Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakten 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

Tack, är det någon som vet om det finns någon lockpipa som man kan använda under löpet?

Typ nåt tikläte som lockar in hanar eller något.

• Svar 651
  • Visningar 72,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag blev de en räv på drev för schillerstövare! Sen drev han en till i gryt, som det skulle komma någon och göra grytprov på Hunden gick in i gryt och höll tydligen på med grävling, för efter en ti

• Det kallas bockjakt men fan vet. Började med att det kom ut en räv på vallen jag satt, den jagade sork. Avståndet var dock runt 350m och den reagerade inte på lock och sen försvann den. Fick bryta för

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen

Posted Images

Publicerat

Kul att se att det skjuts räv! Jag väntar fortfarande på första men går in här och peppar då och då!

Tänkte sätta mig imorgon, antar att det fortfarande finns gott om gnagare "tack vare" den milda vintern. Men alltid skönt att komma ut!

Skitjakt på er!

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu börjar mitt hopp sina..

Har grävt ner en 30-40kg slaktrester, kasstat ut gammal köttförs, hundfoder och fiskhuven ovanför.

Detta har ståt i 3v nu, ingen bild på åtelkameran!!

Satt även upp en surströmmingsburk och drog en smäll i.

Finns gryt i närheten men en Å dock smal och finns en del övergångar delar marken från gytet till åteln.

Tror ni jag får bättre utdelning om jag flyttar åteln? har beställt lite doftlockmedel nu.

Publicerat

Nu börjar mitt hopp sina..

Har grävt ner en 30-40kg slaktrester, kasstat ut gammal köttförs, hundfoder och fiskhuven ovanför.

Detta har ståt i 3v nu, ingen bild på åtelkameran!!

Satt även upp en surströmmingsburk och drog en smäll i.

Finns gryt i närheten men en Å dock smal och finns en del övergångar delar marken från gytet till åteln.

Tror ni jag får bättre utdelning om jag flyttar åteln? har beställt lite doftlockmedel nu.

Tids nog kommer det räv, men det kanske inte är det mest optimala stället... Men,dom är ju alltid svåra att hitta...

• 3 weeks later...
Publicerat

Ikväll blir det ut en runda , för nu har det kommit lite snö här hemma så då få man passa på .

Räv finns det , det har setts en hel del olika rävar vid åtlen .

Återkommer med en rapport i morgon .

Skit jakt på er .

Publicerat

Det blev ingen räv igår . Såg inget heller , det är bara att ta nya tag .

Publicerat

Det blev ingen räv igår . Såg inget heller , det är bara att ta nya tag .

är bara för att du aldrig kan vara tyst :D

Publicerat

Blir att stasta mer på rävjakten efter Nyår vet om en del trevliga ställen i byn där det finns räv

Publicerat

Var ute på lite rävjakt i söndags, våran jakt labrador lyckades köra ut 2st rävar och ett rådjur. Fick läge på den ena räven med 222:an och den stöp, men den andra smet iväg.

Den skjutna räven var en hane på nästan 8kg så det var skönt att få bort den! :)

post-6127-0-60488600-1324503081_thumb.jp

Publicerat

Var ute på lite rävjakt i söndags, våran jakt labrador lyckades köra ut 2st rävar och ett rådjur. Fick läge på den ena räven med 222:an och den stöp, men den andra smet iväg.

Den skjutna räven var en hane på nästan 8kg så det var skönt att få bort den! :)

Grattis!

8kg är ju en rejäl sak som säkert har gnagt åtskilliga Råkid under vårarna.

Gott jobbat!

Publicerat

I morse lockade jag in min första räv! :)

-10 grader och fin spårsnö ovanpå skaren.

Stod vid en gran i en skogstarm mellan två ängar, på andra lockserien ser jag räven komma springande över ängen.

På ca 100m sätter sig räven och spanar åt mitt håll, jag står blickstilla men vill gå ner på knä och ta stöd för bössan.

Räven börjar springa mot mig igen och jag sjunker sakta ned på knä och lägger an. Räven sätter sig på ca 80m och sitter i 10sek innan skottet går, - en flatbom!

Efter undersökning och 300m spårning accepterar jag att jag bommat helt och går tillbaka till bilen.

Nu tror jag äntligen på rävlock! :) nästa gång skall jag vara bättre förberedd!

Mvh

Cris - som numera är såld på rävlock! :)

Publicerat

Stod vid en gran i en skogstarm mellan två ängar, på andra lockserien ser jag räven komma springande över ängen.

På ca 100m sätter sig räven och spanar åt mitt håll, jag står blickstilla men vill gå ner på knä och ta stöd för bössan.

Räven börjar springa mot mig igen och jag sjunker sakta ned på knä och lägger an. Räven sätter sig på ca 80m och sitter i 10sek innan skottet går, - en flatbom!

Efter undersökning och 300m spårning accepterar jag att jag bommat helt och går tillbaka till bilen.

Mvh

Bätre tur nästa gång :D

Mvh.

Publicerat

Mvh

Visst är det Formel 1 :)

Nästa gång så sitter den , det är lätt att bli lite ivrig när allt går snabbt ;)

Publicerat

Riktigt spännande!

Imorgon blir det nya försök! :)

Mvh

Cris

Publicerat

Grattis!

8kg är ju en rejäl sak som säkert har gnagt åtskilliga Råkid under vårarna.

Gott jobbat!

Tackar! Jo den var tung att släpa omkring på ;) Men det finns en ännu större där som jag skymtade veckan innan då vi jagade rådjur så det får bli lite mer jakt där!

Typiskt att vintern skulle bli såhär mild när man precis är färdig en ordentlig koja vid havet och väntar på att isen ska lägga sig..

Publicerat

Tackar! Jo den var tung att släpa omkring på ;) Men det finns en ännu större där som jag skymtade veckan innan då vi jagade rådjur så det får bli lite mer jakt där!

Typiskt att vintern skulle bli såhär mild när man precis är färdig en ordentlig koja vid havet och väntar på att isen ska lägga sig..

Mmm! <_<

Mina hyddor står skjutklara men att underhålla åtlar när man går ner sig i gyttja för varje steg är inte alltför kul.

J-vla skitväder :angry:

Hoppas att man får lite snö och minus innan denna skitvinter är över..

Glömde det positiva tänkandet en stund :blink: men efter att ha fått skriva av sig så blev det julefrid igen :angry::(:unsure::):wub:

Publicerat

God forsättning!

Var ute och jagade hare, rådjur och räv igår när räven kom fram. Han stod ca 12 meter framför mig, stirrandes. Bara ansiktet syntes. Hade ni dragit på ett skott och sedan ett andra eller hade ni avstått?

"...man kan inte ångra skott man inte skjutit...blabla..."

Ha det!

Publicerat

Snart ska manb börja med vårvinterjakten på Räv enart o snart men det börjar närma sig vårvintern då blir det att locka räv.

Publicerat

Det blir premiär på rävlock för mig till helgen, övar så det ekar här hemma!

Publicerat

God forsättning!

Var ute och jagade hare, rådjur och räv igår när räven kom fram. Han stod ca 12 meter framför mig, stirrandes. Bara ansiktet syntes. Hade ni dragit på ett skott och sedan ett andra eller hade ni avstått?

"...man kan inte ångra skott man inte skjutit...blabla..."

Ha det!

hade du fått in en fullträff på det håller rakt i plitet så hade han nog inte gått så långt! men sådant vet man ju inte. jag hade nog dragit på en smäll, men det är ju som du säger, man ångrar ju inte ett skot som..... ;)
Publicerat

Lottar ut 4 ex av Ulf Lindrots nya rävlockningsfilm på www.redfoxhunting.se

Publicerat

Lottar ut 4 ex av Ulf Lindrots nya rävlockningsfilm på www.redfoxhunting.se

Tackar för den, hade nog missat de annars!

Publicerat

God morgon!

SKa iväg till Värmland och försöka locka lite räv under trettondagshelgen tänkte jag. Har även ett behov innan av att skjuta in studsaren för detta ändamål. Ser ni det som en risk att skjuta ett par smällar på dagen för att morgonen efter locka räv från samma ställe eller finns risken att man skrämt bort rävarna?

God fortsättning!

Publicerat

Då vi i vårt jaktlag kommer att gå hårt på räv och kråkor i år tänkte jag höra mig för om den bästa rävlocken. Vad rekommenderas?

Har fått denna rekommenderad http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Fantastisk+lockpipa+r%E4v&id=1392〈=sv men inte köpt något från den butiken så vet ej. tar gärna emot tips! :)

Publicerat

God morgon!

SKa iväg till Värmland och försöka locka lite räv under trettondagshelgen tänkte jag. Har även ett behov innan av att skjuta in studsaren för detta ändamål. Ser ni det som en risk att skjuta ett par smällar på dagen för att morgonen efter locka räv från samma ställe eller finns risken att man skrämt bort rävarna?

God fortsättning!

Några få skott är nog inga problem men jag sätter å andra sidan inga pengar på det :P