Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Köpte mig ett Savagear ställ oxå  :biggrin:

post-906-0-92044800-1366371432_thumb.jpg

MVH.

• Svar 4,9k
  • Visningar 548,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Upp till bevis gubbe! :thumbsup:

Det kommer  :thumbsup:

Mvh.

Publicerat

Det kommer  :thumbsup:

Mvh.

Det ser jag fram emot! :thumbsup:

Publicerat

Det ser jag fram emot! :thumbsup:

Fint de  :thumbsup:

Mvh.

Publicerat

Köpte mig ett Dragon fishmaker jig  o det var ruggig lätt o smidigt riktigt nöjd med det  :biggrin:  

post-906-0-30948700-1366431737_thumb.jpg

Mvh. 

Publicerat

Hade tänkt att jag och bröderna skulle vara med på Hakefjorden cup(Havsörings tävling) som är idag. Men båda bröderna är upptagna på annat håll och jag skadade fingrarna i förrgår och dom är svullna så jag kan inte hålla i ett flugspö nu, surt! :down:

Publicerat

Hade tänkt att jag och bröderna skulle vara med på Hakefjorden cup(Havsörings tävling) som är idag. Men båda bröderna är upptagna på annat håll och jag skadade fingrarna i förrgår och dom är svullna så jag kan inte hålla i ett flugspö nu, surt! :down:

Tråkigt med fingrarna Anders!

Jag var med på tävlingen men det gick inget bra i år  :dry:

Vi hade ett båtlag och vi drog upp 11 öringar under dagen men ingen var över 45cm så vi fick åka tomma in till mål!

På vägen hem från tävlingen så stannade vi till på ett ställe som jag provat några gånger tidigare och där drog jag direkt en på 48cm i

skaplig form  :dry:  :cool:  :dry:

Den hade inte vunnit någon tävling men det är ju kul att slippa komma tomhänt!!

Den öring som vann resan till Cuba vägde 1,5 kilo :ohmy:

Publicerat

Vi hade ett båtlag och vi drog upp 11 öringar under dagen men ingen var över 45cm så vi fick åka tomma in till mål!

På vägen hem från tävlingen så stannade vi till på ett ställe som jag provat några gånger tidigare och där drog jag direkt en på 48cm i

Det är så det brukar bli tjörnbon.  :sad: Alltid gk fisk efter tidens slut. :thumbsup:

Det hade varit en fin resa men risken är väl att dom hade behållit dig där. :wink:  :cool:  :yes:

Vad har du gjort med fingrarna? :sad:

Publicerat

Jo det är lite synd när det var ett sådant kanonväder idag till skillnad mot tidigare i veckan!

Det är ju typiskt att ha dåligt fiske när vinnarfisken inte var något att hänga i granen med! Matfisken jag tog upp förra lördagen vägde 1.5kg, visst det var en fin fisk men en sån fisk borde inte ge vinst i en sån stor tävling! Tidigare i veckan tog en gubbe en fin på 3.6kg på fluga och veckan innan togs en på 4.7kg!

Grattis till fisken i alla fall!  :thumbsup:

Publicerat

Vad har du gjort med fingrarna? :sad:

Är tvungen att göra om föräldrarnas dränering på huset i sommar så var tvungen att gräva upp och flytta mitt persikoträd jag satte för 3 år sedan. Var ute i 5 timmar efter jobbet i regnet och grävde upp det men några rötter gick av så jag började gräva med händerna(utan handskar) för att jag skulle klara rötterna på den. Det var packad sand och fullt men sten och jag var lite kall så jag kände inget och när jag kom in var nagelbanden under naglarna på 6 fingrar paj och jag fick sitta och försöka pilla ut jord med en steknål och jag fick inte ut allt. Så lång och pekfinger på höger hand är svullna och varma och det kommer ut en del var, dom andra har nästan läkt och gör inte ont längre. 

Dumt att göra så men när man är ute i regnet i timmar tänker man inte! Hoppas det läker tills på måndag så kan man fiska efter jobbet i veckan istället :)

Publicerat

Är tvungen att göra om föräldrarnas dränering på huset i sommar så var tvungen att gräva upp och flytta mitt persikoträd jag satte för 3 år sedan. Var ute i 5 timmar efter jobbet i regnet och grävde upp det men några rötter gick av så jag började gräva med händerna(utan handskar) för att jag skulle klara rötterna på den. Det var packad sand och fullt men sten och jag var lite kall så jag kände inget och när jag kom in var nagelbanden under naglarna på 6 fingrar paj och jag fick sitta och försöka pilla ut jord med en steknål och jag fick inte ut allt. Så lång och pekfinger på höger hand är svullna och varma och det kommer ut en del var, dom andra har nästan läkt och gör inte ont längre. 

Dumt att göra så men när man är ute i regnet i timmar tänker man inte! Hoppas det läker tills på måndag så kan man fiska efter jobbet i veckan istället :)

Ok! Då får vi hoppas på att det läker inom en snar framtid så att du kan återuppta fisket. :thumbsup:

Tänk lite längre än vad näsan räcker nästa gång. :thumbsup:

Publicerat

Så här ska det gå till när det är riktigt hett.

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Där hde det nog kommit en skvätt i kallingarna :happy: paddlingen hemåt hade inte känts helt säker heller :cool:

Publicerat

Nu jäklar är det nära, plockar för fullt med havsfiskegrejorna och åker mot Vaeröy kl 15:00 i morgon, dom som varit dit har fått bra men inga riktiga monstertorskar tror topp är på strax under 24kg men jag ska ta en större, mycke grejor med för inriktning på hälleflundra som är mitt sidomål att få då jag aldrig fått upp nån än... Bilder och lite (med betoning på lite) text kommer nån gång under nästa vecka om jag hinner.

Publicerat

Där hde det nog kommit en skvätt i kallingarna :happy: paddlingen hemåt hade inte känts helt säker heller :cool:

Den risken är nog stor med en sådan haj jämte båten och som försöker ta bytet på kroken. :thumbsup:

Publicerat

Jag hade nog gjort i kallingarna  redan före om nån hade sagt åt mig att ge sig ut i dom där vattnen i en KANOT och FISKA hua :ohmy:  :smile:

Publicerat

Nu jäklar är det nära, plockar för fullt med havsfiskegrejorna och åker mot Vaeröy kl 15:00 i morgon, dom som varit dit har fått bra men inga riktiga monstertorskar tror topp är på strax under 24kg men jag ska ta en större, mycke grejor med för inriktning på hälleflundra som är mitt sidomål att få då jag aldrig fått upp nån än... Bilder och lite (med betoning på lite) text kommer nån gång under nästa vecka om jag hinner.

Ruskigt kul, vi ser fram emot bilder på maffiga torskar å hällor. Skitfiske !

Publicerat
  • Författare

Såg igår att krondiket i cntrala Skeå är öppen. Var några tappra där igår flugfiskade. Blir att lösa ett fiskekort o bege sig ner dit o testa lyckan framöver.

Publicerat

Var ute o testa mitt nya jiggspö o det var klockren så jävla nöjd drilla lite asp med det o det var riktigt kul  :biggrin:

post-906-0-49004300-1366922503_thumb.jpg post-906-0-96614000-1366922557_thumb.jpg

post-906-0-88444300-1366922654_thumb.jpg post-906-0-03965500-1366922713_thumb.jpg

post-906-0-20992200-1366922853_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Fina firrar Flex! :smile:

Grattis gubbe! :thumbsup:

Publicerat

Grattis, vad är det för jiggspö? Tänkte skaffa ett till sommarens abborrar

Publicerat

Fina firrar Flex! :smile:

Grattis gubbe! :thumbsup:

Tack Stefan riktigt kul var det   :thumbsup:

Mvh...

Publicerat

Det såg ut att vara ett riktigt trevligt jiggspö med brett omfång i vikt på bete. Måste vara kul att slita stor fisk på det. Här smids det planer på havsfiske i början på juni. Stuga och båt är bokad i Grovfjord. Har gjutit 350grams jiggskallar med 12/0 O'Shaughnessy krok. Stora shadjiggar är inköpta och även en ny Penn 4/0 rulle för att kunna drilla lite större fisk är inköpt. Planen är havskatt hälleflundra och uer samt stor torsk om vi hittar igen dem.

Publicerat

Tack Stefan riktigt kul var det   :thumbsup:

Mvh...

Varsågod! :thumbsup:

Ja, det förstår jag mycket väl Flex. :biggrin:  :cool: