Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Jag var ut på havsisen idag och fiska lite! Överaskande bra fiske var det och kanon väder ! :smile:

Ny tag imorron :thumbsup:

Se ut som sik va? :thumbsup:

Fint Bamse! :thumbsup:

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Hmm, ser mer ut som nätläggning än som fiske :ohmy: Fin fångst i alla fall :biggrin:

Publicerat

Ja Mirva nätläggning känns lite så där men det är ju roligt och gott :smile:

Se ut som sik va? :thumbsup:

Fint Bamse! :thumbsup:

Japp sik och en öring på 2kg :thumbsup:

Publicerat

Ja Mirva nätläggning känns lite så där men det är ju roligt och gott :smile:

Japp sik och en öring på 2kg :thumbsup:

Då har du söndagsmiddagen räddad Bamse. :thumbsup:

Publicerat

Jag var ut på havsisen idag och fiska lite! Överaskande bra fiske var det och kanon väder ! :smile:

Inte mycket till hav om man får en massa sik :cool: Hehe nä men sik är fruktansvärt fin rökt! :thumbsup:

Publicerat

Inte mycket till hav om man får en massa sik :cool: Hehe nä men sik är fruktansvärt fin rökt! :thumbsup:

Är du inte ute på havet på Västkusten? Dom visade ett inslag på nyheterna kl 18 o gubbarna var glada över isen. Förlänger isfisket 1 månad ungefär. :yes:

Isen såg mer ut som en Schweierost ist för ett blankis. :thumbsup:  

Publicerat

Jag var ute och försökte få några borrar till middag. Jag fiskade i en vik i havet där jag haft bra fiske förr. Nu var det dessvärre uselt fiske. Inte ett napp på 3 timmar. Jag tror jag ska försöka hitta något trevligt ställe med harr iställen. Det finns några såna här vid kusten vid umeå men dom är inte helt lätt att hitta om man inte är infödd i stan. Nåja, jag och hunden hade i alla fall tur med vädret...

Publicerat

Är du inte ute på havet på Västkusten? Dom visade ett inslag på nyheterna kl 18 o gubbarna var glada över isen. Förlänger isfisket 1 månad ungefär. :yes:

Isen såg mer ut som en Schweierost ist för ett blankis. :thumbsup:  

Här hos mig finns det ingen is! :P Kan kanske ha varit inne i fjorden Gullmarn dom fiskade på då, där inne är det ganska skyddat från strömmar och vågor :) Vi kan ha is men då måste det vara svinkallt under en längre tid och det är det sällan och jag skulle inte vilja gå ut på den för den är väldigt oberäknelig och kan ge sig när som helst! Men i grunda vikar med sötvatten utlopp går det fint :smile:

Publicerat

Nej det är inte mycket till hav det här inte! salt som dåligt pasta vatten :cool: ! Inte likt västkusten direkt :smile: . Men som sagt det blir gott men ny rökt sik till påsk :thumbsup:

Tänkte prova pimpla där imorron :smile:

Publicerat

Nej det är inte mycket till hav det här inte! salt som dåligt pasta vatten :cool: ! Inte likt västkusten direkt :smile: . Men som sagt det blir gott men ny rökt sik till påsk :thumbsup:

Tänkte prova pimpla där imorron :smile:

Haha lite skillnad kanske :cool: Jag har faktiskt lyckats få en sik på fluga för några år sedan :rolleyes: Det simmar ut en hel del sik från älvarna i gbg och dom kan hålla till inomskärs där åar mynnar ut men simmar dom längre ut så behöver jag inte salta dem innan rökning :thumbsup:

Lycka till! :smile:

Publicerat

Här hos mig finns det ingen is! :P Kan kanske ha varit inne i fjorden Gullmarn dom fiskade på då, där inne är det ganska skyddat från strömmar och vågor :) Vi kan ha is men då måste det vara svinkallt under en längre tid och det är det sällan och jag skulle inte vilja gå ut på den för den är väldigt oberäknelig och kan ge sig när som helst! Men i grunda vikar med sötvatten utlopp går det fint :smile:

Utanför tv-huset i Gbg tror jag det var. SVT-huset var i bakgrunden.

Publicerat

I gbg har dom utloppet från göta älv så där är det nästan sötare vatten än hos er :wink: Där finns det sik :)

Publicerat

I gbg har dom utloppet från göta älv så där är det nästan sötare vatten än hos er :wink: Där finns det sik :)

Ja, jag vet det men fan vet om dom har sötare än vad vi har uppe i Bottenviken. Den ena älven efter den andra rinner ut i viken.

Publicerat

visste inte att siken hade smått röda fenor trodde direkt att det var mört, grattis till en fin fångst :biggrin:

Publicerat

visste inte att siken hade smått röda fenor trodde direkt att det var mört, grattis till en fin fångst :biggrin:

Helt rätt Linus det är mört som ligger på isen! :smile:

Publicerat

Denna tråden ska följas, tänkte ta upp fisket till sommarn igen efter flera års uppehåll.

Ni som har båt kan kanske råda mig, har svärfars gamla plastbåt i ladugården och tänkte ev putsa av den, laga lite skador och sen ge den lite ny bottenfärg.

Innan man lagar skadorna, hur gör man för att det ska fästa på bästa vis?

Vad ska man ha för färg el dyl på efter lagningarna?

David

Publicerat

Sonen var med ute och fick nåra sillar i veckan :-)<br /><br />Skickat från min LT26i via Tapatalk 2<br /><br />

post-2256-13635458623874_thumb.jpg

Publicerat

Sonen var med ute och fick nåra sillar i veckan :-)<br /><br />Skickat från min LT26i via Tapatalk 2<br /><br />

Några??? Det ser ut som att han har haft bra flyt under dagen. :yes:

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Denna tråden ska följas, tänkte ta upp fisket till sommarn igen efter flera års uppehåll.

Ni som har båt kan kanske råda mig, har svärfars gamla plastbåt i ladugården och tänkte ev putsa av den, laga lite skador och sen ge den lite ny bottenfärg.

David

Slipa fram glasfiber i riklig mängd..

Publicerat

David

Slipa fram glasfiber i riklig mängd..

Ok, blir till att slippa ordentligt...

Sen då, vanlig bottenfärg?

David

Skickat från min Sony Acro S via Tapatalk 2

Publicerat

Sonen var med ute och fick nåra sillar i veckan :-)

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Några??? Det ser ut som att han har haft bra flyt under dagen. :yes:

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Jajjemen en 13-14 var det allt :-)

Publicerat

Jajjemen en 13-14 var det allt :-)

:thumbsup:

Publicerat

Jag var ut och angla idag men det är för vintrigt än 90cm is och 2dm packad snö på isarna :sad:  vi satte bara ut 8don och fick 2gäddor :sad: Men härligt väder :biggrin:

Sen var jag ut på havet och vitja näten och det var bara 1 liten öring som levde och fick åka tillbaka!

Det andra nätet hade käla fast nu när havet är 70cm under det normala :pinch:  Annars har jag fått 12öringar och 37 sikar nu i veckan!

• 2 weeks later...
Publicerat

Havsöring premiären här på västkusten var igår och det har blivit ett hel del fiske men tyvärr bara bom pass. Det är kallare än vad jag har varit med om innan, vattentempen ligger på runt 2 grader, behöver egentligen 6 grader för att fisken ska vara mer aktiv! Hoppas att den blir varmare och massa regn så kan det bli bättre. Skönt att få komma ut och flugfiska :thumbsup: Tog ett kvällspass på våran egen mark :smile:

Publicerat

Havsöring premiären här på västkusten var igår och det har blivit ett hel del fiske men tyvärr bara bom pass. Det är kallare än vad jag har varit med om innan, vattentempen ligger på runt 2 grader, behöver egentligen 6 grader för att fisken ska vara mer aktiv! Hoppas att den blir varmare och massa regn så kan det bli bättre. Skönt att få komma ut och flugfiska :thumbsup: Tog ett kvällspass på våran egen mark :smile:<br />

Du får väl njuta av solnedgången ist för någon fisk på kroken. :thumbsup: