-shirt, men det var ingen som kom fram hälsade.

Jag såg en jaktsnack t-shirt, det var kanske du? Jag stod vid permogris-montern med Daimler vid 14-tiden.

Publicerat
Nu har jag kommit hem från Tullgarn och är lite trött i kroppen. Förutom regnet så var det riktigt trevligt. Träffade Hipshot, Michaela och Vicks. Jag hade inte tänkt köpa något annat än en jägarstång av Michaela men det blev både det, en tröja och en kokbok. Dessutom fick jag lite gratisprylar. Det är visst lönsamt att vara tjej med hund på jaktmässa :)

Jag såg en jaktsnack t-shirt, det var kanske du? Jag stod vid permogris-montern med Daimler vid 14-tiden.

Japp det kan nog stämma, stod och tittade på en gigantisk hund med ett fantastiskt skall. om killen med t-shirten hade mycket hår så var det inte jag ;)

Publicerat

Ja nyss hemkommen jag med efter en dag på mässan och jag tyckte det var trevligt. Smålänningens skytteuppvisning med norbaggen hade jag förväntat mig mer av. Annars blev det ett inköp av en orange EKA swingblade för 595:- och då följde det med 2 Mtech fällknivar. Tror det var av Hylte jag köpte dom. :)

Dyraste bössan jag såg var en Beretta för 1020000:- Ja, en miljon tjugotusen. Helt sinnessjukt. ;) Vad är det som motiverar det priset?

Publicerat
om killen med t-shirten hade mycket hår så var det inte jag :)

Killen med t-shirten hade väldigt lite hår så det var nog du. Jag tänkte gå fram och säga hej men då gick du iväg så jag missade chansen. Jag säger hej nu istället: Hej!

Publicerat

Ska försöka författa ngt snabbinlägg innan käket... Regnet öser ned utanför hotellt och vi ska gå en bit för att äta, obra.

Lite lugnare igår, verkar som man lurar igång fler folk att snacka kråkjakt om man har uven nere och inte på min fina uvstång ovanför montern..

Dealat lite med Michaela, kul, har insett att jag bommat polkagrisarna så där måste jag göra en ny raid. Fixade kaffebryggare och idag har det gått åt!

Utan någon osm helst ordning och säkert ett antal glömda så har jag då träffat..

Waxin, Jensa, Carl Corro, Edsvalla, Karin, Skurebo, Tolle, Defransson, Karelare, Örjant, .. med all säkerhet någon/några glömda. Anders Borg har jag träffat med men han har ingen signatur här ännu ;) Outdoorman, Ivan.. Wallemannen givetvis, trops... Dyker nog upp fler som jag glömt.

Handlat en tröja, en skjorta och missat klippet Skurebo gjorde hos KJells Vapen.. som vanligt, Timmerviksbrallorna var äckligt billiga! Var dit i morse och rev igenom hyllorna två gånger för säkerhets skull men icke.

Sköt lite igår, förjävla kul! Tror jag hamnade en duva efter Ivan.. gick sådär. Sköt de andra två stationerna med och det gick rätt ok, vart rejält sams med en fullchokad Browning Cynergy faktiskt.. fina träffar :)

Ska nog ta en tur igen där i morgon kanske. Rätt mycket folk i montern tidvis, riktigt kul!

Nehe mat!

Publicerat
Killen med t-shirten hade väldigt lite hår så det var nog du. Jag tänkte gå fram och säga hej men då gick du iväg så jag missade chansen. Jag säger hej nu istället: Hej!

:) Hej Kristin det var kul att träffas ;)

Publicerat
:) Hej Kristin det var kul att träffas ;)

Detsamma! :lol:

Nästa gång (Elmia?) kanske vi dessutom kan prata lite. Jag kan ha på mig min illorange icom-keps så att jag syns ;)

Publicerat

ska till tullgarn imon! ska bli jäkligt kul :) hoppas göra några klipp nu sista dan.

längtar.

Publicerat

Jahapp, då va man hemma från en dag på mässan. En kanske lite rörig, men annars mycket trevlig mässa. Kände igen ett par forister, men missade tyvärr lindberg m.fl.

Måste dock medge att det känns rätt snopet att delta i en prisutdelning där man varken blir uppropad eller framkallad, utan får gå fram efteråt och fråga efter sitt pris. Nåja, jag dör inte av att inte ha fått byta handsvett med herr Borg, men har trots allt närkingeblod i kroppen så lite måste man ju gnälla. De var iaf medvetna om att jag skulle komma. Måste dock ge kredd till förbundet för skytteinstruktionerna man fick, kommer säkert till användning.

Mvjh

Publicerat

Hej hopp.

Gör en snabbvisit här mellan ölsipparna i trevligt sällskap.

Jättekul att träffa ett par forumister idag dock lite besviken. En massor av folk har varit men har inte gett sig till känna.

Har sett en ynkaste jaktsidan-tshirt idag men jag pratade i både telefon och med en bekant samt stod i kö så jag hann verkligen inte springa. Åh, ta er i kragen och säg hej nu imorgon.

Tack hippen för kaffet iaf, det smakade bra. Mer imorgon, me like:)

Over and out nu är det åter till partandet

Publicerat
Hej hopp.

Jättekul att träffa ett par forumister idag dock lite besviken. En massor av folk har varit men har inte gett sig till känna.

Har sett en ynkaste jaktsidan-tshirt idag men jag pratade i både telefon och med en bekant samt stod i kö så jag hann verkligen inte springa. Åh, ta er i kragen och säg hej nu imorgon.

:huh: Missade helt din monter :ph34r:

Publicerat
Hej hopp.

Hade en t-shirt på mig men kom inte ihåg på vilket företag du jobbade på, nu när folk snackar om polkagrisar (vilket borde varit självklart) var det en monter som hade "jägar stänger" eller vad det hette. kanska var rätt monter? jag kollade lite Härkila grejer, men letade efter en hatt.

I sådana fall var du vacker som en sommaräng...

Publicerat
Hemma igen efter en dag på Tullgarn..

Skit trevlig mässa rakt av, första gången jag var där.

Lite rörig i uppbyggnaden men det löste sig ganska snart.

Fyndet idag var ett par skinnbyxor från Timmervik, ordinarie pris 1850 nu 500 :o

Bäst att påpeka att det inte var några benfickor på de större storlekarna under 50 verkar det sitta.

Svågern tyckte att de var billiga nog att använda som sämskskinn om de inte passade :lol:

För sent kom vi på att vi skulle köpt upp alla i normal storlek. Vore inte svårt att sälja dom efteråt.....

Gick runt o letade bästa priset kompis på Eka swingblade.

Ekberg var billigast med 495, bara svarta dock.

Jaktia påstod att de inte var äkta med spärr men jag kollade på dom o det var med spärr och Sandvik stål.

Hur som när vi kom till Jaktia såg vi att de hade en Gerber liknande Swingbladen för 800.

Eftersom Swingbladen numera är Svensson kniv så prutade vi till 700 o köpte det senaste i roliga knivar B)

Ett dubbelt vapenfodral för 395 var häller inte fel, plats för stor kikare var det i den med.

Det var väl inköpen i helhet. En Vildsvins kebab för 100 me dricka var god men 100spänn sved i smålänningen ^_^

Vi var borta o kikade på skyttet som trist nog var lite tamare en på Elmia.

795 spänn för att skjuta BIG FIVE :o Aldrig i livet även om jag gärna skjutit utan att betala.

Körde en 10 skotts serie på sporting o sopade banan med svågern vilket var det viktigaste. 8 av 10 o svågern nöp bara 5 :D

Vilka träffade jag då

Hipshot men det var beräknat, fick en dojja i magen som kommer tillbaka någon gång när skäggmurveln sover :huh:

Jensa fick jag hälsa på med, trevlig glad prick med en mycket trevlig Kola i koppel.

Fröken Fridell var där o bjöd på god polkagris :ph34r: (glömde köpa tre fyra stänger bara så när du läser detta kan du höra av dig så får du skicka ner dom. Barnen kommer att älska dom )

Carl Corro är jag ganska säker på att jag såg och hörde men karln var så upptagen med att snacka om duvor i Argentina att jag inte ville störa :P

Vet inte om jag såg någon mera....Har jag missat någon så ber jag om ursäkt.

Vädret var kanon, inte för varmt o inte för kallt o regnigt. Helt perfekt mäss väder.

Tjötade med grabbarna inne på Gyttorp och nästa års lockjakt så vore det fan om de inte kan vara med.

Klämde lite på en Drilling för 395000 vilket var ett så bra pris att jag tog en till mig och en till frun..........NOT

Big Jim ringde när jag var hemma o snackade lite, jag missade visst Merkels nya rak repiterera som kan vara intressant

fan med.

Nåväl vi ses nästa år på Elmia.

/Lasse

Men är jag nämnd vid namn!!! Va fan det är ju bara att rycka tag i mig. Jag går inte sönder. Ni måste vara lite på.

CC

Men jag hoppas att ni alla som är där eller kommer på söndag kommer förbi Kopov MONTERN i Morgon. Jag är där för tredje dagen. Jag kanske inte är där hela tiden. Ska ju handla lite jag med.

CC igen