Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?

Featured Replies

Publicerat

En varg får absolut inte kosta någonting. Vår åldringsvård får lida för varje dj-a vargkrona. Politikerna får väl låta dom klara sig själva precis som våra gamlingar :angry:

Mycket bra skrivet av dig.. håller fullständigt medd dig om detta!!!

• Svar 550
  • Visningar 81,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej Svea Linnea och välkommen till jaktsidan! Nej, det tycker vi verkligen inte och det är delvis därför vi ofta är upprörda över hur man tycks kunna hälla precis hur mycket pengar som helst på v

• "Mina åsikter grundar sig i hur jag bor och vilka möjligheter jag har, för mig är det viktigare att ica har öppet till 22 än att alla får jaga med hund över hela landet." Av just denna anledningen sk

• Intressant att samlingar och möten kostade mer än allt annat! Hade de kravaller som blev tvunget att slås ned med rysk kaviar och Champagne??

Posted Images

Publicerat

är det någon på detta forum som har varg där de jagar?? skulle gärna vara med om någon fick lite skyddsjakt på dom!!

Publicerat

lika mycke som skinnet är värt 400-500$

• 8 months later...
Publicerat

Nu ska dom ev. flytta den en fjärde gång el. avlivning.

http://www.jaktojaga...tar-flyttvargen

Att hålla på att flytta denna varg är vansinne och slöseri med våra skattepengar. Hur mycket ska denna varg få kosta? det är bättre och mer humant o avliva den en att söva och flytta dem.

Publicerat

Bättre att söva dom med bly

Publicerat

Finns det vargar som har den färgteckning som denna tik vad jag hört ska vargar inte vara gula?

Publicerat

Jag har nu bort i USA i drygt ett halvår. Har under den tiden supit i mig vad jag hittat om vargar häröver i allmänhet och yellowstone i synnerhet. Måste säga att färger verkar vara en extremt varierande egenskap...

Publicerat

Jag har nu bort i USA i drygt ett halvår. Har under den tiden supit i mig vad jag hittat om vargar häröver i allmänhet och yellowstone i synnerhet. Måste säga att färger verkar vara en extremt varierande egenskap...

Är det så överallt, eller är det ett Yellowstonefenomen?

Btw... varför blir flockarna så stora i USA när alla ungvalpar lämnar familjen i Sverige för att söka egna revir?

Publicerat

Tycker faktiskt det är helt ok att den här vargen får kosta men är helt emot att hålla på som man gör nu. Med allt snack om GYBS och genetik som skall uppfyllas innan jakt är aktuell så borde alla utom nollvisionärerna tycka att den här vargen är jätteviktig eftersom hon kortar ner tiden till en "normalare" jakt är politiskt möjlig med flera år om hon får valpar. Lägg pengarna på att minimera skadorna där hon slår sig ner i stället kan ju jag tycka eller skjut den direkt som enda alternativ för det man håller på med nu är ju åt helvete. Hur kan man tro att den skall slå sig ner någonstans i mellansverige om alla revir är fulla med inavlade vargar redan, inte direkt så att dom välkomnar den med öppna armar utan det blir gatlopp tills den kommer ur vargbältet och där är den inte välkommen, varken söderut eller norrut. Tror dessutom inte att den här norrlänningen trivs speciellt bra i söder så det är norr om bältet den hamnar varje gång. Om man var lite smart och tunnade ur bland reviren genom att skjuta av hela revir som håller hög inavelsgrad så skulle möjligheterna för invandrarna öka markant plus att inavelsgraden i stammen skulle minska automatiskt.

Publicerat

Håller med apansson, rensa ut en rejält område med inavlade vargar, och sätt gulben med make i ett hägn där tills de ( förhopningsvis ) etablerat sig där.

Problemet, precis som Liberg beskrev det, är att det är nog väldigt svårt att få någon att nappa på frågan om hägn på sin mark, ska vara på någon bolags eller statsägd mark då kanske..

Publicerat

Apropå rubrikens fråga: hur mycket får en avdankad, totalt inkompetent politiker kosta?

Kanske dags att redovisa kostnader i förhållande till vilken nytta pengarna gör på respektive utgiftspost?

Publicerat

Tjt. Vågar inte svara på överallt, men det finns på fler ställen. I USA är det inte helt ovanligt att flera honor i gruppen blir dräktiga samtidigt. Jag kan inte svara på varför det sker här men inte i Sverige. Min teori är att det kommer så småningom. Det som verkar krävas är till att börja med territoriell kamp med en eller flera grannar. Som nr två så krävs det att alfa paret eller åtminstone hannen byts ut. Detta är dock mina egna iakttagelser och teorier. Inget som jag läst någon seriös forskning om. Faktum är att forskarna verkar blunda för det här med att flera honor i gruppen kan bli dräktiga... Googla gärna på druider yellowstone. Där finns mycket att läsa!

Publicerat

Gör den så att vi bara slipper ha en enda varg extra är det värt varenda krona

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2

Publicerat
Tjt. Vågar inte svara på överallt, men det finns på fler ställen. I USA är det inte helt ovanligt att flera honor i gruppen blir dräktiga samtidigt. Jag kan inte svara på varför det sker här men inte i Sverige. Min teori är att det kommer så småningom. Det som verkar krävas är till att börja med territoriell kamp med en eller flera grannar. Som nr två så krävs det att alfa paret eller åtminstone hannen byts ut. Detta är dock mina egna iakttagelser och teorier. Inget som jag läst någon seriös forskning om. Faktum är att forskarna verkar blunda för det här med att flera honor i gruppen kan bli dräktiga... Googla gärna på druider yellowstone. Där finns mycket att läsa!

Att alfatiken låter de döttrar som går i löp vara kvar i flocken styrs nog av födotillgången. Eftersom det mesta kring en vargflock styrs av födotillgången så lägger jag min röst på att den är en stor faktor här med.

Publicerat

Men självklart ska den få vara ifred där den är, nu när den ännu en gång bildat par med en hanne. Låt den föröka sig i alla fall ett år, så att några av deras valpar får chansen att vandra ut och blanda upp sig med den resterande vargpopulationen. Ska vi ha varg, så får man vara beredd på att det blir obekvämt och att det kommer kosta!

Publicerat

Tycker det är intressant som Lars tar upp om det verkligen finns vargar som är gula?

Lite lustigt Sverige som är konstigt på väldigt många sätt skyddar hybrider,bastarder eller gatukorsningar...

Eirik Granqvist är professor och verksam National Science Museum, Bangkok tillika fd överkonservator vid de finska nationalsamlingarna, rådgivare vid Zoologisk Museet vid universitetet i Bergen samt Musee des Sciences Naturelles i Orleans, Frankrike, grundare av två naturhistoriska museer, varav ett i Finland och ett i Frankrike samt varit chef för tre naturhistoriska museer och hållit föreläsningar i däggdjurens jämförande anatomi vid Helsingfors universitet samt veterinärhögskolan m.m. Han var klar med sin åsikt, den gula färgen finns inte hos renrasiga vargar utan endast hos korsningar, att med DNA fastställa hurvida det är en hybrid eller ej är dessutom inte möjligt då dessa är av samma art, med DNA kan endast släktskapet fastställas och mycket riktigt visade provet på att "vargen" var av ryskt ursprung.

Publicerat

Lider med samerna :sad: men gissar att sista ordet inte är sagt i denna fråga!

http://www.jaktojaga...r-bland-renarna

Ja visst gör man det :sad: och jag håller med dig sagt i denna fråga ännu.

Publicerat

Nu är det kryphål använt som snart gör renskötarna till Europas största rovdjurs uppfödare...

Vilka kräk det finns i statlig miljö...

Publicerat

De får väll hägna in sina tamdjur på samma sätt som normalt folk i södra delen av landet gör? Ingen här nere i vargland har sina boskap vandrande fritt...

Hur som, trist för de älghundar som ev. kan bli berörda!

Publicerat

De får väll hägna in sina tamdjur på samma sätt som normalt folk i södra delen av landet gör? Ingen här nere i vargland har sina boskap vandrande fritt...

Hur som, trist för de älghundar som ev. kan bli berörda!

Tänkte kommentera.MEN såg vars du är ifrån....

Publicerat

:tongue:

//Peter