Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Igår så träffade jag lite nya ``fiskekamrater´´ jag tänkte vittja mitt nya ställe som höll bra standard i Söndags,

väl på plats så kommer 3 bilar som parkerar i närheten och ut kommer 4 killar med spö.

I samma ögonblick som de kommer fram till mig så hugger första öringen, jag hejar glatt och de tittar mulet på mig :dry:

Sedan ställer de sig på ca:2m håll och kastar så att de skärmar av hela viken för mig, något brydd så fortsätter jag kasta när jag ser en lucka och de fortsätter kasta för att blocka mig , de är inte otrevliga på ett hotfullt sätt men det är ju ingen tvekan om vad de anser om att jag fiskar på enligt dem (deras ställe), det enda roliga i situationen är att det fortsätter hugga för mig medan de går torrt på fisk :cool: 7 öringar senare så tröttnar jag på deras snikna fasoner och packar ihop, jag drar mig vidare till ett lugnare område där jag bommar en fin öring men fiskeglädjen infinner sig inte fullt ut.

Vilket j-vla folk det finns!!

• Svar 4,9k
  • Visningar 548,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Märkligt! när det finns miltals med kust att fiska på,men jag har också blivit"undanträngd"nån gång,inte för att generalisera men den typen brukar dessutom va toppkittade,ugnefär en blandning av Michelingubbe och julgran! :woot:

Nu e jag så jävla fiskekåt efter havsöringarna så jag tom.drömt om det inatt :cool:

Ska tydligen komma lite regn de närmaste dagarna,så jag siktar på söndag. :biggrin:

Publicerat

Igår så träffade jag lite nya ``fiskekamrater´´ jag tänkte vittja mitt nya ställe som höll bra standard i Söndags,

väl på plats så kommer 3 bilar som parkerar i närheten och ut kommer 4 killar med spö.

I samma ögonblick som de kommer fram till mig så hugger första öringen, jag hejar glatt och de tittar mulet på mig :dry:

Sedan ställer de sig på ca:2m håll och kastar så att de skärmar av hela viken för mig, något brydd så fortsätter jag kasta när jag ser en lucka och de fortsätter kasta för att blocka mig , de är inte otrevliga på ett hotfullt sätt men det är ju ingen tvekan om vad de anser om att jag fiskar på enligt dem (deras ställe), det enda roliga i situationen är att det fortsätter hugga för mig medan de går torrt på fisk :cool: 7 öringar senare så tröttnar jag på deras snikna fasoner och packar ihop, jag drar mig vidare till ett lugnare område där jag bommar en fin öring men fiskeglädjen infinner sig inte fullt ut.

Vilket j-vla folk det finns!!

Visst f*n är det tråkigt när folk kommer och ställer sig bredvid en på bägge sidorna. :verymad: Rätt åt dom att dom inte fick någon fisk medan du var där. :thumbsup:

Jag skulle ha tagit ett sidokast m kastspöet åt sidan när han ställer sig på ca. 2 m längd ifrån dig. Hoppsan stod du där. :thumbsup:

Skitfiske på er! :cool:

Publicerat

Det är för bra väder för att jobba idag ! Det suger i fisketarmen :sick: ! Jag åker ut på isen nu och anglar ist :thumbsup:

Publicerat

Det är för bra väder för att jobba idag ! Det suger i fisketarmen :sick: ! Jag åker ut på isen nu och anglar ist :thumbsup:

Helt rätt inställning Bamse! :yes:

Skitfiske! :thumbsup:

Publicerat

Märkligt! när det finns miltals med kust att fiska på,men jag har också blivit"undanträngd"nån gång,inte för att generalisera men den typen brukar dessutom va toppkittade,ugnefär en blandning av Michelingubbe och julgran! :woot:

Nu e jag så jävla fiskekåt efter havsöringarna så jag tom.drömt om det inatt :cool:

Ska tydligen komma lite regn de närmaste dagarna,så jag siktar på söndag. :biggrin:

Jodå de var som en väldressad fluga!

Dock inte flugfiskare , de brukar inte vilja trängas.

Publicerat

Visst f*n är det tråkigt när folk kommer och ställer sig bredvid en på bägge sidorna. :verymad: Rätt åt dom att dom inte fick någon fisk medan du var där. :thumbsup:

Jag skulle ha tagit ett sidokast m kastspöet åt sidan när han ställer sig på ca. 2 m längd ifrån dig. Hoppsan stod du där. :thumbsup:

Skitfiske på er! :cool:

Skitfiske tillbaka! :thumbsup:

Publicerat

Härlig eftermiddag på isen! 20 don hade jag ut och fick upp 19st gäddor en på 9.3kg . Äntligen ett riktigt bra fiske :thumbsup:

Se där ja! Nästan en gädda Bamse! :wink:  :thumbsup: Saknades 7 hg, :cool:  :whistling:

Publicerat

Ja det är lite irriterande dom där hektona men men på dom igen! Jag kommer få en 10+ innan våren är slut :thumbsup:

Se där ja! Nästan en gädda Bamse! :wink:  :thumbsup: Saknades 7 hg, :cool:  :whistling:

Publicerat

Härlig eftermiddag på isen! 20 don hade jag ut och fick upp 19st gäddor en på 9.3kg . Äntligen ett riktigt bra fiske :thumbsup:

Det var inte illa! Är det insjö du fiskar i? 

Publicerat

Ja på en å ! Det verkar vara där det är lite öppet vatten som dom är på hugget nu! än så länge :thumbsup:

Det var inte illa! Är det insjö du fiskar i? 

Publicerat

Ja det är lite irriterande dom där hektona men men på dom igen! Jag kommer få en 10+ innan våren är slut :thumbsup:

Ja visst är det det! Jag vet inte hur många gäddor som jag upp till strax under 10 kg-klubben men många är det. :sad:

Ja, det hoppas jag verkligen att du gör. :thumbsup:

Publicerat

Okej! Ja strömmande vatten ser ut att producera grov gädda! Isen kommer nog ligga kvar ett tag till så man hinner nog ut några svängar till i vår :) 

Publicerat

grattis till alla gäddor Bamse ! :smile:  men ta det bara lugnt för f*n :ermm:  nu börjar ju isarna bli lite porösa. har hört om 3 dödsfall men det var visserligen i mer södra delar av landet men men. hur tjock är isen nu hos dig Bamse ? :smile:

Publicerat

Tack linus! Jo isarna kan vara farlig nu, där jag var idag var från 10cm till 50cm men det är ju på en å.! Ihelgen var vi på en storsjö där var den 80cm mitt på!

grattis till alla gäddor Bamse ! :smile:  men ta det bara lugnt för f*n :ermm:  nu börjar ju isarna bli lite porösa. har hört om 3 dödsfall men det var visserligen i mer södra delar av landet men men. hur tjock är isen nu hos dig Bamse ? :smile:

Publicerat

Tack linus! Jo isarna kan vara farlig nu, där jag var idag var från 10cm till 50cm men det är ju på en å.! Ihelgen var vi på en storsjö där var den 80cm mitt på!

hah 80 cm ! :ohmy:  det låter bra det Bamse :tongue:  :smile:

Publicerat

Kanonväder men dåligt fiske. Lyckades ändå dra en abborre på kilot prick på en hemma gjord balansare. Fick dra ut förlängaren på på isborren. Det är över en meter is.

Publicerat

Kanonväder men dåligt fiske. Lyckades ändå dra en abborre på kilot prick på en hemma gjord balansare. Fick dra ut förlängaren på på isborren. Det är över en meter is.

Grattis Nils! :smile:

Det är skönt att veta att det är säker is uppe hos dig ännu och det är det här vid kusten också. :thumbsup:

Publicerat

Om det inte blir riktig sommarvärme så kommer det vara möjligt att pimpla in i slutet av maj i år. Har inte sett så här mycket snö och is någonsin i april. Bäverjakten blir det nog inget av.

Publicerat

Om det inte blir riktig sommarvärme så kommer det vara möjligt att pimpla in i slutet av maj i år. Har inte sett så här mycket snö och is någonsin i april. Bäverjakten blir det nog inget av.

Vi har inga problem med isarna här heller. Full skotertrafik och många skidåkare på älven. Jag ska åka ut o reka åt veckan så får jag se hur det ser ut. 

Publicerat

1 grad ute och dimma, nu drar kompisen och jag ut och flugfiskar Havsöring!

Publicerat

1 grad ute och dimma, nu drar kompisen och jag ut och flugfiskar Havsöring!

Å jag drar ut på isen fiskar lite gädda :smile:

Publicerat

Idag sprack äntligen nollan! 4st hittills, 2 mindre och en som var 50cm som jag släppte tillbaka och så denna feta och fina på 53cm som får följa hem! :thumbsup: :yes :

post-6127-1365846476879_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Anders! :thumbsup:

Det var en fin öring! :smile: