Publicerat Mars 14, 201214 yr Författare okej tack nils. hoppas de funkar bra nu. gärna bättre träffbilder än 40cm. helst under 40mm för min del då. får hoppas den gillar hetare laddningarna då, men nöjd med vad som sålänge den skjuter bra. obs ska få tummen ur imorgon o skicka lite hylsor oxå
Publicerat Mars 14, 201214 yr Jag kronografsköt mina laddningar i 22k-hornet med lil Gun och V-max 40 grain. 12,5 grain gav 930m/s i mitt vapen.
Publicerat Mars 14, 201214 yr Författare Det är en helt okej fart det! har tyvärr inte möjlighet o mäta mina patroner men hade varit skoj o göra det längre framöver för o se. självfallet då jaktpatronen som jag finner bästskjutande.
Publicerat Mars 17, 201214 yr Författare orkar inte skriva något längre inlägg just idag. sköt dock lite träffbilder men skytten var under all kritik enligt mitt tycke. kändes inte sådär perfekt som det borde göra. träffbilderna såg helt okej ut iaf! bilden är med ett "klant"skott o de tillfaller helt på mig. träffbilden var den bästa o den låg på 17,8mm, 4 skott c-c. med stänkaren så va de strax ovanför 30mm träffbild. jag är nöjd vilket som! ska göra några laddningar med cci smal pistol magnum hattar istället sen oxå. grymt mysig kaliber detta!
Publicerat Mars 18, 201214 yr för att jobba på lodspridningen skulle jag testa annan hatt som sagt men viktigast är nog ff ändring.
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Okej maddog. sicken tur att jag shoppade på mig 1000st cci pistol mag hattar då då 8,5 inte var helt o hållet komprimerad så finns det ju faktiskt lite spel där jag kan leka med. sätter mig ikväll o laddar upp några nya serier tänkte jag med nytt krut. Ska jag testa 0 friflykt eller köra på 0,4-,05mm? Den sistnämnda lär med största sanolikhet vara komprimerad.
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Okej hmm då får jag trycka ned krutet bra mkt om jag ska ha så mkt ff. ska testa med andra hattar o minska stegen på laddningar så får man se. börja på 8,3 sen 8,5 sen 8,7 och sen 8,9. testar med 0,4mm ff o sp får vi se hur den beter sig
Publicerat Mars 18, 201214 yr Okej hmm då får jag trycka ned krutet bra mkt om jag ska ha så mkt ff. ska testa med andra hattar o minska stegen på laddningar så får man se. börja på 8,3 sen 8,5 sen 8,7 och sen 8,9. testar med 0,4mm ff o sp får vi se hur den beter sig du får väl använda drop tube då blir det ingen konst.
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Någon sådan skapelse har jag inte inhandlat till bra o ha hyllan. får titta vad som finns när man sitter vid datorn
Publicerat Mars 18, 201214 yr Någon sådan skapelse har jag inte inhandlat till bra o ha hyllan. får titta vad som finns när man sitter vid datorn jag behöver sällan någon men jag har kört med en rörbit dom gångerna.
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Tack för tipset. ska undersöka saken imorgon på jobbet o titta om jag finner något lämpligt. annars så funkar 20-25mm träffbilder för mig skjuter på 100m avstånd och jaktliga gränsen går vid 130m ca för min del så
Publicerat Mars 18, 201214 yr Tack för tipset. ska undersöka saken imorgon på jobbet o titta om jag finner något lämpligt. annars så funkar 20-25mm träffbilder för mig skjuter på 100m avstånd och jaktliga gränsen går vid 130m ca för min del så du skulle haft lite mindre, bara man andas jaktskott sprider det 30% till.
Publicerat Mars 21, 201214 yr Författare Jo visst gör det de. jag skjuter sock inte fågel med denna bössa pga för tung kula så jag håller mig till stora djur som hare o rådjur. men visst ska jag försöka pressa ner träffbilderna ytterliggare. nu är laddningarna klara för någon fin dag framöver
Publicerat Mars 21, 201214 yr Författare Jo visst gör det de. jag skjuter sock inte fågel med denna bössa pga för tung kula så jag håller mig till stora djur som hare o rådjur. men visst ska jag försöka pressa ner träffbilderna ytterliggare. nu är laddningarna klara för någon fin dag framöver
Publicerat April 12, 201214 yr Författare kovändning. bössan är nu ute på annons på blocket. ( eller ja snart iaf ) hoppas den hittar någon annan lycklig ägare. blandade känslor o sälja denna kaliber men varken pengar eller plats i skåpet växer på träd så inte mkt o göra.
Publicerat Maj 10, 201510 yr Kastar ut ett tuggben i varggropen. Var på besök till Kalix häromdagen och pratade med försäljaren på Jaktcenter. Han visade mig en liten guldgruva om åtta askar sako22 hornet. Först till kvarn...
Publicerat Maj 10, 201510 yr Sako.. Synd att det inte var Winchester.. iofs har jag rätt ok med plugg fortfarande.
Publicerat Maj 11, 201510 yr Sakos hylsor är ypperliga för omformning till K-hornet men är lite mindre i volym än andra. De är praktiskt taget oförstörbara i K-versionen. Trodde att det skulle bli slagsmål om dessa rariteter.
Publicerat Maj 18, 201510 yr Skjuter V-max 40gr i min 22 horny, jävlar vilka täta träffbilder det blir Kan ladda upp bevismatriel på em
Publicerat Maj 18, 201510 yr V-max skjuter för det mesta bra i alla kalibrar och bössor. Men täta träffbilder är alltid välkomna.