Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
36 minutes ago stefan sa:

I pauserna mitt på dagen hinner jag även med att kolla näten jag lagt ut,så nu finns det lite färsk sik också. 

Gott med lite varierad kost som halstrad sik!:thumbsup:

Publicerat
54 minutes ago stefan sa:

I pauserna mitt på dagen hinner jag även med att kolla näten jag lagt ut,så nu finns det lite färsk sik också. 

20251003_092723.jpg

Ser ut vara stora sikar, är det någon sjö med stor sik?

Tycker sikrom är riktigt bra.

Publicerat
13 hours ago karelsk blandning sa:

Ser ut vara stora sikar, är det någon sjö med stor sik?

Tycker sikrom är riktigt bra.

Jo den är god,nä är i älven jag fiskar.

Publicerat

Fick ihop ca ett halvt kilo rom på dom sikar jag fick,så nu är den strax klar att lägga på mackorna 🙂

20251005_105159.jpg

Publicerat
7 hours ago stefan sa:

Fick ihop ca ett halvt kilo rom på dom sikar jag fick,så nu är den strax klar att lägga på mackorna 🙂

20251005_105159.jpg

Gott!:wub:

Publicerat

Det blev 1,5 kg sikrom efter mina dagar på älven, vilken lyx att ha.

5e64720e-6e8a-444d-bd59-dab106af1765.jpg

Publicerat
1 hour ago stefan sa:

Det blev 1,5 kg sikrom efter mina dagar på älven, vilken lyx att ha.

5e64720e-6e8a-444d-bd59-dab106af1765.jpg

Gott!:wub:

Publicerat

Vägrar.. av princip! Då blir det till att dyka i frysen i stället och fiska upp ngn gös där.. 

Publicerat
6 hours ago Dansken sa:

"Rätt ofta så kan det hända att fiskar'n blir utan fisk

- då får han gå i affären och köpa den över disk"

Ur Thore Skoman's "Storfiskarvalsen"

Den gamla klassikern förtjänar nästan en länk:

Publicerat
7 hours ago Nils l sa:

Haft ett otroligt bra fiskeår. Gös, ismete på gädda  dropshot jigg och pimpel på abborre, pimpel och fluga på öring, regnbåge och puckellax. Hittat ett vibrationsbete som varit helt grymt på pimpelisen.

Grattis Nils!:thumbsup: 

Publicerat

Sista svängen med båten denna säsong!

Fyy fan, var rätt kyligt ute.. hade det inte varit för att jag var extremt nyfiken på att fiska med Tony  så hade jag aldrig dragit ut idag..

Men fy vad kul det var!!!! 

Svintrevlig är han, vart så där skönt tjafs varje gång man drog en gädda på hans hemgjorda GÖSjiggar :wub: Jag körde mina vita jiggar men det visade sig att hans var snäppet bättre helt klart. När sedan en gädda förmodligen snodde paddeln på den sista vita jiggen jag hade så vart det till att krypa till korset.. eller tja jag fick ngr av honom som fick bli betet resten av dagen. 

Vi hade väl totalt 10 gösar i båten, min enda fjäder i hatten innan han körde om mej var att jag fick första och största.. han fick fler. Sen fick han en art mer än jag, han krokade två borrar varav den ena låg på 850 gram.. duktigt höstfet. Min största gös låg på strax under 4 hans största strax över 3. Skit samma, det var verkligen askul! 

Fiskar man gös så blir det häckel om man drar gädda, det är sen gammalt. Nu visade det sig att gäddorna var helt jävla extremt på hugget! Vi hade lätt 20+ gäddor uppe.. i början var det mest gös men av någon konstig anledning så tog gäddorna över och sen var det bara gädda. Det blir ett slitage på prylarna, jag drog av linan i ett mothugg och Tony sumpade ngn jigg på skadad tafs. Ett gäng jiggar fick slängas pga skador och jag fick svår pikenuckle... Tony hade ngn neoprenhandske så han klarade sig rätt bra medans jag körde utan, fy vad man pissade blod.. båten är inte snygg nu :D

Hur som, förbannat kul var det och det blir förmodligen fler äventyr så får vi se när. Gissar på isfiske i vinter men vi får se.

Tog en bild på honom när han ska kroka av en gädda på hans gösjigg.. gjort klart för honom att om han har ngr ofördelaktiga kommentarer eller annat i något sammanhang så åker den bilden ut på sociala medier :ph34r:

Publicerat

Ja du hippen, det blir kallt på senhösten när man är ute med båten. Än värre är det när det blåser också, och det behövs inte mycket vind för stt kylan ska göra sig påmind.:thumbsup:

• 1 month later...
  • 3 months later...
Publicerat
56 minutes ago Galne sa:

Inte lika vass, bara 90%! Missade på piggvaren.. 🙄

Bra jobbat!👍

Publicerat

100% cool

Kanske ska tillägga att det inte var ngn raketvetenskap direkt..

Publicerat
28 minutes ago Hipshot sa:

100% cool

Kanske ska tillägga att det inte var ngn raketvetenskap direkt..

Bra jobbat Hippen!👍

Nej, det var det verkligen inte!

Publicerat
5 hours ago Dansken sa:

100%

Bra jobbat Dansken!👍