Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Säsongens första 35 cm, och säsongens första lovliga(även min första lovliga på fluga) 52 cm och 1,2 kg.

Togs med en kvarts mellanrum 3 april, på Särö.

Sen dess har fiskelyckan lyst med sin frånvaro, men det har ju blåst en hel del det senaste så jag har inte varit ute så mycket som hade behövts 

post-14396-0-63289000-1367024670_thumb.j

post-14396-0-92232100-1367024672_thumb.j

post-14396-0-84839400-1367024675_thumb.j

• Svar 4,9k
  • Visningar 548,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Det såg ut att vara ett riktigt trevligt jiggspö med brett omfång i vikt på bete. Måste vara kul att slita stor fisk på det. Här smids det planer på havsfiske i början på juni. Stuga och båt är bokad i Grovfjord. Har gjutit 350grams jiggskallar med 12/0 O'Shaughnessy krok. Stora shadjiggar är inköpta och även en ny Penn 4/0 rulle för att kunna drilla lite större fisk är inköpt. Planen är havskatt hälleflundra och uer samt stor torsk om vi hittar igen dem.

Tack Nils Ja det är ett riktigt trevligt spö!

Trevligt då får vi hoppas på att du får ett riktig trevligt fiske!

Mvh.

Publicerat

Säsongens första 35 cm, och säsongens första lovliga(även min första lovliga på fluga) 52 cm och 1,2 kg.

Togs med en kvarts mellanrum 3 april, på Särö.

Sen dess har fiskelyckan lyst med sin frånvaro, men det har ju blåst en hel del det senaste så jag har inte varit ute så mycket som hade behövts 

Grattis! Snygg firre! :smile:

Är det i närheten av Säröhus Hotell? Fint där. :thumbsup:

Publicerat

Grattis! Snygg firre! :smile:

Är det i närheten av Säröhus Hotell? Fint där. :thumbsup:

Man tackar! 

Ja ute i Särö Västerskog, på andra sidan hamnen och skogen från Särö hus  :smile:

Ska ut en sväng nu och se om öringen är på hugget  :biggrin:

Publicerat

Man tackar! 

Ja ute i Särö Västerskog, på andra sidan hamnen och skogen från Särö hus  :smile:

Ska ut en sväng nu och se om öringen är på hugget  :biggrin:

Ok! Var där nere i trakterna på bröllop för några år sedan på Tjolöholms slott o sov på Säröhus hotell.

Det var fint där nere. Bara synd att dom hade förlagt bröllopet i rötmånaden. :sad:

Publicerat

Japp !

Säröhus är trevligt!

Där har jag och Sambon spenderat natten några gånger  :wub:

Trevligt med självspa och varm pool , vi har passat på att vara där på Hösten när hon tycker jag är frånvarande lite för mycket  :happy:

Publicerat

Japp !

Säröhus är trevligt!

Där har jag och Sambon spenderat natten några gånger  :wub:

Trevligt med självspa och varm pool , vi har passat på att vara där på Hösten när hon tycker jag är frånvarande lite för mycket  :happy:

Ja, verkligen och god mat!

Det var skönt med varm pool o spa.

Haha! Vad har ni hittat på där då??? :whistling:  :wink:

Det är lätt att det blir många tim frånvaro på hösten och måste kompenseras på något annat sätt. :thumbsup:

Publicerat

Min sambo har jobbat på detta Särö Hus så hon har ju varit där en hel del, haha  :smile:

Publicerat

Min sambo har jobbat på detta Särö Hus så hon har ju varit där en hel del, haha  :smile:

Aha, det förklarar ju saken! :whistling:

Publicerat

Ja, verkligen och god mat!

Det var skönt med varm pool o spa.

Haha! Vad har ni hittat på där då??? :whistling:  :wink:

Det är lätt att det blir många tim frånvaro på hösten och måste kompenseras på något annat sätt. :thumbsup:

Maten var nog ett av de största plussen de fick av mig!

Det var lyxkrog och ändå överkomligt , samtidigt som jag blev mätt  :thumbsup:  :thumbsup:

Efter mat och spa så drog vi oss tillbaka till vårt rum och snackade inredning och politik  :tongue:  :happy:

Helt klart behövs det lite kvalitetstid så hon känner igen mig  :happy:  :happy:

Publicerat

Maten var nog ett av de största plussen de fick av mig!

Det var lyxkrog och ändå överkomligt , samtidigt som jag blev mätt  :thumbsup:  :thumbsup:

Efter mat och spa så drog vi oss tillbaka till vårt rum och snackade inredning och politik  :tongue:  :happy:

Helt klart behövs det lite kvalitetstid så hon känner igen mig  :happy:  :happy:

Ja, den var verkligen god!

Det håller hög standard. 

Haha! Jag behövde inte svälta heller.

Inredning o politik var ju en jäkla blandning.

Ja visst behövs det! :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Någon som kan tipsa om en bra gäddfiskeguide norröver, (norr om sundsvall).

Ja, vi från södra landet tycker om att fiska gädda...

Finns det exempelvis någon utanför Övik?

Publicerat

Var ute en sväng med brorsan och fiskade lite havsöring. Vi fick några mindre och så fick jag denna besan på runt 50cm som fick simma vidare och äta upp sig, gött väder trots blåsten :thumbsup:

post-6127-13674062750312_thumb.jpg

Publicerat

Snygg firre! :thumbsup:

Snart är snön borta på tomten så våren försommaren är här också. :thumbsup:

Publicerat

Var ute en sväng med brorsan och fiskade lite havsöring. Vi fick några mindre och så fick jag denna besan på runt 50cm som fick simma vidare och äta upp sig, gött väder trots blåsten :thumbsup:

Stiligt grattis  :thumbsup:

Gött o se att det är non mer som levererar o med bild så det inte är massa snack  :tongue:

Mvh.

Publicerat

Tackar tackar :thumbsup:

Klart att det ska vara bild på fångsten annars har den inte hänt ;):smile:

Här nere börjar gräset bli grönt och sågs första svalan idag! :yes:

Publicerat

Tackar tackar :thumbsup:

Klart att det ska vara bild på fångsten annars har den inte hänt ;):smile:

Här nere börjar gräset bli grönt och sågs första svalan idag! :yes:

Då får ni börja tänka på skogsbränder, men det behöver inte vi göra ännu.

post-144-0-32232600-1367417886_thumb.jpg

Från idag på morgonen. :thumbsup:

Publicerat

Börja tänka är nog fel ordalag, vi hade ca 60st bränder i mars månad på öarna här och hade eldningsförbud en hel månad! :smile: Vi har redan haft några bränder idag :P

Visst är det skönt när vintern lägger sig och allt liv vaknar och ljuset kommer tillbaka :thumbsup:

Publicerat

Jag hörde här tidigare i mars-april att det var brandvarning söder ut på många håll. Speciellt runt påsk tror jag det var skarpt. Ok!

Ja, visst är det det men än får vi mata småfåglarna här uppe. Det är full fart vid talgbollarna på morgonen. :thumbsup:

Publicerat

Hörde från en bekant i "fiskeklubben" att han fått ett gäng näbb/horngäddor härom dagen! Nån mer som sett tecken på att dom är på gång?

Jag befinner mig strax söder om Göteborg så de som bor söderut har väl redan fått in dem i vikarna tro?

Tänkte ge mig ut med kastmete och en påse räkor idag, kan bli fint! 

Publicerat

vi har fått in lite hornhädda i helsingborg. de drog rätt bra nere i västhamnen i söndags och tisdags

Publicerat

Var heldött med kastmetet idag, bytte till bottenmete och tog en stor skädda och en något mindre rödspätta  :smile: Gör väl ett försök till ikväll på "gäddorna"

post-14396-0-26956200-1367597533_thumb.j

Publicerat

Var heldött med kastmetet idag, bytte till bottenmete och tog en stor skädda och en något mindre rödspätta  :smile: Gör väl ett försök till ikväll på "gäddorna"

Se där ja! Bra gjort! :smile:

Grattis! :smile:

Middag till en? :yes:

Publicerat

Söndag blir det nog att prova bäcköringen här, mums.