Publicerat April 5, 201313 yr Äntligen börjar mörten gå in i stugorna! Det har varit trögt hela vintern men det börjar bli lite vår nu Det var mellan 150st - 220 i varje stuga i dag! Så jag har satt ut 47st angeldon nu ikväll så tar vi gäddorna imorron Bamse var ska man lägga mörtstugan för att få så mycket mört ?? har inte fått en enda mört på hela vintern på 3 försök. jag har lagt mörtstugan där det brukar var jätte mycket mört,brax,björkna om sommaren. vad gör man för fel ? lägga vid lite vattendrag kanske ?
Publicerat April 6, 201313 yr Jadu! Linus jag vet inte hur man hittar ett nytt bra mört ställe ! Där jag fiskar har man fiskat i ur minnes tider!
Publicerat April 6, 201313 yr Bamse var ska man lägga mörtstugan för att få så mycket mört ?? har inte fått en enda mört på hela vintern på 3 försök. jag har lagt mörtstugan där det brukar var jätte mycket mört,brax,björkna om sommaren. vad gör man för fel ? lägga vid lite vattendrag kanske ? Vad har du lagt den på för djup under vintern? Lägga den på lite djupare vatten kanske.
Publicerat April 6, 201313 yr Jadu! Linus jag vet inte hur man hittar ett nytt bra mört ställe ! Där jag fiskar har man fiskat i ur minnes tider! Spar lite mört åt mig till veckan! Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Publicerat April 6, 201313 yr Jaha Bamse hur många gäddor +10 kg har det blivit el. är det bara pinnar ännu?
Publicerat April 6, 201313 yr Någon som kan nå bra fiske vatten Norrut? Det var ett rejält begrepp det
Publicerat April 6, 201313 yr Bara små 11 st .men det är bara köra på nån timme till. Ok! Kör hårt o lägg i slutspurten Bamse!
Publicerat April 6, 201313 yr Det var ett rejält begrepp det Om vi säger så här, Västerbotten och Norrbotten? Lättare?
Publicerat April 6, 201313 yr Om vi säger så här, Västerbotten och Norrbotten? Lättare? ...och det är ju fortfarande ett stort område. Vad och när vill du fiska?
Publicerat April 6, 201313 yr Om vi säger så här, Västerbotten och Norrbotten? Lättare? Idfisket drar snart igång i umetrakten till exempel.
Publicerat April 6, 201313 yr Idfisket drar snart igång i umetrakten till exempel. ...och även havsöringsfisket i älvarna brukar lossna bra i samband med islossningen i april-maj.
Publicerat April 6, 201313 yr Finns det något ännu mer norrut? Du kan ju åka upp i fjällvärden o kikpimpla fjällröding på flera ställen men då fodras det nästan skoter om du inte ska skidra till platsen.
Publicerat April 6, 201313 yr tänkte kanske runt kalix trakten mer, runt omkring där. Ok! Islossningen är långt borta ännu p g a kylan som vi har haft under Mars månad o har ännu under nätterna. -14 idag på morgonen.
Publicerat April 6, 201313 yr Själv så sitter man o smider planer inför den stundande resan till Vaeröy och tre dagars havsfiske efter skreien, har man dessutom vädret på sin sida så blir det ut till ett hälleflundra ställe..... V17 bär det av och kommer jag bara ha tid att fota så kommer det lite bilder så småningom... Låter ju mycket kul.. jag/vi ska till offersöya/tjötta... V20. ja man får hoppas på bra väder.
Publicerat April 6, 201313 yr Ja om det inte blir snöstorm! det blåser nå hemskt nu! Men annars tänkte jag ut igen idag på eftermiddagen på ån Då åker 308 med då det är bäver framme där! Nya tag imorgon?
Publicerat April 6, 201313 yr Ja om det inte blir snöstorm! det blåser nå hemskt nu! Men annars tänkte jag ut igen idag på eftermiddagen på ån Då åker 308 med då det är bäver framme där! Ok! Nästan vindstilla i norr, blå himmel o sol. Man får ju passa på om tillfälle ges.