Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Ok! Islossningen är långt borta ännu p g a kylan som vi har haft under Mars månad o har ännu under nätterna. -14 idag på morgonen. :sad:

Ok! Nästan vindstilla i norr, blå himmel o sol. :cool:

Man får ju passa på om tillfälle ges. :thumbsup:

Kanske går fortare ändå? :thumbsup:

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Kanske går fortare ändå? :thumbsup:

Isen+80 cm tjock på sina ställen på älven. :thumbsup:

Publicerat

Isen+80 cm tjock på sina ställen på älven. :thumbsup:

Då får vi lov att hitta de ställen som inte är så tjocka :thumbsup:, fiske ska väll vara lite utmanade va? :biggrin:

Publicerat

Nej bara hammarskaft!

Du får göra som mina hårt fiskande arbetskamrater som ismetar, använd STOR betesfisk typ hammarskaften. De använder uteslutande fisk på 4-6hg och slipper de riktigt små gäddorna.

Publicerat

Ja det är ju ett alternativ ! Man skulle spara dom man får i sik näten ! (Men då får jag väl arga tailändskor efter mig som fått stormörten i vinter :unsure: )

Publicerat

Aah du ger bort ädelfisken

Publicerat

Ja! vill du ha?

Aah du ger bort ädelfisken

Publicerat

Nänä inte sno sushin för nån. Men du skulle provat nångång med att använda dem på kroken istället, färre hugg men allt lite större.

Publicerat

:thumbsup:  Jag hade en toppen morgon med 25 uppfiskade Havsöringar!

Det blev bara en som var stor nog att följa med hem men det gjorde inget!!

Vädret var toppen och det var action hela tiden.  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Vädret var toppen och det var action hela tiden.  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Grattis! :smile:

Jag har haft kasst fiske, alldeles för kallt och lågt vatten! Hoppas att det blir några grader varmare så blir fisket bra :) Har varit ute på 4 turer och har inte ens haft ett nyp i flugan! :ph34r:

Publicerat

Grattis! :smile:

Jag har haft kasst fiske, alldeles för kallt och lågt vatten! Hoppas att det blir några grader varmare så blir fisket bra :) Har varit ute på 4 turer och har inte ens haft ett nyp i flugan! :ph34r:

Känner igen det!

Så har det varit för mig tills nu också, det var egentligen bara en fiskeplats som funkade idag för jag vandrade runt en liten stund utan framgång tills jag återvände till ursprungsviken igen och fortsatte fånga fisk.

Publicerat

25 låter väldigt bra ? Eller ? Grattis till fiskelyckan :yes:

Publicerat

Det var som fan,då får jag nog tackla spöt till helgen :yes:

Hörde nyss att det togs en 5 kilos norr om Ringhals :wink:

Publicerat

25 låter väldigt bra ? Eller ? Grattis till fiskelyckan :yes:

Jo det är väldigt bra för mig i varje fall!

jag har lyckats med det förr men då vid båtfiske och gångerna är mycket få räknade..

Tack!!

Publicerat
  • Författare

Börjar suga i flugfisketarmen nu. Hoppas bara min väbsta arm och axel är i form till våren och sommaren så jag klarar av att flugfiska både en hands o tvåhands. Men som det känns nu så är det tveksamt. Har jävligt ont.

Publicerat

Någon som kan tipsa om ett bra billigt nytt kastspö? Jag menar givetvis inte Biltemabilligt. Ska användas för gädda, abborre och en och annan gös :) 0-5kgs klassen.

Publicerat

Alltid problem om det ska va bra och samtidigt billigt,dom ytterligheterna går bara inte så bra ihop! :tongue:

Därmed inte sagt att allt som är dyrt är bra,men om det är billigt då är det inte bra,för kvalitet kostar! :thumbsup:

Publicerat

Någon som kan tipsa om ett bra billigt nytt kastspö? Jag menar givetvis inte Biltemabilligt. Ska användas för gädda, abborre och en och annan gös :) 0-5kgs klassen.

Shimano är bra skit  :thumbsup:

Publicerat

Shimano?är inte det cykelgrejor??

Publicerat

Håller med Foffe,nu suger det i flugfisketarmen,ska prova ute vid kusten till helgen,det har blåst lite västan här på västkusten idag,lite regn på det så ta mig fan!! :thumbsup:

Nästa agenda blir isfiske vid fjällstugan veckan efter Olympiatravet! :tongue:

Publicerat

Shimano?är inte det cykelgrejor??

Jo shimanonav är det väl heter. :thumbsup:

Har du läst sms:et dc??? :thumbsup:

Publicerat

Japp,rätt igen,när jag va cyklist hade vi nåt som hette Campaniolo eller nåt sånt??det var iallafall italienskt,som Ferrarri eller Parmaskinka! :woot:

Ja,världen förändras varje dag! :sad:

Publicerat

Japp,rätt igen,när jag va cyklist hade vi nåt som hette Campaniolo eller nåt sånt??det var iallafall italienskt,som Ferrarri eller Parmaskinka! :woot:

Ja,världen förändras varje dag! :sad:

Fanns det något som hette parmaskinka till cykeln??? :wink:  :tongue:

Publicerat

Nä,det närmaste Parmaskinka,det var en vaselinindränkt värkande RÖV!!! :yes: