Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Jo då linus jag var ut på anglings premiär för iår i söndags strålande väder! Jag var på en sjö där jag köpt en jakt och fiske stuga i höstas har aldrig fiska där fast den ligger 3km från där jag bor. Men jag fick 6 gäddor på bara 12 don isen var 80cm så jag är nöjd det blir nog en trevlig vår där när den kommer :thumbsup:

post-5858-0-67326600-1360168601_thumb.jp

post-5858-0-54331400-1360168614_thumb.jp

post-5858-0-98380300-1360168630_thumb.jp

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Fin film Linus, själv tar jag reda på alla gäddor och torkar till voffarna :smile:

Publicerat

Jo då linus jag var ut på anglings premiär för iår i söndags strålande väder! Jag var på en sjö där jag köpt en jakt och fiske stuga i höstas har aldrig fiska där fast den ligger 3km från där jag bor. Men jag fick 6 gäddor på bara 12 don isen var 80cm så jag är nöjd det blir nog en trevlig vår där när den kommer :thumbsup:

80 cm! :ohmy: Då fick du borra rejält el. var det ett motorborr som gjorde jobbet åt dig. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

80 cm! :ohmy: Då fick du borra rejält el. var det ett motorborr som gjorde jobbet åt dig. :thumbsup:  :yes:

Ja motorborr! Observerade du 2 mårdfällor på bakre pakethållaren på 4hjulingen :smile: jag har provat att beta med gädda och älgblod i dom två :thumbsup:

Publicerat

Ja motorborr! Observerade du 2 mårdfällor på bakre pakethållaren på 4hjulingen :smile: jag har provat att beta med gädda och älgblod i dom två :thumbsup:

Nej, det missade jag! :sad: Har du fått något i dom?

Publicerat

Sitter uppe, sömnlös och eländig, och längtar efter vår och sommar. Jag ska försöka ta mig upp till fjällen för rödingpimpel i år. Det är verkligen skönt att ligga på ett renskinn, i solen, och hoppas på napp. Men jag är ingen proffspimplare utan där är det mest lugnet som lockar.

Men framför allt är det sommarens flugfiske jag längtar efter. Det är många vatten som ska besökas både kring umeå, gällivare och mot fjällen. Jag har också förmånen att ha en mycket fin älv, lögdeälven, som jaktmarksgräns. Det är perfekt att fiska och samtidigt passa på att inventera lite fågel. Jag tänkte också investera i ett kort flugspö i en mycket lätt linklass i år. Jag ska ha det som smygspö för de riktigt små öringbäckarna i skogarna. Jag hoppas verkligen att ha tid för mycket fiske i sommar. Jag och sambon har ju nyss varit och rest så jag kanske slipper kuska runt i världen i sommar, och får kanske mer tid till fisket.

Bilden visar sjaunjaälven en natt i slutet av juni i fjol.

post-300-0-91178700-1360284194_thumb.jpg

Publicerat

Det ser riktigt fint ut. :wub:

Du har nog säkert upplevt en och en annan fin stund där också. :smile:

Publicerat
post-3313-13603002968741_thumb.jpg
Publicerat

Sitter uppe, sömnlös och eländig, och längtar efter vår och sommar. Jag ska försöka ta mig upp till fjällen för rödingpimpel i år. Det är verkligen skönt att ligga på ett renskinn, i solen, och hoppas på napp. Men jag är ingen proffspimplare utan där är det mest lugnet som lockar.

Men framför allt är det sommarens flugfiske jag längtar efter. Det är många vatten som ska besökas både kring umeå, gällivare och mot fjällen. Jag har också förmånen att ha en mycket fin älv, lögdeälven, som jaktmarksgräns. Det är perfekt att fiska och samtidigt passa på att inventera lite fågel. Jag tänkte också investera i ett kort flugspö i en mycket lätt linklass i år. Jag ska ha det som smygspö för de riktigt små öringbäckarna i skogarna. Jag hoppas verkligen att ha tid för mycket fiske i sommar. Jag och sambon har ju nyss varit och rest så jag kanske slipper kuska runt i världen i sommar, och får kanske mer tid till fisket.

Bilden visar sjaunjaälven en natt i slutet av juni i fjol.

attachicon.gif260.JPG

Just sjaunjaälven hade jag haft lust att göra mitt livs paddeltur i. Sjösätta en båt i Satis och bära kanoten från södra ändan upp till Ritteljaure och sedan paddla ner till Måskejaure eller om det går till bron på vägen västerut. Det tar nog ca tio dagar men det hade varit en makalös tripp och så gott som orört.

Publicerat

Usch,ja!man får lätt vinterkräksjuka när man ser allt vitt elände å tänker på varma luftdallrande sensommarnätter i just de trakterna,fiskevandrade en bit av Sjaunjaälvens övre lopp ,vidare upp mot Kaitumsjöarna runt -78,fiskade en natt i Harrejaure,kompisen fick den största harr jag sett i verkligheten,vi hade ingen våg så jag kan inte säga vikten,men något liknande i harrväg har jag inte sett sen dess,tyvärr var det annat som också va groteskt stort den natten,så vi fick fly fältet upp på fjällsidan där vinden svepte bort fanskapet.(ljuvliga minnen)

På tal om spö,provfiskade ett Loop Optima(tror jag det hette)klass 2 för ett par år sedan,ett alldeles superbt smygspö,men just då hade jag precis inhandlat ett YellowLine klass 4 så nån måtta får det va på galenskapen,förövrigt ett superbt spö det också,mycket förlåtande och fantastiskt lätthanterligt,dock lite för tung klass just för smygfiske med trånga utrymmen.

Snart är sommaren här! :yes:

Publicerat

Jag har lovat mig själv att inte ta hem mer än max tre laxar i år men då blir man väl utan för att man är kaxig. :dry:  Jag har köpt en Mad river kanot med just den turen i bakhuvudet. Men det hade inte gjort någonting om man varit två kanoter och fyra pers på en sådan tur. Just nu så är det -25 grader kallt och snö upp till näsan i skogen men snart vänder det igen.

Publicerat

Almenson Har du vägarna förbi gällivare och kullen i sommar så tycker jag att du ska ta kontakt med mig så gör vi en liten tur och drar några storharrar här i närheten.

Publicerat

Almenson Har du vägarna förbi gällivare och kullen i sommar så tycker jag att du ska ta kontakt med mig så gör vi en liten tur och drar några storharrar här i närheten.

Absolut, det kan vi göra!

Publicerat

Idag bar det av ut på havsisen för att  sätta ut lak strutar och krok. 6st strutar och 18st krokar fick vi ut i snöstormen satan vade  blåste och snöa. Nu är det bara att vänta några dagar :smile:

post-5858-0-06187000-1360409504_thumb.jp

post-5858-0-82123900-1360409520_thumb.jp

post-5858-0-98947200-1360409531_thumb.jp

Publicerat

Idag bar det av ut på havsisen för att  sätta ut lak strutar och krok. 6st strutar och 18st krokar fick vi ut i snöstormen satan vade  blåste och snöa. Nu är det bara att vänta några dagar :smile:

Trevliga foton Bamse!

Jag har en gammal lakekräggla hemma som souvenir som dom anv. på Vättern förr i tiden.

Jag fick den när jag hjälpte en kompis att renovera hans, för han hade 2 st.

• 4 weeks later...
Publicerat

På torsdag åker jag med klubben ned till Ystad och Nybroån för att fiska havsöring och fiskar till lördag, ska bli fint att få dänga lite fluga innan premiären här uppe den första april! :thumbsup:

Publicerat

Var ute på hjälmaren och pimpla abborre i helgen.

Blev en del fina fiskar.

//Håkan

Hu vad hemskt, har stått hela dan och flått och byxfileat aborre, känns som om jag inte ens vill se aborre på lång tid.
Publicerat

Hu vad hemskt, har stått hela dan och flått och byxfileat aborre, känns som om jag inte ens vill se aborre på lång tid.

:)) är benägen att hålla med.

Publicerat

Låter som ett I-landsproblem. Jag måste få tummen ur och ta mig till någon bra sjö. Mums!

Publicerat

3 tim.till idag,12 imorron,12 på tis. 10 på ons.(allt ca.tider)sen bär det av till stugan i"ultima thule"ons.natt,solsken resten av veckan å en bit in på nästa,på med de nyinförskaffade snöskorna(vita blixten får stanna i förrådet)slipa skäret på borren och sen,Jävlar,va gött.

Publicerat

Jag var ut med 12 angeldon idag i kylan men det var dåligt fiske det blev bara 1st :sleep:

Har ni tråkigt så kan ni titta på en kompis när han fiskar abborre :smile:

Publicerat

Tack,Bamse,men jag vill helst inte höra nåra negativa fiskeupplevelser just nu,innan jag efter ett helvetes långt arbetspass äntligen ser utsikterna att få komma iväg!

Frugan har inhandlat diverse nya sängkläder,så skiter sig fisket ,ja då lär man iallafall sova gott! :yes:

Publicerat

Tack,Bamse,men jag vill helst inte höra nåra negativa fiskeupplevelser just nu,innan jag efter ett helvetes långt arbetspass äntligen ser utsikterna att få komma iväg!

Frugan har inhandlat diverse nya sängkläder,så skiter sig fisket ,ja då lär man iallafall sova gott! :yes:

Haha! Ni får väl hålla värmen med någon annan form av övning ist och vinterbada i en isvak. :yes:  :wink:  :thumbsup:

Publicerat

Jag var ut på havsisen idag och fiska lite! Överaskande bra fiske var det och kanon väder ! :smile:

Ny tag imorron :thumbsup:

post-5858-0-18334900-1363453189_thumb.jp