Hoppa till innehåll

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?


solve

Recommended Posts

Har Naturvårdsverket hur mycket pengar som hellst ringmärkta för vargjävlarna ??

Hur kan Nvv äns överväga ytterligare en flytt av den genetiskt viktiga vargtiken, vilket alltså blir den 3:e i ordningen !! Vad kostar en flytt ? Det är knappast gratis att hålla på med den där skiten !! Kan bara säga att jag verkligen hoppas att den tiken blir ihjäl-körd för det måste ju finnas gränser för hur mycket pengar som läggs på varje varg ?

Jag är inte för vargar i detta land men heller ingen varghatare men ett land som spar in på äldreomsorg, skola och sjukvård ska väl för f***n inte betala miljoner och åter miljoner för vargen...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vargar är viktigare än gamla och barn så det får nog kosta hur mycket som helst för att pöbeln i städerna skall kunna ha vetskapen om att det finns vilda djur i skogarna lång som fan borta från dem...

Då smakar tydligen latten bättre eller något i den stilen... <_<

Så kostar en vargflytt 500000 kr så är det bara att dra in lunchen åt gamlingarna och några förskollärare till våra barn så löser sig den ekvationen.

Sparkar vi 10 pers samt ger fan i våra pensionärer så kan vi lätt flytta 30 vargar per år utan problem.

Om ni tycker jag har en sarkastisk ton har ni förstått mig korrekt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara roligt att veta hur mycket pengar som Nvv får varje år i anslag från staten för att lägga på vargarna... Kan tänka mig att märkningen av alla dessa tikar som görs nu oxå kostar en hel del pengar plus att det kommer att kosta en hel del att sätta ut och följa upp hur det går för valparna ? Sverige har en lustig politik.. Men det är som Wizard skrev dra in på en del tjänster inom skolan, lägg ner några sjukhus till ( räcker väl att det finns ett i Stockholm ) och låt gamlingarna svälta ( det är ju bara dem som byggt upp det här landet ) så får dem till några till miljarder som Nvv och EU kan använda till vargarna...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vargar är viktigare än gamla och barn så det får nog kosta hur mycket som helst för att pöbeln i städerna skall kunna ha vetskapen om att det finns vilda djur i skogarna lång som fan borta från dem...

Då smakar tydligen latten bättre eller något i den stilen... <_<

Så kostar en vargflytt 500000 kr så är det bara att dra in lunchen åt gamlingarna och några förskollärare till våra barn så löser sig den ekvationen.

Sparkar vi 10 pers samt ger fan i våra pensionärer så kan vi lätt flytta 30 vargar per år utan problem.

Om ni tycker jag har en sarkastisk ton har ni förstått mig korrekt!

Kan bara instämma med dig Jens, det här suger både ekonomiskt och ur djurskyddssynpunkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Naturvårdsverket hur mycket pengar som hellst ringmärkta för vargjävlarna ??

......

Jag är inte för vargar i detta land men heller ingen varghatare men ett land som spar in på äldreomsorg, skola och sjukvård ska väl för f***n inte betala miljoner och åter miljoner för vargen...

Varför använda så starka ord? Det låter ju som varghat ändå......det är svårt att ställa vargpolitik mot äldreomsorg tycker jag....men det finns många konstiga prioriteringar i Sverige. I min stad lägger Miljöpartiet och Sossarna 18 miljoner på en liten onödig spång över Motala ström samtidigt som antalet dagisplatser minskar.

Jag är för en liten vargstam och licensjakt i Sverige. Då menar jag inte flocken på Kolmårdens Djurpark.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte lägga mig så mycket i vargdebatten, men jag tycker att mupparna i regeringen (finns det nån med ryggrad där eller springer dom som vettskrämda kaniner för EU?) och i Nvv ska börja åka runt till äldreboendena och väga blöjor för att kolla att dom är fulla nog, sköta vårdpersonalens arbete, åka med hemtjänsten som inte ens har tid att prata med gamlingarna som sitter isolerade i sina hem utan att ta sig ut, för dom är för friska för att få annat boende. Sen kan dom åka runt på förskolor och skolor där en allt för liten personal försöker göra underverk, vi tappar generationer av unga som inte får en adekvat utbildning, inget jobb, ingen framtid, sen undrar dom vad det är för fel på ungarna i Rosengård t.ex. MEN VÄRLDENS VANLIGASTE ROVDJUR får kosta hur många milijoner som helst. Hela samhället är sjuuukt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att veta som ämnet säger vad en varg kostar. Det är näst intill oöverblickbart dock... även om jag tror en del har försökt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen kan man ju ställa sig frågan: NV har ju mer än vargen som rödlistad art och uppdrag att bevara. För mig är det märkligt att man tycks lägga nästan allt krut och pengar på en enstaka art av dessa. Läste någonstanns att 90% av NV:s resurser gick åt vargen. Vet inte hur kvalitetssäkrad denna siffra var men ska verkligen övriga arter dela på sista 10 procenten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bättre att vargen får vara med och dela på dem där 10% och att resterande 90% går på fjällräven !! Den är iaf utrotnings hotad !! En djur art som har ökat med 50% på ett par år är inte utrotningshotat ! Visst 350 individer är inte så mycket men med 50 %-ig förökningstakt så har vi vi 1000 vargar inom 5 år.... Visst generna är inte bra, men det funkar ju tydligen för reproduktionen funkar ju, alla vargar verkar ha alla tassar och ben ( bara att konstatera att naturen funkar olika med inavel mot för hur det ser ut för människor ).... Dessutom borde både björnstammen och älgstammen lida utav kraftig inavel oxå ? Dem stammarna var helt sönder skjuten men dem stammarna har vuxit sig stark på egen väg....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad som även är jävligt i denna historia är att naturvårdsverket gör allt för att flytta vargtiken pga regeringens mål att man inte ska ha varg i renskötselområde. Men regeringens mål att man ska ha 210 vargar i sverige ger man gladerligen blanka faaan i. Varför det? JO, därför att bryta löftet om 210 vargar gjorde man för man ville vara EU till lags. Och nu är man väl rädd att samerna ska klaga för högt för då åker vi inför EU-domstol för förtryck av minoritetsfolk.

Att man gång på gång kör över majoriteten i glesbygd struntar man i för majoriteten bryr sig inte EU om. Precis som de skiter i vår älgstam för "det är ju så många på så liten yta".

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I Ryska Karelen får man 900 kr om man skjuter en vuxen varg och 450 kr om man skjuter en valp.

Världen är allt bra underlig

Mvh Einar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tittade på regionala nyheter på SVT och dem visade en film tagen i dag ( på förmiddagen i en by utanför Falun ) på en varg i bebyggelse, detta var bara ett par hundra meter från ett dagis..

Jag tycker att man hör om sådana iakttagelser rättså ofta nu förtiden så man börjar ju fundera på hur stort mörkertal av varg det finns i detta land...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det sinnessjuka NVV fortsätter att flytta den genetiskt viktiga tiken ?!?! Det måste väl för f***n finnas bättre saker att lägga pengar på !!! Det positiva är att detta blir 3:e sövningen vilket är max ( enligt NVV ), så efter detta så kommer hennes pejl utrustning ALDRIG kunna bytas ut !!! Det är ju bra om man ser det till att om ett par år kommer ingen veta vart hon tagit vägen... Fast det dröjer väl knappast mer en ett par månader innan hon åter är tillbaka i renbetes-område och då är hennes chanser borta... Djuretik är nog inget som NVV tänker på, utan dem kör väl efter sina egna intressen och sina egna egon !! J*vla idioti är väl det ända som kan sägas !!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De är ju fan dummare i huvudet än en skock höns. Jävla lekstuga. Önskar man kunde "går ur" NVV så som man kan gå ur kyrkan för att slippa att skatten går till de här jävla dumheterna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna flytt är vansinne, detta är djurplågeri i statens namn. Nu får det vara nog.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En varg får absolut inte kosta någonting. Vår åldringsvård får lida för varje dj-a vargkrona. Politikerna får väl låta dom klara sig själva precis som våra gamlingar :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara lite knepigt på naturvårdsverket just nu: http://miljoaktuellt...ar-miljoarbetet

Ja, med en ny generaldir. som möblerar om i lägret och ge dom nya arb.uppgifter så har vi nog inte så mycket mer att vänta.

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.428934/maria-agren-man-far-acceptera-osakerheter-pa-vagen

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.428933/mikael-karlsson-naturvardsverket-tynar-bort

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...