Publicerat Augusti 25, 201114 yr Jobbar till 18.00 sen bär det av till jämtland för 2 dagars jakt och sen riksprov. Därefter 14 dagars jakt till innan jobbet kallar.
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Blev 4 orrar för mig idag på förmiddagen. Såg ungefär 20 olika fåglar + sjöfågel.
Publicerat Augusti 26, 201114 yr Författare Hemma igen tyvär ingen fågel denna gång men Mirva hittade en massa Lämmel. Såg ingen fågel var hellt dött.
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Någon mer som sett Rackelhönor/hanar? Sköt den här Rackelhönan här om dagen.
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Sköt första fågeln för unghunden idag. Annars riktigt dåligt med fågel. Kan inte bifoga bild från min iphone men lägger upp en när jag är hemma igen. Nu väntar harrfiske i några dagar innan vi startar på riksprovet.
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Någon mer som sett Rackelhönor/hanar? Sköt den här Rackelhönan här om dagen. Jodå har skjutit några sådana men den på bilden är nog en ung orrtupp tror jag
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Någon mer som sett Rackelhönor/hanar? Sköt den här Rackelhönan här om dagen. Det där är bara en ungfågel. De ser ut sådär tills alla fjädrarna bytts ut från kycklingstadiet.
Publicerat Augusti 29, 201114 yr 0an spräckt idag 1 orre å 1 tjäder i + 22 å strålande sol vet hundarna sover gott efter 6 Tim i skogen hade väl ca 4 orrkullar 1 tjäderkull på vingarna
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Äntligen har även jag fått lufta berettan, hann med en lyckad tur en timme innan man började jobba. Kom tillbaka med två tjädertuppar och en höna.
Publicerat Augusti 30, 201114 yr fick med mig två fåglar hem i helgen =) här en bild på den ena orrtuppen
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Det där är bara en ungfågel. De ser ut sådär tills alla fjädrarna bytts ut från kycklingstadiet. Ah... behöver jag säga att jag är rookie... Tack för inläggen.
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Ser att många haft en lyckad premiär så har även vi haft..skjutit tot 20gråfågel för pointern på 4.5 jaktdag..igår var det en fin dag att jaga och hunden jobba riktigt bra med flera orrkullar vilket resulterade i 5 orrar som alla var väl utväxta..Kan väl slänga in nån slaktbild senare i veckan efter vi kommit tillbaka från fjällnära skogar och lite kalfjälls jakt
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Efter en trög start på skogsfågeljakten så blev äntligen 0:an spräckt på idag Krävde dock att man for till en annan kommun för att de skulle hända nånting! Efter 2 timmar vandring i blöt myr fick man utdelning. 2 ung tuppar satt i myrkanten och hunden gjorde en perfekt stöt så ena flög ut rakt framför mig ca 25-30m. Pang pang och 0:an var spräckt! Fan vad skönt
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Efter en trög start på skogsfågeljakten så blev äntligen 0:an spräckt på idag Krävde dock att man for till en annan kommun för att de skulle hända nånting! Efter 2 timmar vandring i blöt myr fick man utdelning. 2 ung tuppar satt i myrkanten och hunden gjorde en perfekt stöt så ena flög ut rakt framför mig ca 25-30m. Pang pang och 0:an var spräckt! Fan vad skönt Grattis Fredrik ! Blev ingenting på hemmamarken idag.. oväntat ;D
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Härliga bilder och många verkar ha fått lyckats bra. Själv så har har jag lyckats pricka en orrtupp, ska ut imorgon på hemmamarken så får man se vad Diana bjuder på!
Publicerat September 1, 201114 yr Första 4 jaktdagarna bjöd på mycket gång för ganska klent resultat. Det var så pass långt mellan fåglarna att jag började se tendenser på bristande fokus hos hundarna. 4 dagar som sagt och endast 11 fåglar på två skyttar, 1 tjäder, 6 orrar, 2 ripor och 2 järpar. Men jag antar att jag inte borde klaga, då jag vet att två andra grupper med hundar i området kammade noll. Jag vill till bättre marker..........nu!
Publicerat September 1, 201114 yr Första 4 jaktdagarna bjöd på mycket gång för ganska klent resultat. Det var så pass långt mellan fåglarna att jag började se tendenser på bristande fokus hos hundarna. 4 dagar som sagt och endast 11 fåglar på två skyttar, 1 tjäder, 6 orrar, 2 ripor och 2 järpar. Men jag antar att jag inte borde klaga, då jag vet att två andra grupper med hundar i området kammade noll. Jag vill till bättre marker..........nu! De är mer än vad man skjuter på en hel säsong här kring kalix
Publicerat September 2, 201114 yr Endast hittat 3 orkullar hittills på marken o beskattat med en ur varje. Igår blev det en välväxt orrkyckling.
Publicerat September 2, 201114 yr Idag trodde jag att alla fåglar hade flyttat. Jag fick gå över 2 timmar innan vi hittade första fågeln. Sedan lossnade det lite och jag fick skjuta 2 tjädrar efter utmärkta hundarbeten.
Publicerat September 2, 201114 yr Idag trodde jag att alla fåglar hade flyttat. Jag fick gå över 2 timmar innan vi hittade första fågeln. Sedan lossnade det lite och jag fick skjuta 2 tjädrar efter utmärkta hundarbeten. Kul att höra att det gick bra ändå, men med tanke på hur mycket fågel det va på premiären hade dom nog bara sovmorgon i morse:-)
Publicerat September 2, 201114 yr Äntligen fick jag komma ut i skogen i dag. Såg fågel överallt, en orrskock på vägen och två tjädrar innan jag ens var framme vid jaktmarken. Första turen gav en orre och en järpe. Nu vankas en hel helg med jakt och förhoppningsvis en och annan naturupplevelse, nog för att det blir svårt att slå då jag såg en slaguggla på 5 M håll.