Publicerat Februari 23, 200620 yr Det va två sötnosar ;D men det e ju f...n va sårjsna drevrar kann se ut .Jag har skälv en på 8 mån som kann se lika sårjsen ut ;D ;D
Publicerat Februari 23, 200620 yr Urogallus!!!!! Asså vilken härlig Finne du har där.... Kanon Fin... Måste vara den finaste finnen jag sett... kanon..
Publicerat Februari 23, 200620 yr Urogallus!!!!!Asså vilken härlig Finne du har där.... Kanon Fin... Måste vara den finaste finnen jag sett... kanon.. Schhh!! Inte så högt...han kan bli mallig
Publicerat Februari 28, 200620 yr Min lilla hund. Ska hämta henne nästa vecka. Hon ska heta Saga. Fotograf : Hipshot
Publicerat Februari 28, 200620 yr Här är mina guldklimpar. Till vänster Dch Lyckanäsets Cissi, och höger Jch Moskogens Rajja 1.Ska skrapa fram nån bild med lite jaktanknytnig senare... >Fitipapa Din Cissi är av Runsjöblod som en drever jag hade, stort intresse för hare, eller?
Publicerat Februari 28, 200620 yr Här är min vovve med den finaste stamtavla man kan tänka sig ;D. Han är en blandras med: Kungspudel, Bordercollie, Gråhund och Norrbotten spets. Allt i ett. Vi har han som band hund på älgjakten och han funkar mkt bra.
Publicerat Februari 28, 200620 yr Haha vilken härlig hund det ser ut att vara. Ja, han för jäkla härlig. I morse innnan jag skulle till tandläkarn kom han å ville säga lycka till genom att ligga skoskavers med mig i 5 min. ;D
Publicerat Mars 1, 200620 yr lite nya bilder på älva ;D dom andra var så dåliga men dom här är lite bättre
Publicerat Mars 2, 200620 yr Här är 2 bilder på min karelare Fina hundar och i övrigt jobbar jag på den andra biten.
Publicerat Mars 2, 200620 yr Här är 2 bilder på min karelare Jäkla fina propotioner på din karelare Relod, Väldigt snygg hund. Hur är han i skogen ? Björnhunden
Publicerat Mars 2, 200620 yr Is jonsson, är det möjligen Canis Arctos/Korpilombolo och Kjell Larsson produkt?Snygg hund!
Publicerat Mars 2, 200620 yr "Jäkla fina propotioner på din karelare Relod, Väldigt snygg hund. Hur är han i skogen ? Björnhunden" Han blev 2 år i oktober. Första hösten fungerade han mycket bra på älg (han var då bara 10 månader men både sökte och skällde älg hyffsat bra) . Förra hösten blev spolierad dels på grund av en ihärdig öroninflammation, dels på grund av att jag inte tordes låta honom jaga på grund av hans hanhundsilska. Har för mig att jag mailade dig angående detta. Jag jagar i direkt stadsmiljö med mycket folk, lösa hundar, hästar i direkt anslutning till jaktmarken vilket gör att jag inte vågar ha honom lös. Vissa hanhundar går bra, andra är en ren katastrof. Tikar, valpar och människor fungerar det utmärkt med. Karelare har ju angivet i rasbeskrivningen att de kan uppträda aggressivt mot andra hundar av samma kön. Min hund är exakt så. Håller på att försöka hitta nya jaktmarker, men tyvärr så ser det mörkt ut. Verkar ju inte finnas nått ledigt överhuvudtaget. Han tar sig an naturbjörnspår, och jag har testat björnblod/fett och han visar stort intresse, så det ska bli kul att se hur det utvecklas.
Publicerat Mars 2, 200620 yr Sorry, jag har tydligen missuppfattad vem är hundens ägare.Då går frågan vidare till reload.
Publicerat Mars 2, 200620 yr Ja Älva är då en för jäkla fin hund ser ut att vara Fin hund ful husse ;D ;D ;D
Publicerat Mars 2, 200620 yr då har du inte sett dig själv i spegeln Nepp vad ska man med en spegel till :P