Publicerat Maj 29, 201015 yr Författare Myntar härmed uttrycket "galtrap" efter att ha köpt ett vildsvinspitabröd för 75:-... ett tips är också att det idag inte fanns någon portabel bankomat på plats, åtminstone inte på förmiddagen. Vildsvinskebab har jag längtat efter sen elmia Pengar är uttagna idag redan för att spenderas Har dock fått ett orostecken, grabben ska med men e lite krasslig ikväll, hoppas han sover bort det Jag har sett fram emot mässan sen tråden startades och jag ska hjälpa mor min i grythundshägnet en sväng också sen ska det införskaffas lite grejer för att börja träna ordentligt för eftersök.
Publicerat Maj 29, 201015 yr I sådana fall var du vacker som en sommaräng... Rätt butik och rätt tjej, visst är hon vacker samt trevlig Men är jag nämnd vid namn!!! Va fan det är ju bara att rycka tag i mig. Jag går inte sönder. Ni måste vara lite på.CC Men jag hoppas att ni alla som är där eller kommer på söndag kommer förbi Kopov MONTERN i Morgon. Jag är där för tredje dagen. Jag kanske inte är där hela tiden. Ska ju handla lite jag med. CC igen Du sg så upptagen ut och jag försökte hänga på polarna som letade billiga Eka knivar Nästa gång ska jag göra en Hipp, dvs sparka dig i magen Vi tar det på Elmia eller någon annan gång. /Lasse
Publicerat Maj 29, 201015 yr så nu var jag hemma efter 3 timmars omvägar vete fan om jag skulle säga att mässan var nån hit om jag räknar bort den mycket trevlig och vacker tjej som jag stötte på nere vid fiskdammen tur att hon hade namnlapp såg även hippen men den var så stressad och nerblodad så det var ingen större idé att störa honom sen blev det lixom inte nån mer sväng in på det området tyvärr skulle behöva lite råd för kråkjakten men det löser sej nog via "trial and error" metoden mitt intryck av mässan att den var inte värd 72 mil i bil fast det var extremt kul att visa upp min äckligt kassa skytteteknik på simulatorn men fanns egentligen inga mässfynd som jag kunde se iaf
Publicerat Maj 30, 201015 yr Författare Grabben mår bra idag, utslagen har minskat! Tullgarn here we come
Publicerat Maj 30, 201015 yr Får väll tacka Hipshot för kaffet och en pratstund. En riktig trevlig man den där Hipshot Tyckte även ja att det var rörigt på mässan, men det får man räkna med när den ska vara på ett sådant ställe som Tulgarn. Men jag tycker att vi hade lite tur med vädret i alla fall, det kom ju en rengskur på förmidagen och det blev väldigt trångt fort i utställningstälte vi var i Och nästa direkt vi åkte hem började regnet. Jag kollade nog var enda keps nere på mässan men hittade ingen Jaktsnackare, men hippen sa att Vaxin hade Jaktsnack T-shirt men han missade jag, och han talade om vart Michaela stod men klockan var snart fem så vi smög mot bussen i stället. Hade ju gått för bi henne men missat så klart (jag är ju en gift man så jag kikar ju inte efter andra unga flickor)
Publicerat Maj 30, 201015 yr Nu är man hemma igen efter en trevlig dag på mässan. Drack lite kaffe med Hippen, köpte några polkagrisar av Michaela, och svängde förbi P.O från kolvmakeriet en sväng. Passade även på att få min kokbok signerad av dess författare, Per Morberg. Köpte också en Gerber buskröjare, lite goda ostar och torkat renkött. Och den obligatoriska vildsvinspitan för 75 riksdaler och en cola för 20. Som tappat! Vädret var kanon idag.
Publicerat Maj 30, 201015 yr Författare Jag kan bara hålla med om att Hipshot är en mycket trevlig man. Gott kaffe hade han också fast än bryggaren var gömd och säkert stått på hela dagen Jag fick även äran att träffa trevliga MichaelaFridell som passade nog fick mig att köpa en tröja som jag egentligen inte visste att jag behövde innan den var köpt Vart inte så mycket klämma o känna för min del, hade grabben med som röjde runt en del. Gick runt med naXen och en jobbarkompis och hade en trevlig dag. Snackade lite löst om att ta en tvådagars på Emlia nästa år och njuta av whisky o öl: meddans man går runt o tittar och gör priskoll på de olika stånden.
Publicerat Maj 30, 201015 yr Var där i fredags, tack för kaffet, Hippen med Fru! Köpte ett genzo eftersökspaket från Hylte. Tycker att det är lite rörigt med allt folk men det är kul att se nyheter. Träffade Jensa med 2 st hundar, inte Kola dock. Vägrar köpa en kebab för 75 spänn, hutlöst pris i mina ögon. Hade hellre käkat buffén på Värdshuset för 169 kr. Såg att de hade satt staket runt den radiostyrda grisen och björnen i år. De har nog inte glömt Stojjans varv runt Sörmland förra gången. Såg Per Morberg, fan hela karl´n är en stör tönt. Han "spatserade" genom hela området, klädd i tweedkostym arm i arm med någon annan lite "finare" herre. Sedan stod de och drack ur plunta på finaste manér. Det måste vara svårt att vara kvar nete på jorden med båda fötterna fast förankrade.
Publicerat Maj 30, 201015 yr Hemkommen jag med, höll mig ganska anonym. Träffade nån robsoftare och en del "vanligt folk" (icke forumister) man kände. Såg Jensa å Michaela, duktig på att prata i telefon var hon Tyckte jag såg Hippen smyga förbi också. Inga direkta inköp, nya skyttebrillor bara. Efter lördagkvällens öldrickning borta vid husvagnarna så vart man konstigt nog ganska passiv idag och intog sängläge efter en kort sväng innanför grindarna. Hade ju trots allt sett det mesta fre-lör endå...
Publicerat Maj 30, 201015 yr Var där i fredags, tack för kaffet, Hippen med Fru! Köpte ett genzo eftersökspaket från Hylte. Tycker att det är lite rörigt med allt folk men det är kul att se nyheter. Träffade Jensa med 2 st hundar, inte Kola dock. Vägrar köpa en kebab för 75 spänn, hutlöst pris i mina ögon. Hade hellre käkat buffén på Värdshuset för 169 kr. Såg att de hade satt staket runt den radiostyrda grisen och björnen i år. De har nog inte glömt Stojjans varv runt Sörmland förra gången. Såg Per Morberg, fan hela karl´n är en stör tönt. Han "spatserade" genom hela området, klädd i tweedkostym arm i arm med någon annan lite "finare" herre. Sedan stod de och drack ur plunta på finaste manér. Det måste vara svårt att vara kvar nete på jorden med båda fötterna fast förankrade. Ha ha Per Morberg är skådis OCH han gillar att provocera..! Detta är den perfekta platsen för honom att marknadsföra sig själv, en stor del av hans målgrupp var även dem på mässan. Töntigt tycker jag är alla fyllon som där, det var som att gå runt på Storsjöyran, snart dyker väl det upp någon bild i kvällsblaskorna där det målas upp hur jägarna beter sig...
Publicerat Maj 30, 201015 yr Utan någon osm helst ordning och säkert ett antal glömda så har jag då träffat.. Waxin, Jensa, Carl Corro, Edsvalla, Karin, Skurebo, Tolle, Defransson, Karelare, Örjant, .. med all säkerhet någon/några glömda. Anders Borg har jag träffat med men han har ingen signatur här ännu Outdoorman, Ivan.. Wallemannen givetvis, trops... Dyker nog upp fler som jag glömt. Jaha,,, tack tack. Dök ju in en snabbis när jag bedömde vildsvinsbetarna !
Publicerat Maj 31, 201015 yr Hej hopp.Gör en snabbvisit här mellan ölsipparna i trevligt sällskap. Jättekul att träffa ett par forumister idag dock lite besviken. En massor av folk har varit men har inte gett sig till känna. Har sett en ynkaste jaktsidan-tshirt idag men jag pratade i både telefon och med en bekant samt stod i kö så jag hann verkligen inte springa. Åh, ta er i kragen och säg hej nu imorgon. Tack hippen för kaffet iaf, det smakade bra. Mer imorgon, me like:) Over and out nu är det åter till partandet Kan det ha varit du som sålde Jerk "off" spön? Isåfall bra service och tack för förståelsen
Publicerat Maj 31, 201015 yr Hadde en riktig bra Lördag på tullgarn med en riktig god kebab sen så har sambon bestämt vad nästa hund blir efter att träffat en Griffon Fauve de Bretagne men det lär dröja då vi har Wachtelen Selma och Jackrusselen Max. Max var med och testade lite i grytet för första gången i sitt liv och när han väl fick tag i grävlingsskinnet så ville han inte släppa det. Men vildsvin och björn tyckte han var läskiga och då var det säkrast att stå bakom husse. Sen var det tänkt att vara med i terrierracet men vi glömde bort att gå till träningen, så då blev det inget med det så vi kollade på racet istället medans bonusdottern gick i jakt och fiskeskolan vilket hon gillade. Jag gick mest runt och klämde på saker och skrev en önskelista på allt jag vill ha men prislappen på önskelistan gör att det kommer at stanna vid en önskelista hittade inget av det jag ville ha till ett mässpris så då fick det vara. Men är trots uteblivna fynd riktigt nöjd med mässan.
Publicerat Maj 31, 201015 yr Då är man hemma igen, sitter på altan med morgonens andra kaffeglas. Slocknade på soffan igår, vet inte om jag hunnit äta upp maten innan ens.. Söndagen var lugnare, Vakjägaren, Tolle och Edsvalla och MKJ var förbi...samt ytterligare någon tror jag som jag inte har i ram-minnet nu. MKJ var dagens tveklöst mest hemliga människa, iförd solglasögon och vit skjorta.. Var inte förräns jag hade honom på en meters håll som jag insåg att fan det är ju..! Sen blir jag lite sentimental av alla dessa möten men ältandet får bli i jaktdagboken Måste dock medge att det känns rätt snopet att delta i en prisutdelning där man varken blir uppropad eller framkallad, utan får gå fram efteråt och fråga efter sitt pris. Ovan vart jag lite förvånad av, visste Jan om att du skulle komma till mässan?? Vet att det var ett fletal som inte var där, DannyBoy tex vart omnämnd i prisutdelningen.. Du skulle ha gett dej till känna i montern innan så hade det löst sig!! Mvh!
Publicerat Maj 31, 201015 yr Jajamän svarade det brev jag fick av honom och fick även respons på detta. Så jag vet inte var det blev fel, om det nu blev fel. Fick för mig att det bara var de utlottade priserna som ingick i utdelningen, men lite konstigt kändes det iaf. Nåja fick komposthögen till slut och är nöjd med det . Synd bara att man är så förbannat blyg ibland , för visst var jag förbi din monter. Detaljstuderade iaf din uv, mycket stilig sak. Mvjh
Publicerat Maj 31, 201015 yr Synd bara att man är så förbannat blyg ibland , för visst var jag förbi din monter. Detaljstuderade iaf din uv, mycket stilig sak. Men va fan, att du inte gav dej till känna då? Hade lätt kunnat kolla att allt var ok så det gått rätt till. Ja ja.. vad vann du då? Vilken gren menar jag? Mvh!
Publicerat Maj 31, 201015 yr Söndagen var lugnare, Vakjägaren, Tolle och Edsvalla och MKJ var förbi... Det verkar varit stressig även Söndag, för det var på Lördag som jag var där
Publicerat Maj 31, 201015 yr Såg Per Morberg, fan hela karl´n är en stör tönt. Han "spatserade" genom hela området, klädd i tweedkostym arm i arm med någon annan lite "finare" herre. Sedan stod de och drack ur plunta på finaste manér. Det måste vara svårt att vara kvar nete på jorden med båda fötterna fast förankrade. jo då, han är nog en av sin egen sort. /Christian
Publicerat Maj 31, 201015 yr Det verkar varit stressig även Söndag, för det var på Lördag som jag var där Messerschmit!
Publicerat Maj 31, 201015 yr Men va fan, att du inte gav dej till känna då? Hade lätt kunnat kolla att allt var ok så det gått rätt till. Ja ja.. vad vann du då? Vilken gren menar jag? Mvh! Tre meter grodhopp . Skämt å sido så ger min avatar en rätt bra ledtråd och gör den inte det ska jag be hunden flytta sig. Trodde att de hade koll, var först när någon började hålla nåt avslutande tal som det gick upp för mig och då tyckte jag det var rätt olämpligt att stövla fram. Så viktigt var det inte! Men, men lovar att skaffa mig större cojones. Mvjh
Publicerat Maj 31, 201015 yr Det verkar varit stressig även Söndag, för det var på Lördag som jag var där Samma här !
Publicerat Maj 31, 201015 yr MKJ var dagens tveklöst mest hemliga människa, iförd solglasögon och vit skjorta.. Var inte förräns jag hade honom på en meters håll som jag insåg att fan det är ju..! Alla flanellskjortor låg i tvätten tillsammans med skinnbrallorna - sorry! Tack för kaffet och ursäkta oblyga barn
Publicerat Maj 31, 201015 yr Alla flanellskjortor låg i tvätten tillsammans med skinnbrallorna - sorry! Tack för kaffet och ursäkta oblyga barn *ASG* Börjar undra om det är något tierpssyndrom, MKJs pojk smyger fram och kör pekfingret i magen på mej.. Killen var på tok för ung för att ha några som helst begrepp om "kontorspondus" eller vad man ska kalla det så det måste varit något annat han funderade på.. ?! Rätt kul iaf, hade varit ännu roligare att begripa vad han tänkte Mvh!
Publicerat Maj 31, 201015 yr *ASG*Börjar undra om det är något tierpssyndrom, MKJs pojk smyger fram och kör pekfingret i magen på mej.. Killen var på tok för ung för att ha några som helst begrepp om "kontorspondus" eller vad man ska kalla det så det måste varit något annat han funderade på.. ?! Rätt kul iaf, hade varit ännu roligare att begripa vad han tänkte Mvh! Om killen petade dig i magen var det väl aningen mer subtilt en än 45a på samma ställe Även om jag fortfarande är imponerad att du fick upp foten så högt /Lasse
Publicerat Maj 31, 201015 yr ja ha det var en trevlig hälg på mässan var där med Rasken90 o det var trevlligt såg inte så många foumister vart väl 5 kanske man såg under helgen