Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

22 hornet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

okej tack nils. hoppas de funkar bra nu. gärna bättre träffbilder än 40cm. helst under 40mm för min del då. får hoppas den gillar hetare laddningarna då, men nöjd med vad som sålänge den skjuter bra.

obs ska få tummen ur imorgon o skicka lite hylsor oxå ;)

• Svar 171
  • Visningar 25,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• marcus.söderlund
    marcus.söderlund

tack så mkt Hipshot! väl mottaget då jag hoppas på att få hem mina verktyg på tisdag kanske. hade varit grymt skoj o få börja med det roliga labbandet

• Det låter nästan som att kulan inte stabiliserar sig. Så stora träffbilder är nästan omöjligt att uppnå. Prova ett annat krut. Hogdon H110 lil gun eller vihtavouri n110.

• Kastar ut ett tuggben i varggropen. Var på besök till Kalix häromdagen och pratade med försäljaren på Jaktcenter. Han visade mig en liten guldgruva om åtta askar sako22 hornet. Först till kvarn...

Posted Images

Publicerat

Bara at tacka och bocka. De är välkomna.

Publicerat

Jag kronografsköt mina laddningar i 22k-hornet med lil Gun och V-max 40 grain. 12,5 grain gav 930m/s i mitt vapen.

Publicerat
  • Författare

Det är en helt okej fart det! har tyvärr inte möjlighet o mäta mina patroner men hade varit skoj o göra det längre framöver för o se. självfallet då jaktpatronen som jag finner bästskjutande.

Publicerat
  • Författare

orkar inte skriva något längre inlägg just idag. sköt dock lite träffbilder men skytten var under all kritik enligt mitt tycke. kändes inte sådär perfekt som det borde göra.

träffbilderna såg helt okej ut iaf! bilden är med ett "klant"skott o de tillfaller helt på mig. träffbilden var den bästa o den låg på 17,8mm, 4 skott c-c. med stänkaren så va de strax ovanför 30mm träffbild.

jag är nöjd vilket som! ska göra några laddningar med cci smal pistol magnum hattar istället sen oxå.

grymt mysig kaliber detta!

post-3905-0-44426200-1332019222_thumb.jp

Publicerat

för att jobba på lodspridningen skulle jag testa annan hatt som sagt men viktigast är nog ff ändring.

Publicerat
  • Författare

Okej maddog. sicken tur att jag shoppade på mig 1000st cci pistol mag hattar då :D då 8,5 inte var helt o hållet komprimerad så finns det ju faktiskt lite spel där jag kan leka med. sätter mig ikväll o laddar upp några nya serier tänkte jag med nytt krut.

Ska jag testa 0 friflykt eller köra på 0,4-,05mm? Den sistnämnda lär med största sanolikhet vara komprimerad.

Publicerat

jag fick bäst precision vid 2mm

Publicerat
  • Författare

Okej hmm då får jag trycka ned krutet bra mkt om jag ska ha så mkt ff. ska testa med andra hattar o minska stegen på laddningar så får man se. börja på 8,3 sen 8,5 sen 8,7 och sen 8,9. testar med 0,4mm ff o sp får vi se hur den beter sig :)

Publicerat

Okej hmm då får jag trycka ned krutet bra mkt om jag ska ha så mkt ff. ska testa med andra hattar o minska stegen på laddningar så får man se. börja på 8,3 sen 8,5 sen 8,7 och sen 8,9. testar med 0,4mm ff o sp får vi se hur den beter sig :)

du får väl använda drop tube då blir det ingen konst.

Publicerat
  • Författare

Någon sådan skapelse har jag inte inhandlat till bra o ha hyllan. får titta vad som finns när man sitter vid datorn

Publicerat

Någon sådan skapelse har jag inte inhandlat till bra o ha hyllan. får titta vad som finns när man sitter vid datorn

jag behöver sällan någon men jag har kört med en rörbit dom gångerna.

Publicerat
  • Författare

Tack för tipset. ska undersöka saken imorgon på jobbet o titta om jag finner något lämpligt. annars så funkar 20-25mm träffbilder för mig ;) skjuter på 100m avstånd och jaktliga gränsen går vid 130m ca för min del så :)

Publicerat

Tack för tipset. ska undersöka saken imorgon på jobbet o titta om jag finner något lämpligt. annars så funkar 20-25mm träffbilder för mig ;) skjuter på 100m avstånd och jaktliga gränsen går vid 130m ca för min del så :)

du skulle haft lite mindre, bara man andas jaktskott sprider det 30% till.

Publicerat
  • Författare

Jo visst gör det de. jag skjuter sock inte fågel med denna bössa pga för tung kula så jag håller mig till stora djur som hare o rådjur. men visst ska jag försöka pressa ner träffbilderna ytterliggare. nu är laddningarna klara för någon fin dag framöver

Publicerat
  • Författare

Jo visst gör det de. jag skjuter sock inte fågel med denna bössa pga för tung kula så jag håller mig till stora djur som hare o rådjur. men visst ska jag försöka pressa ner träffbilderna ytterliggare. nu är laddningarna klara för någon fin dag framöver

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

kovändning. bössan är nu ute på annons på blocket. ( eller ja snart iaf )

hoppas den hittar någon annan lycklig ägare.

blandade känslor o sälja denna kaliber men varken pengar eller plats i skåpet växer på träd så inte mkt o göra.

• 3 years later...
Publicerat

Kastar ut ett tuggben i varggropen. Var på besök till Kalix häromdagen och pratade med försäljaren på Jaktcenter. Han visade mig en liten guldgruva om åtta askar sako22 hornet. Först till kvarn...

Publicerat

Sako.. Synd att det inte var Winchester.. iofs har jag rätt ok med plugg fortfarande.

Publicerat

Sakos hylsor är ypperliga för omformning till K-hornet men är lite mindre i volym än andra. De är praktiskt taget oförstörbara i K-versionen. Trodde att det skulle bli slagsmål om dessa rariteter.

Publicerat

Skjuter V-max 40gr i min 22 horny, jävlar vilka täta träffbilder det blir :)

Kan ladda upp bevismatriel på em :)

Publicerat

V-max skjuter för det mesta bra i alla kalibrar och bössor. Men täta träffbilder är alltid välkomna.