Publicerat Maj 16, 201312 yr Ja, du får väl göra det men glöm inte att sätta dit något majskorn med någon maggot på flugkroken också. Går det inte att bottenmeta med flugspö om du sätter en sjunkande tafs o krok med majs o maggot??? Dom brukar behöva lång tid att svälja betet nämligen. Jag tror inte att den hinner till botten , dammen är ju inte så stor
Publicerat Maj 17, 201312 yr Jag tror inte att den hinner till botten , dammen är ju inte så stor Ok! Jag har läst det men jag ville ändå känna dig på pulsen.
Publicerat Maj 17, 201312 yr Lillebrorsan var ute igår kväll med några tyska kompisar och en av dem fick denna fina på 58cm, man kanske borde dra ut en sväng ikväll om man hittar en lä vik
Publicerat Maj 17, 201312 yr Lillebrorsan var ute igår kväll med några tyska kompisar och en av dem fick denna fina på 58cm, man kanske borde dra ut en sväng ikväll om man hittar en lä vik Fin fisk! Den ser riktigt fet ut.. Vikt??
Publicerat Maj 17, 201312 yr Lillebrorsan var ute igår kväll med några tyska kompisar och en av dem fick denna fina på 58cm, man kanske borde dra ut en sväng ikväll om man hittar en lä vik Fin fisk! Den ser riktigt fet ut.. Vikt?? Den vägde 1.7kg, men dom mätte fisken till kanten på fenan istället för till mitten av fenan som man ska göra så den är nog snarare 55cm! Men den var riktigt fin Fick en som var ännu fetare förra året, 55cm/1.8kg
Publicerat Maj 17, 201312 yr Fan vad sugen jag blir. Snittade 4 dar/vecka maj-sept. i några år i Ljungan med toppnoteringarna Harr 1, 1kg Havsöring 4, 0kg Lax 13,5kg tog även en på 11,5kg samma dag. Släppte tillbaka en på runt 5kg till polarens stora förtret
Publicerat Maj 17, 201312 yr Den vägde 1.7kg, men dom mätte fisken till kanten på fenan istället för till mitten av fenan som man ska göra så den är nog snarare 55cm! Men den var riktigt fin Fick en som var ännu fetare förra året, 55cm/1.8kg Som sagt fin fisk !
Publicerat Maj 17, 201312 yr Fan vad sugen jag blir. Snittade 4 dar/vecka maj-sept. i några år i Ljungan med toppnoteringarna Harr 1, 1kg Havsöring 4, 0kg Lax 13,5kg tog även en på 11,5kg samma dag. Släppte tillbaka en på runt 5kg till polarens stora förtret Här på västkusten så vill de inte gärna bli så stora!! tyvärr Imponerande snitt på fångsterna
Publicerat Maj 17, 201312 yr Bjud ner Nils på en kaffe imorrn då, han var en jäkel å dänga lax ifjol har jag för mig. De vet förmodligen inte hur du ser ut ändå och med norrländska mått mätt så är ni ändå nästan grannar, i princip ! Nu ska vi inte överdriva. Tur som en tok hade jag och drog fem laxar på nio svängar och nästan alla inom femton kast från att jag började. Men om någon vill se mig kasta tvåhands spey så kommer vederbörande att bli grymt besviken. Det ser ut som avancerad myggfäktning fast jag gett mig fasiken på att få till även det i sommar. Har faktiskt varit på en långtur idag med förhoppning att kunna fiska i öppet vatten men icke det. Isen ligger fortfarande och säkert en vecka till. Vårfloden i strömmande är i full gång och det är vatten upp och in i skogen runt stränderna på älvarna plus att det är fiskeförbud efter harr fram till första juni och laxen likaså. Men jag har suttit vid städet och knåpat ihop nästan hela säsongens flugförråd både till mig och till alla som brandbeskattar mina flugaskar när vi fiskar tillsammans. Men femton dagar till och en norgeresa senare så ska jag damma av tvåhandsstången och fixa en ny rulle till 8-9;an enhandsspöet med förhoppningar att få slänga in lite fiskbilder här på forumet.
Publicerat Maj 19, 201312 yr Hade en strålande kväll kanon väder o Banjostolen var grymt skön o färnorna nappa lite då o då så det fans inget o klaga på klockren kväll Mvh.
Publicerat Maj 19, 201312 yr Vad är det för karpar, koi, gräs eller spegel? Det är bara att dra ut dem med ett rep, använd en strut + nät så blir det nog bra Dom små kan nog vara gissel att få bort om du inte lyckas pricka ett solande stim med kastnät Numera ligger en Ryssja i dammen ett gott råd måste jag säga för jag har redan plockat ett 40tal i den , hade nog tur i början för det var ett stimm som försökte simma genom styrnätet och var dumma nog att bara kämpa vidare tills de satt fast i öglorna Andra dragningen så hade ugefär 20 st simmat in i den så som är brukligt. Inte en enda karp har satt sig i den Däremot så har jag haft hjälp av ungarna med kamrater och vi är nog uppe i ett 100tal mörtar allt som allt, det finns gott om dem.. men vid fisket så blir det lika många karpar på kroken Jag tackar för det eminenta tipset
Publicerat Maj 19, 201312 yr Numera ligger en Ryssja i dammen ett gott råd måste jag säga för jag har redan plockat ett 40tal i den , hade nog tur i början för det var ett stimm som försökte simma genom styrnätet och var dumma nog att bara kämpa vidare tills de satt fast i öglorna Andra dragningen så hade ugefär 20 st simmat in i den så som är brukligt. Inte en enda karp har satt sig i den Däremot så har jag haft hjälp av ungarna med kamrater och vi är nog uppe i ett 100tal mörtar allt som allt, det finns gott om dem.. men vid fisket så blir det lika många karpar på kroken Jag tackar för det eminenta tipset Spara mörtarna levande och åk och meta gädda i något bra vatten i din omgivning, för något bra gäddvatten måste du väl ha. Det är ett roligt fiske!
Publicerat Maj 19, 201312 yr Jag smällde dem direkt och försökte meta med dem i havet , det gick sisådär inte ett napp. De hamnade i rävfällan så att den håller sig goluktande i stället. Sambon tycker att det är dumt att fiska Gädda för det vill hon inte äta! Det brukar bli Havet för att slippa höra gnället Själv så gillar jag att fiska Gädda men kan väl hålla med om att Havsöring smakar bättre!!. Lyckades dra upp en fin Öring på 45cm ikväll och fick sätta tillbaka 4 st för små, sedan upptäckte jag att jag var mitt i ett Regnmoln så båten och jag var genomsura när jag väl kom i hamn Det var ändå värt det
Publicerat Maj 19, 201312 yr Jag smällde dem direkt och försökte meta med dem i havet , det gick sisådär inte ett napp. De hamnade i rävfällan så att den håller sig goluktande i stället. Sambon tycker att det är dumt att fiska Gädda för det vill hon inte äta! Det brukar bli Havet för att slippa höra gnället Själv så gillar jag att fiska Gädda men kan väl hålla med om att Havsöring smakar bättre!!. Lyckades dra upp en fin Öring på 45cm ikväll och fick sätta tillbaka 4 st för små, sedan upptäckte jag att jag var mitt i ett Regnmoln så båten och jag var genomsura när jag väl kom i hamn Det var ändå värt det I västerhavet får du ingen gädda men i någon insjö. Gör en sump och prova på lite annat fiske som är riktigt skoj. Jag äter inte heller gädda. Kattmat och rävmat duger det till. Visst smakar öringen bättre.
Publicerat Maj 19, 201312 yr Vad är det för karpar, koi, gräs eller spegel? Det är bara att dra ut dem med ett rep, använd en strut + nät så blir det nog bra Dom små kan nog vara gissel att få bort om du inte lyckas pricka ett solande stim med kastnät Numera ligger en Ryssja i dammen ett gott råd måste jag säga för jag har redan plockat ett 40tal i den , hade nog tur i början för det var ett stimm som försökte simma genom styrnätet och var dumma nog att bara kämpa vidare tills de satt fast i öglorna Andra dragningen så hade ugefär 20 st simmat in i den så som är brukligt. Inte en enda karp har satt sig i den Däremot så har jag haft hjälp av ungarna med kamrater och vi är nog uppe i ett 100tal mörtar allt som allt, det finns gott om dem.. men vid fisket så blir det lika många karpar på kroken Jag tackar för det eminenta tipset Varsågod! Hade inte våra katter här ute varit så bortskämda med havs fisk hade dem haft mycket att äta med andra ord! Brukade fastna massa stor sill i lednätet när vi fiskade ål, så vet att det är mycket som fastnar där med!
Publicerat Maj 19, 201312 yr Gjorde en film när jag fiskade mört i fredags. blev rätt bra faktiskt säg vad ni tycker
Publicerat Maj 19, 201312 yr Hade gäddpremiär idag med flytringen i en sjö här på ön idag, på fluga kan tilläggas. Hade ett bra fiske med 4st landade med toppar på ca 65cm/1.5kg. Tappade även en på 5+ och runt metern lång som hade blivit nytt pb på fluga! Kunde inte stoppa den så den simmade genom en ö av svärdsliljor och då gick tafsen som klarar 10kg, gick i knuten så runt 6kg brottstyrka på den där! Tar gäddan nästa gång och tar tillbaka flugan!
Publicerat Maj 20, 201312 yr Alltid lika retligt att tappa de stora, jag har lyckats allt för bra med det i år Men du vet att den simmar där vilket gör det mer spännande att kasta nästa gång
Publicerat Maj 20, 201312 yr Alltid lika retligt att tappa de stora, jag har lyckats allt för bra med det i år Men du vet att den simmar där vilket gör det mer spännande att kasta nästa gång Jo det är riktigt förargligt att missa dem! Kul att sitta i en uppblåsbar "fåtölj" när dom större hugger då man hänger med fisken Jag ska ta tillbaka den flugan och tafsen, får hoppas att gäddan inte hugger och sänker flytringen bara
Publicerat Maj 20, 201312 yr Alltid lika retligt att tappa de stora, jag har lyckats allt för bra med det i år Men du vet att den simmar där vilket gör det mer spännande att kasta nästa gång Vad menar ni med stora i det här sammanhanget??? +10 kg på gädda börjar bli stort.
Publicerat Maj 20, 201312 yr Alltid lika retligt att tappa de stora, jag har lyckats allt för bra med det i år Men du vet att den simmar där vilket gör det mer spännande att kasta nästa gång Vad menar ni med stora i det här sammanhanget??? +10 kg på gädda börjar bli stort. Vi har såna här i sjöarna också men dom vågar jag inte få på i min flytring Har fått en på 112cm som störst, brukar du ta några däruppe då?
Publicerat Maj 20, 201312 yr Vad menar ni med stora i det här sammanhanget??? +10 kg på gädda börjar bli stort. Större än medel förstås En Gädda på + 10kg går ju inte att äta
Publicerat Maj 20, 201312 yr Lyckades få en lite otippad fångst i struten i natt De måste ha vandrat upp i från havet 3km för vad jag vet så ska det inte finnas Ål i närheten annars. Dottern ropade att det låg ormar i ryssjan när vi började dra in den så jag trodde att snokarna hade råkat simma in i den, detta blev ju bättre Kan undra hur många där finns i dammen när jag lyckades få 2 i ryssjan första natten??
Publicerat Maj 20, 201312 yr Vi har såna här i sjöarna också men dom vågar jag inte få på i min flytring Har fått en på 112cm som störst, brukar du ta några däruppe då? Jag har lyckats med 1st 10klubbare men den satt långt inne och lyckades precis väga över på 10,75kg även om tjärnarna härikring brukar släppa några stycken under en 10års period så får man ligga i eller ha ordentlig tur för att hitta dem..