Publicerat April 13, 201313 yr Idag sprack äntligen nollan! 4st hittills, 2 mindre och en som var 50cm som jag släppte tillbaka och så denna feta och fina på 53cm som får följa hem! :yes : Godaste fisken i Sverige! Gratulerar!
Publicerat April 13, 201313 yr Provade pimpla aborre och förväntningarna var höga. Den här var störst och vägde exakt kilot. Men det blev inga mängder.
Publicerat April 13, 201313 yr Idag sprack äntligen nollan! 4st hittills, 2 mindre och en som var 50cm som jag släppte tillbaka och så denna feta och fina på 53cm som får följa hem! :yes :Godaste fisken i Sverige! Gratulerar! Tackar! Det är det! Helt knallröd i köttet! Har inte bestämt mig om den skall gravas eller rökas. Det lutar åt röka
Publicerat April 13, 201313 yr Tackar! Det är det! Helt knallröd i köttet! Har inte bestämt mig om den skall gravas eller rökas. Det lutar åt röka Rökt Öring låter inte dumt Grattis till Premiär firrarna
Publicerat April 13, 201313 yr Grattis! Grava den,kan inte bli bättre! FAN,hade siktat på en öringpremiär i morron,men måste se över alla utlopp från fiskdammarna,nu när islossningen kom så jävla snabbt,de skadas lätt just vid islossningen!
Publicerat April 13, 201313 yr Det är riktigt fint med nyrökt på rostat bröd Blir riktigt gott att grava fet öring med, men det får bli en annan gång <br />Tackar! Behövde spräcka nollan nu En annan i klubben knep en fin på 57cm så han vann årets tävling
Publicerat April 13, 201313 yr Ok.Menjag väljer hellre gravad.Påtal om rök,kollade Carapax,Lysekil,dom har bradley rökgenerator,låter javligt intressant,för då kan man bygga rökar både hemma å på torpet eller stugan å behöver bara ta med rökaggregatet!Smart!
Publicerat April 13, 201313 yr Harr,båge OCH röding,men i det sista fallet gäller inte garantin! Fan vet vart dom tagit vägen,förmodligen stendöa,för varmt vatten,men det var iallafall ett försök Har haft mycket flugfiskare här och det har även hållits flugfiskekurser,men jag känner att det får nog vara bra med det,förra året skrämdes ett grågåspar bort från boet av dessa freakar Nä det får stanna i en inre krets!
Publicerat April 14, 201313 yr Trotsade kuling vindarna och drog ut med flugspöet. Gick inte att hitta ett bra ställe i denna vinden så jag fick passa mig så jag inte blev ofrivilligt piercad av flugan. Men fisk fanns det, borstmasken svärmade och måsarna var helt galna och jag lyckades landa två öringar runt måttet men dom var för smala. Tappade ett par varav en ganska fin. Hoppas att masken finns kvar några dar till så man slipper vinden
Publicerat April 14, 201313 yr Trotsade kuling vindarna och drog ut med flugspöet. Gick inte att hitta ett bra ställe i denna vinden så jag fick passa mig så jag inte blev ofrivilligt piercad av flugan. Men fisk fanns det, borstmasken svärmade och måsarna var helt galna och jag lyckades landa två öringar runt måttet men dom var för smala. Tappade ett par varav en ganska fin. Hoppas att masken finns kvar några dar till så man slipper vinden Förhoppningsvis så finns dom kvar där nästa gång Anders och kanske lite fetare.
Publicerat April 14, 201313 yr Trotsade kuling vindarna och drog ut med flugspöet. Gick inte att hitta ett bra ställe i denna vinden så jag fick passa mig så jag inte blev ofrivilligt piercad av flugan. Men fisk fanns det, borstmasken svärmade och måsarna var helt galna och jag lyckades landa två öringar runt måttet men dom var för smala. Tappade ett par varav en ganska fin. Hoppas att masken finns kvar några dar till så man slipper vinden Akta dig Anders så att du inte få en Black Marlin på kroken om du sitter i en båt. Här kan du se vilka krafter som finns i denna gigant. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151276885778040.470605.134227843039&type=1 http://www.jaktojagare.se/notiser/black-marlin-drog-omkull-baten
Publicerat April 14, 201313 yr </blockquote><br /> <br />Akta dig Anders så att du inte få en Black Marlin på kroken om du sitter i en båt. <br />Här kan du se vilka krafter som finns i denna gigant.<br />https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151276885778040.470605.134227843039&type=1<br /> <br />http://www.jaktojagare.se/notiser/black-marlin-drog-omkull-baten<br /> </blockquote><br />Vem vet, om ett par år med växthuseffekten så kanske dem simmar förbi <br />Räcker ju att släppa lite på slirbromsen så går det nog fint <br />Borde inte vara något större problem att ta in den på flugspöet <br /><br />
Publicerat April 15, 201313 yr Helt rätt! Jag tycker det går snabbare o snabbare med snösmältningen på glaciärer, snötäckta bergstoppar förlorar snö, m. m. Haha! Det skulle se fint ut om du surfade iväg efter en Black Marlin ut på havet.
Publicerat April 18, 201313 yr ska du ut och dra några små mörtar Japp o lite färna.brax o sutare har en skön stol på ingång o en pipa o go tobak så man kan sitta o filosofera o blossa lite fint de Mvh.
Publicerat April 18, 201313 yr Japp o lite färna.brax o sutare har en skön stol på ingång o en pipa o go tobak så man kan sitta o filosofera o blossa lite fint de Mvh. Sist jag träffade dig då hade du en fet cigarr i mungipan och liknade en annan gangster.
Publicerat April 19, 201313 yr Sist jag träffade dig då hade du en fet cigarr i mungipan och liknade en annan gangster. He he det var längesen jag sluta med cigarr o sen tror jag de tär goare med pipa när man sitter i stolen o myser Mvh.
Publicerat April 19, 201313 yr He he det var längesen jag sluta med cigarr o sen tror jag de tär goare med pipa när man sitter i stolen o myser Mvh. Ok! Då kommer du att likna Bengt Öste som var i tv förut och gjorde div fiske- o naturprogram.
Publicerat April 19, 201313 yr Ok! Då kommer du att likna Bengt Öste som var i tv förut och gjorde div fiske- o naturprogram. Japp men jag är lite bättre både på pipa o fiske Mvh.
Publicerat April 19, 201313 yr Japp men jag är lite bättre både på pipa o fiske Mvh. Är du säker på det, för Öste ingick inte i min favoritskara när det gällde fiske.
Publicerat April 19, 201313 yr Är du säker på det, för Öste ingick inte i min favoritskara när det gällde fiske. He he japp Mvh.